Dat is toch gek.. Hoe kan dit?! Als ik dit zo hoor en nu mijn eigen ervaring heb, hoe betrouwbaar zijn die testen dan
Ja, geen idee... ik heb meerdere theorieën 1. Virus wordt misschien toch soms sneller opgeruimd door het lichaam, waardoor een positieve zelftest alsnog negatief bij pcr test is. 2. Zelftest reageert op een ander virus 3. Pcr test wordt foutief afgenomen 4. Pcr is niet zo nauwkeurig meer in het detecteren van het virus.
Omdat zoon dochter en ik positief zijn getest met thuis testen test man elke ochtend en avond preventief. Vanmorgen negatief. Vanavond na het werk positief. Wel echt een heel vaag streepje, en omdat wij alle 3 dikke strepen hadden heeft hij daarna nog een test gedaan. Deze was negatief. Daarna nog een test van een ander merk, weer negatief. Daarna is hij naar de sneltest straat gereden voor een betaalde sneltest. Ook weer negatief. Dus wij hebben nu thuis de eerste vals positieve zelf test gehad denk ik. Hij gaat verder niet in quarantaine of isolatie maar doet wel even voorzichtig en blijft tot 5 dagen nadat wij allen hersteld zijn nog even 2x daags testen.
Maar waarom zou je zo'n sneltest doen? Zeker als je zelf alweer een negatieve zelftest hebt? Zo'n sneltest is een verkapte zelftest en is echt niet te vergelijken met de pcr... Of mis ik info?
gewoon voor de zekerheid. Dan word de test in ieder geval afgenomen door iemand die er verstand van heeft. Man heeft nu voor de antigenen + pcr gekozen zodat hij binnnen 30 minuten de uitslag had (van de antigenen) en van de pcr komt de uitslag voor 9.00 uur vanmorgen. Had ook bij de GGD gratis gekunt natuurlijk maar dan moet je minimaal een dag wachten voor er plek is en dan ook nog een dag wachten op de uitslag. Dan liever betalen en veilig naar het werk gaan / of niet, dit is in ieder geval een stuk goedkoper dan niet werken.
Die sneltesten zeggen niet veel hoor, ik was bij de snelstraat negatief en 4u later pcr positief En had een knallende zelftest…