Ik begin me toch een beetje zorgen te maken

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by lennylenn, Jul 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Over de groei van onze zoon. Hij is net 4 geworden en ik weet wel dat hij klein is voor zijn leeftijd. De laatste tijd kijk ik naar hem en denk ik toch steeds van is alles wel in orde? Ik ben ook niet groot ( 164) en papa is 185
    Maar het lijkt alsof hij gewoon niet groeit. Hij eet goed, drinkt goed slaapt goed en krijgt elke dag zijn vitamientjes.

Gisteren waren we in de leenbakker en hij zag een meetlint en vroeg mama hoe groot ben ik? Dus ik ging meten.. Hij is 96 cm:( dat is toch heel klein voor 4 jaar? Hij weegt 15,5 kilo

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Hij is nog steeds 2 cm langer dan mijn zoon en zelfs 2 kilo zwaarder. Het kan dus erger en herken je gevoel dan ook helemaal.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Hoe zit hij in de groeicurve, blijft hij daar goed op zijn lijntje? Heeft hij de laatste CB afspraak al gehad? Wat zeggen ze er daar van?

4. lennylenn

Nee hij heeft zijn laatste afspraak nog niet gehad. Hij is voor het laatst echt gewogen en gemeten op 6-11-12 en hij woog toen 14 kilo en was 93 cm. Daarna is hij nog gegaan maar dat was voor een prikje en werd niet gewogen en gemeten

Maja we zitten nu in 2013! Hij is maar 3 cm gegroeid

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hij is inderdaad klein :)

Onze dochter was ook zoiets... En echt met stip,de kleinste uit de klas.
    Nog steeds trouwens.. Laatst ging groep 2 op schoolreis en toen zeiden diverse klasgenootjes dat ze niet mee zou mogen omdat groep 1 iets anders zou gaan doen. Kind overstuur natuurlijk...
    En vorig jaar ooit een behulpzame kleuter die d'r steeds hielp met aankleden op de wc.. Dat kon ze vast niet. Uiteindelijk een "klacht" ingediend bij de juf dat het zo echt niet langer kon...
    (Want ook bij vakkundig afwijzen van dochterlief was het meisje heilig overtuigt dat ze moest helpen want dat doen oudste kleuters)

Met 1.05 gaat ze nu naar groep 3... Er zitten kinderen in groep 1 die groter waren op hun eerste schooldag :)

6. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Mijn dochter is al 4 en weegt ook nog maar 15,6 kilo en heeft maat 104.
    Morgen naar het cb en dan kijken wat ze zeggen en even meten :)
    Nooit geen commentaar gehad hoor, ik ben maar 1.68 en haar vader was 1.74 dus qua grote valt het reuze mee. Ze is altijd ietjes onder de groeicurve geweest dus dat boeit me niet zolang die meid er goed uit ziet en goed eet :)

7. lennylenn

Als ik kleren voor hem
    Koop bij de hm heeft hij van shirts maat 104 en broeken meestal 98. Maar dan zit het goed bij de middel maar de pijpen zijn iets kort. Maat 104 zit t bij de middel groot.

Ik krijg er wel opmerkingen over dat ie best klein is:(

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Als ik het invul op de TNO groeicurve (http://downloads.tno.nl/anonymous/kvl/NJBX1.pdf), zit hij met zijn lengte bij 3j4m op -2 en nu op de -2,5 lijn. Zijn lengte tov gewicht is wel prima.
    Zat hij toen hij jonger was ook vaker op de -2,5 lijn?

Als je het niet vertrouwd, zou ik er gewoon eens mee naar de huisarts gaan. Of eerst de CB afspraak afwachten als dat binnenkort is en je zorgen dan uitspreken.

9. lennylenn

O en schoenmaat 26.... Sinds vorig jaar

10. lennylenn

Hij zat idd wel onder de lijn maar niet-2,5. Net echt een puetsie beetje onder de middelste lijn

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier vooral op het cb opmerkingen en veel mensen die d'r onderschatten ivm d'r lengte.
    Al toen ze nog een echte mini was.. Mensen die het knap vonden dat ze al kon lopen... Ze liep al maanden :)
    Ze was heel vlot met praten... Maar wel heel klein.. Dat vonden mensen maar bijzonder. Dachten dat ze met een kind van 1 een compleet gesprek voerden maar stiekem was ze een klein jaar ouder.

En op school is het dus ook niet altijd fijn.. Maarja je doet er weinig aan.
    Zeker als ze genoeg eten en slapen... Dat zijn toch de belangrijkste voorwaarden voor groei.

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Gewichtstoename is wel goed toch? Misschien krijgt hij straks een groeispurt in de lengte?
    Mijn dochter is nét vier en 1.03 m lang. Ze weegt 14,6 kilo. Was altijd een kleintje ook, maar toen ze tweeenhalf was ging ze opeens flink groeien.

13. lennylenn

Gewicht is wel goed idd maar de lengte lijkt mij wat te klein.

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Hij is klein, maar volgens mijn niet zorgwekkend. Mijn zoon wordt over twee dagen 5, hij is 1.01m, weegt 17 kilo en heeft ook schoenmaat 26. En dat terwijl ik 1.73m ben en zijn vader 1.83 (niet groot, maar zeker niet klein). Ja, hij is wel een van de kleinsten van de klas, maar ik maak me geen zorgen. Hi eet in ieder geval als en bouwwerker en is nooit ziek.

15. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Mwah, je hebt grote kindjes en kleine kindjes toch? Ik ken een meisje van 2,5 dat 82 cm is, is geen probleem.

16. lennylenn

Haaaahhaa mijn meisje is 86 cm. Ook 2,5

17. lennylenn

Mijn nichtje van 2,5.. Ok zij is wel groot hoor.. Die is even groot als mijn zoon van 4. Mijn dochter scheelt 2 weken met haar en die lijkt echt een klein poppetje naast haar.

Dan denk ik ech ach gut..... Kleine kindjes van me.

Je moet die ogen van andere mensen zien als ze horen dat mijn zoon 4 is en mn nichtje 2,5 maar ze zijn evengroot

18. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een zoontje die dat naar alle waarschijnlijkheid met vier niet eens zal halen. Die wordt binnen een maand drie en is 86cm en 11,5kg. Hangt echt helemaal onderaan de curve en dondert er zelfs regelmatig even onder.

Hij heeft hier ook voor bij de kinderarts gelopen, maar is niks aan te vinden. Sommige kindjes zijn gewoon klein.

19. manoontje

manoontje Bekend lid

Jan 13, 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Hier bij bijna 4 jaar nu 1.00 cm en 15,5 kilo. Ook niet zo groot dus. En hij is net uit schoenmaat 23!!! Hij zit nu net in maat 24. Kleine voetjes dus.
    Zou me niet teveel zorgen maken.
    En misschien een lullige vraag, maar weet je zeker dat het meetlint bij de Leen Bakker wel goed hing? Soms hangen ze niet op de goede hoogte...

20. lennylenn

Ik heb net voor de zekerheid thuis ook gemeten en het was precies hetzelfde.

Share This Page