Ja €3,- per test! Is niet echt goedkoop hoor. Op dit moment is het advies om, als je visite krijgt of op visite gaat, allemaal een test te doen. Kassa! Als wij dat advies opvolgen en dat idd gaan doen als bijv opa en oma op bezoek komen zijn wij dus in 1x €30,- kwijt aan zelftesten. Dus die maar €3,- per test kan toch behoorlijk doortikken hoor.
Absoluut dat tikt aan. Hoewel een gemiddeld gezin uit 2/3/4 personen bestaat natuurlijk en niet 10. Plus ggd is gratis, dat kan altijd nog. overigens is het mij nog steeds niet duidelijk of ik mijn verkouden kind nou met negatieve zelftest naar school mag brengen.
Dat zal je met school moeten overleggen. De ene school zal waarschijnlijk zeggen dat dat prima is. Een andere zal nee zeggen. En ook met 3/4 personen in huis kan zo'n test te duur zijn om zomaar even te doen. Dan kunnen ze idd naar de GGD. Maar ook niet voor iedereen is dit makkelijk te doen.
Ik denk dat de 3 euro zo geen 3 euro meer is. Iets met vraag en aanbod? Ik kocht ze in augustus ook nog voor 2 euro p.s. en 2 weken geleden voor 3 p.s Daarnaast is er ook een grote groep mensen die niet voor de voedselbank in aanmerking komt, maar het financieel wel krap hebben en zich dit dus niet goed kunnen veroorloven elke keer. Gelukkig kunnen ze wel naar de GGD dan nog en voor scholieren komen ze als het goed is beschikbaar binnenkort. Je opmerking komt op mij bot over (of heb ik het verkeerd geïnterpreteerd? Dan excuses)
Je kan inderdaad niet in iemand z'n portemonnee kijken. Wat mij betreft versturen ze per week een x aantal testen per persoon per huishouden. Na de zomervakantie kon dit toch ook?
ik doe graag even zo'n zelftest hoor, de wachttijd bij de test straat is zo lang, veel drukte lange rijen mensen in de stromende regen. bij een positieve zelftest moet je alsnog naar de GGD. als je dan alvast een voorselectie kunt doen. dan is het wel fijn. je kunt altijd kiezen om naar de GGD te gaan. even met de auto naar de zelfteststraat is ook niet gratis. en soms moet je 20 km verderop. wat ook weer een hoop gedoe oplevert.
Hier in de teststraat vanmorgen totaal niet druk. Zaten binnen 5 min weer in de auto terug naar huis. Dochter moest getest ivm nauw contact. Het bellen voor de afspraak duurde veel langer.
Voor de voedselbank kom je niet zomaar in aanmerking. Goed dat zij ze daar verstrekken. Denk dat mensen die daar komen er blij mee zijn. Regelmatig testen met een beperkt weekbudget is niet te doen.
zelftest sloeg hier pas aan na 4 en 5 dagen ziek zijn. het is dat ze te ziek waren om de deur uit te gaan, anders hadden we gedacht dat ze geen corona hadden. en niet iedereen zou elke dag een test doen als de eerste negatief is.zeker met een groot gezin een dure bijkomstigheid.
Met zoveel kinderen krijg je toch op zijn minst elke week een stuk of 10 zelftesten van school? Wij krijgen er 4 en straks 6 per week. Dan plan je daf die ene keer toch zo dat je het doet voor je op visite gaat?
Hier vanuit de basisschool nog geen test gekregen. Als we willen testen dan zal ik ze moeten kopen. En ze zijn momenteel lastig te verkrijgen. Werk in de zorg en zelf daar krijg ik ze niet. Als mijn kinderen of ik klachten krijgen ga ik wel bij de ggd testen.
Kennis van me komt regelmatig in Oostenrijk en daar hadden ze het goed geregeld. Daar kan je bij de apotheek een zelftest halen voor 1.50 euro. Op de test staat een qr code. Hij wordt geregistreerd. Als je getest hebt dan moet je via een app een foto maken en de qr code scannen. Die wordt dan bekeken en als hij goed is dan krijg je tijdelijk een groen vinkje.
Wij kregen vandaag een mail dat we komende week testen mee krijgen voor de komende weken. Op de middelbare school krijgen ze die al elke week
Oh dan is bij ons beter geregeld. Wij hebben een paar testen mee naar huis gekregen zodat we zo nodig voor onze dienst thuis kunnen testen. Op kantoor staat een grote doos met testen. Als we twijfelen dan mogen we daarmee testen. De meeste scholen zouden maandag voorraad testen krijgen.
Hier is het ook geen probleem hoor. Ik heb er meer dan genoeg liggen. Maar dat zal niet bij iedereen zo zijn.