Zelftest positief

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door bulakgirl, 22 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Sterkte.

bulakgirl vindt dit leuk.
  2. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Dankje!

Normaal slaapt ze ook al op haar eigen kamer, en ze krijgt flesvoeding... Dus wat dat betreft ben ik niet "nodig" maar toch.... Opperde net al bij man of ik niet elke dag even met haar mag knuffelen als ik een mondkapje draag ofzo... ;)

3. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik heb dit destijds niet gedaan. Het leek me voor de kinderen beter dat ik er gewoon was, ookal betekende dat, dat we langer in isolatie moesten.
    Dan in elk geval wel samen... je bericht doet me gewoon zeer. :(

Gewooniemand, Nikki23, Mapje en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Onze jongste is als eerste positief getest, onze oudste de dag erna, en ik weer de dag erna. Mijn man is toen negatief getest (onze jongste en ik hadden klachten, de oudste en mijn man niet).
    Mijn man heeft zich niet echt geïsoleerd van ons. We hebben dezelfde badkamer, keuken, wc gebruikt. Ik poetste alles wel vaker dan anders, maar niet steeds na gebruik. Ik heb gewoon de was gevouwen, eten gekookt, mijn man en ik hebben ook samen tv gekeken. Hij hield wel afstand van ons, maar sloot zich niet op. Ik sliep wel bij onze dochter.
    Mijn man deed dagelijks een zelftest, en heeft zich meerdere keren laten testen bij de ggd. Altijd negatief.

Beterschap!

5. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Ik vind het best een heftige beslissing die je genomen hebt. Je kleintje heeft je nodig! Je bent gevaccineerd dus grote kans dat je er amper last van hebt ook en dus ook veel minder besmettelijk bent.
    Wist je trouwens dat kinderen tot 4 jaar helemaal niet meer in quarantaine hoeven? Zij mag dus gewoon naar de gastouder. Beterschap en ik zou er echt nog even over nadenken of dit echt is wat je wil.

Gewooniemand, Spectre, Mississippi en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik ga even kijken hoe het vandaag gaat... Twijfel ook nog steeds m'n dochter lekker bij me te nemen... Ze is verkouden dus mag dan niet naar gastouder, maar wil haar daarom ook niet extra aansteken... Hoewel ik de afgelopen dagen ook gewoon met haar geweest ben en regelmatig de achterkant van haar speen in m'n mond heb gehad omdat ik m'n handen niet vrij had zeg maar... Dus wie weet heeft ze het wel allang en is de zelftest niet goed gegaan en anders komt het nog? Of ben ik idd helemaal niet zo besmettelijk en is het dus ook niet gevaarlijk... Maar goed 2 jongens in de basisschool leeftijd 2 weken binnen houden, zonder dat ze ziek zijn, is ook geen pretje...

Bloempjelief vindt dit leuk.
  7. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Joh, ik wist helemaal niet dat kinderen onder de vier niet in quarantaine hoeven. Vind het ook een beetje gek eigenlijk, zij kunnen het toch ook krijgen en doorgeven? 1,5 meter afstand is sowieso niet haalbaar met die kleintjes.

On topic: wat een dilemma, TS! Ik zou geloof ik niet mijn kindje kunnen missen. Maar snap ook dat je haar wilt beschermen. Doe wat je hart je ingeeft!

8. Mapje

Mapje Niet meer actief

Oh nee ik krijg hier buikpijn van. Als ik positief zou testen en de kinderen niet en ik in isolatie zou moeten zou ik mijn baby absoluut bij me laten. Zeker aangezien ik gevaccineerd ben tijdens de zwangerschap en ik dan hoop dat ze die antistoffen ook heeft of op zijn minst minder ziek wordt als baby. Ik ken haar het beste en ze wil bijv soms echt alleen door mij getroost worden dus ik denk echt dat ze me nodig heeft. De jongens zou ik wat minder lastig vinden (maar niet fijn)!Al denk ik dat de kans groot is dat je kinderen het ook hebben of je via hen besmet bent..

Had je de baby nu ook getest? Misschien is ze we positief dus kan ze ook beter bij jou blijven?

9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Kinderen onder de 4 besmetten bijna nooit andere personen, daarom zijn de regels veranderd.

@bulakgirl ook met verkoudheidsklachten mag ze naar de gastouder ;)

10. Mapje

Mapje Niet meer actief

Maar mag je ze sowieso niet op dag 5 testen nadat je klachtenvrij of minimaal 7 dagen bent? Dan is het korter wellicht?

11. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Mijn man is as we speak met de GGD aan de lijn voor test afspraken... Heb de Kids een zelftest laten doen gisteravond (ook dochter) en die was van allen negatief... Vandaar ook de beslissing om toch in isolatie te gaan... En ze toch te laten testen bij de ggd... Mocht daar nl nog een positieve test uit komen stoppen we per direct met de isolatie.

Ik ben ook gevaccineerd tijdens de zwangerschap, maar aangezien ik nu besmet ben vind ik het niet geloofwaardig om te denken dat zij dan niet besmet kan worden... We hebben precies dezelfde vaccinatie gehad ;p

Mapje vindt dit leuk.
  12. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nee ik denk dat ze dan wel besmet kan raken maar het verloop minder ernstig zal zijn (wat het sowieso al is bij kinderen) dus om die reden zou ik haar bij me houden bedoel ik meer.

Maar slim om dat zo te doen inderdaad!

13. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Echt? Ook met een positieve huisgenoot? Bijzonder.... Gaan we niet doen hoor... Beetje gek is dat wel! Zou m'n man wel wat meer rust geven..

Mississippi vindt dit leuk.
  14. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Zolang ik in isolatie zit wel... Maar blijf ik bij ze dan is het pas zodra ik niet meer besmettelijk ben en dan 5 dagen later... Dus hopende dat ik over een dag of 5 geen klachten meer heb... Dan 5 dagen later mogen zij eruit... Zitten ze nog op 12 dagen... Mocht ik ze ondertussen toch hebben besmet begint de teller voor de rest weer op 0 zeg maar...

Mapje vindt dit leuk.
  15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Ik vind dat ook heel raar. Is je kind in een risicogebied op vakantie geweest mag het volgens de beslisboom niet naar de opvang, maar met een positief geteste huisgenoot wel.
    Snap daar echt niks van....o_O

Sterkte voor jullie!

Mississippi en bulakgirl vinden dit leuk.
  16. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    De beslisboom is heel vreemd nu...

17. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ja, GGD gaf net idd ook aan dat zolang ik in isolatie zit zij naar de gastouder mag! Heel vreemd!

18. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Ja, ook dan! Ja, ik snap er ook niks van hoor!

19. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Nee als je de beslisboom volgt en je moet de kant pakken van een kind met klachten (en dat is een verkouden kind), dan kom je bij contact met een positieve huisgenoot op kind blijft thuis. Alleen een kind zonder klachten mag wel naar de opvang wanneer er contact geweest is met een positief getest persoon. En een verkouden kind alleen wanneer er geen contact is geweest met een positief geteste persoon.

20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wij hebben dat niet gedaan hoor.

Toen mijn dochter besmet bleek te zijn zijn we allemaal in quarantaine gegaan, ook al zijn wij gevaccineerd.
    Eigen verantwoordelijkheid hoort er gewoon bij in mijn ogen.

Iedereen "kan" in principe altijd weg als ie dat wil, wel of gecaccineerd. We zijn allemaal volwassen om daar verantwoordelijk mee om te gaan.

NiekeKris, Nellie4 en bulakgirl vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina