Zelftesten/thuistesten?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Willemijntje19, 9 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    het enige wat ik hoop is dat mensen die per definitie niet willen testen vanwege BSN etc deze dan in elk geval wel gebruiken en de uitslag volgen en bij verschijnselen gewoon alsnog binnen blijven ookal zegt ie negatief.

    Ik ken van die BSN gevallen...
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat is wel een goede ja. Want dat zit me nog steeds niet helemaal lekker. Ik zou eigenlijk liefst een nieuw BSN willen. Maar dat schijnt niet mogelijk te zijn. Maar ik was al meerdere keren getest voordat dit lek bekend werd. Dus mijn gegevens liggen waarschijnlijk toch al op straat. Als ik voor de ontdekking van dat lek nog niet eerder getest was, zou ik denk ik wel terughoudender zijn nu.
     
    Willemijntje19 en Mapje vinden dit leuk.
  3. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja joh! Ik was al 6 keer getest voor dat lek. Maar goed m’n telefoonnummer is ook door Facebook gelekt afgelopen week en een of andere ticketprovider van een dierentuin had hetzelfde met mijn gegevens. Ik word in elk geval al vaak gebeld door vage nummers. Gelukkig nog geen andere gekke dingen. Maar je zou bijna stopen met je gegevens achterlaten inderdaad...
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Facebook lek was al ouder volgens mij als ik t goed had gelezen, maar menigeen houd t zelfde nummer.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  5. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik laat mijn gegevens in principe nergens achter. Voor webwinkels, fora e.d. gebruik ik een ander mailadres, speciaal voor dat soort 'rotzooi'. Ik vul daar nooit mijn echte geboortedatum in. Facebook die ik niet aan. Behalve -helaas- inmiddels Whatsapp.
    Ik gebruik tegenwoordig een 2e simkaart.(Prepaid van 5 euro) bij webshops en als ik bijvoorbeeld voor een reservering een telefoonnummer moet achterlaten. Mocht dat toch een keer ergens uitlekken, trek ik die simkaart eruit en koop ik een nieuwe.

    Ik laat nergens een kopie maken van mijn ID-kaart. En als het echt moet vanwege wettelijke verplichting, kijk ik welke gegevens ik kan doorstrepen.

    Daarom vind ik het des te erger dan een (semi-)overheidsinstelling zó verschrikkelijk slordig met onze gegevens om is gegaan. En niet zomaar iets hè, je BSN (zeker in combi atie met naam en geboortedatum) is zo'n beetje het gevoeligste persoonsgegeven dat er is. Althans: wat risico op fraude betreft.
    Ik kan me daar echt kwaad om maken. Als er dus ergens toch mijn BSN of geboortedatum opduikt, weet ik waar het van is. Maar ja: zie dat maar eens te bewijzen.
     
    Vero0504 en Mapje vinden dit leuk.
  6. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Nou nadat mijn vriendin en haar man afgelopen week beide negatief hebben getest met de zelftest en dus echt Corona hebben zal ik die testen niet aanschaffen. En ik ken nog iemand die hetzelfde had dus ik rij wel gewoon naar de teststraat.
     
    Willemijntje19 en Zxcvb vinden dit leuk.
  7. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik ken een tegenovergestelde situatie. Allebei positief getest met zelftest. Allebei daarna negatief getest met pcr test
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  8. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Bijzonder. Gek hoe dat kan dan hè. Ga je nog een keer met pcr testen? Om het helemaal zeker te weten.
     
    Willemijntje19 en Mapje vinden dit leuk.
  9. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik nu ook! Vriend van ons gisteren positief met thuis test naar net negatief met PCR
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  10. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik ben het niet zelf :) maar ik weet dat 1 van de 2 inmiddels 2x de pcr negatief heeft teruggekregen :) zij is 1 keer getest op werk en 1x bij GGD. Beide negatief dus
     
    Willemijntje19, Syane en Mapje vinden dit leuk.
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.633
    10.536
    113
    Klinkt alsof het alleen maar meer onduidelijkheid geeft...
     
    Willemijntje19, Vero0504 en Syane vinden dit leuk.
  12. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.833
    1.664
    113
    Leerkracht
    België
    De sneltesten afgenomen door professionelen (bv verpleegster/dokter) zijn vrij correct... Bij zelftesten hangt het ook af denk ik van hoe correct afgenomen...
     
    Willemijntje19 en Mapje vinden dit leuk.
  13. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Js idd, ik heb er geen ervaring mee maar je hoeft volgens mij met de zelftest minder diep maar dan wel langer. De vraag is of iedereen het ook op de juiste manier doet.
    Daarom zijn zelftesten volgens mij ook niet geschikt als je al klachten hebt maar meer als je bv ergens naartoe gaat en toch zekerheid wil.
    Bij klachten is het advies alsnog naar de teststraat.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Dit triggert meer mijn nieuwsgierigheid dan mijn vertrouwen in een "handig hulpmiddel"
     
    Willemijntje19 en Syane vinden dit leuk.
  15. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ja precies, ik ga zeker gewoon naar een teststraat hoor, maar het zou idd handig kunnen zijn bij hetgeen wat je hier boven beschrijft. Wat vervelend trouwens voor je dat je steeds last hebt van terugkerende verkoudheid en hoest. Helemaal in deze tijd! Hopelijk blijft het nu een tijdje weg voor je!
     
    Mapje vindt dit leuk.
  16. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Ik heb net een test gekocht bij de apotheek. Gewoon, handig voor in huis. Dochter zit in quarantaine, maar heb nu al een ggd afspraak voor haar staan, dus die laat ik staan. Maar de assistente vroeg wel; ga je naar de ggd of zelftesten op dag 5? Dat is opzich wel handig voor de volgende x of voor zoontje die niet wil testen. En als ik morgen nou toch nog niet optijd een uitslag heb, doe ik net voor proefzwemmen deze test.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  17. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.343
    12.031
    113
    Vrouw
    De apothekers assistente vroeg of je een zelftest ging doen?
    Maar accepteert school/zwembad etc. een negatieve uitslag van een zelftest als betrouwbaar?
     
    Dubbelgeluk en Mapje vinden dit leuk.
  18. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Geen idee. Maar de ggd geeft bij geen klachten ook zelf het advies voor een zelftest. Alhoewel dat waarschijnlijk ook weer zal liggen aan welke medewerker je spreekt. Ik hoop gewoon dat ik de uitslag binnen heb.
     
    Willemijntje19 en Zxcvb vinden dit leuk.
  19. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    Ik werd vorige week vrijdag gebeld door school dat ik mijn dochter moest ophalen omdat ze verzonden was. Gebeld met de GGD, en die gaf aan dat ik prima een zelftest thuis kon uitvoeren en als die negatief was dat ze naar school mocht. Zo gezegd zo gedaan. Ik vind het wel handig, al test ik liever niet bij de kinderen. Maar als het dan moet, dan liever op deze manier.
     
    Willemijntje19 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat vraag ik me dus ook af.
    Stel dat mijn oudste kinderen eens naar de bios willen wanneer dit weer kan en dit kan enkel met een negatieve test, volstaat dan zo'n zelftest? Dat doe ik eerlijk gezegd liever dan steeds naar een teststraat te moeten. Ik kan hier niks over vinden.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina