Zag het toevallig in de winkel liggen. Een zelfdoe test om je zaad te testen. Ben benieuwd naar de betrouwbaarheid. Iemand een idee?
Geen idee of het betrouwbaar is, maar ben er wel benieuwd naar! Misschien een vraag voor aan de verloskundige in dit forum?
dat lijkt mij maar niks ik zou het niet doen stel je voor hij geeft aan dat het zaad slecht is werk je jezelf helemaal in de stres
Het zou ons juist een drempel over kunnen helpen die we nu nog niet durven. Ik zou er niet zo zeer van in de stress schieten.... Thanx Jois, heb net aan de verloskundige gevraagd hier. Ben benieuwd! Moet ik jullie nog op de hoogte houden?
Hey ja zo denk ik er ook over. Ik zou eerder voorzichtig aan het idee willen wennen dan koud op je dak krijgen dat het zo is... Jazeker, hou ons op de hoogte!!
Heb net ook al even gegoogled maar daar word ik weinig wijzer van. Niet zo zeer positief of negatief maar meer de info dat het er is met een leuk reclamepraatje erbij waar een mens niets aan heeft.
Wij hebben een zelftest gedaan alleen niet van etos.. Die gaf aan dat mijn man geen goed zaad heeft.. Het heeft er wel voor gezorgd dat wij naar de arts zijn gegaan en daar kwam hetzelfde uit.. Dus in die zin was hij voor ons wel betrouwbaar maar weet niet of het in alle situaties zo is.. Voor hetzelfde geld slaat hij altijd negatief uit.. En het test natuurlijk niet alles... Hoop dat je er iets aan hebt.. denk het niet, maar toch En de uitslag van een arts valt altijd koud op je dak... Je vermoedens worden dan ook daadwerkelijk bevestigd (als de uitslag niet goed is) Dus dat blijft slikken!!
Keltje, dank voor je reactie, tja, het is dan alsnog wel heftig als ik dit zo lees. De test die ik gezien had was van easy home volgens mij... maar bij het net afspeuren zag ik dat er meer 'merken' waren. Ik ben wel benieuwd naar wat de verloskundige van ZP erover zegt.
Ik ken die van de etos niet, maar ik denk dat het allemaal wel overeen komt. Zonde van je geld! Het kan geen goede uitslag geven namelijk. Bij iemand kwam eruit dat hij voldoende zaad had, terwijl diegene helemaal geen zaad produceert! Dus als je al denkt aan een zaadtest, ga dan even langs de dokter. Zo'n thuistest stelt je onnodig gerust of onnodig ongerust.
flinke poos terug was het over een ander merk dan de etos dat we het er hier over hadden waar ik me wel bij aansloot want niet alles wordt getest, bijvoorbeeld de snelheid van de zwmmers, wat wel heel belangrijk is. Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik het eerst las over zo'n thuis zaadtest dat ik dacht he dat is handig, toen ik de nadelen las...van dus o.a de snelheid van de zwemmers en meeer van dat soort dingen wat die test niet meet is het naar mij inziens ook beter naar de huisarts te gaan.
Dank voor jullie reacties, dit maakt wel een hoop duidelijk denk ik. Heb inmiddels nog niets gehoord van de verloskundige hier. (voor Jois en Stippeltje). Wacht ik nog even af en dan laat ik het jullie alsnog weten.
Las net dit antwoord van de vk: ---------------------- Hoi boesje, Ik heb er geen ervaring mee en denk dat het altijd betrouwbaarder is om het via de huisarts te doen. Imke ----------------------
Wij hebben een test besteld via internet. Want manlief wilde niet naar huisarts toe. Deze zou testen op snelheid en hoeveelheid zaad. Deze was positief. Maar aangezien we al een jaar bezig waren toch naar huisarts gegaan met testuitslag. Huisarts kon de hele testen niet. Wilde toch zelf een test doen. Nou zaad is dus niet goed. Zitten antistoffen in sperma en daardoor zwemmen ze allen rondjes. Dit was een hele klap voor ons beide, dus nee, ik vind het niet betrouwbaar. En volgens de omschrijving is het voor meer dan 90% betrouwbaar. Ik zou het dus niet adviseren.
Die thuistesten zijn volgens mij pure onzin! Vriendlief had er zelf een keertje een besteld, en dan moet je op basis van een kleurenkaartje (nou vraag ik je?!) kijken of het wel of niet goed is.. Maar niet alleen de hoeveelheid zwemmertjes, maar ook de vorm en beweeglijkheid is van groot belang! Dus idd, als mensen willen weten of er iets aan mankeert, ff naar de dokter gaan (en dan is het nog beter om naar het ziekenhuis te gaan als naar de HA, heb al vaak verhalen hier gelezen dat het bij de HA wel ok was, en in het ziekenhuis absoluut niet..) Anyhow, da's verder ook iets waar ik me niet druk om hoef te maken, gezien mijn manneke gelukkig goede zwemmers heeft.. Nu is het een kwestie van uitvogelen waarom mijn lichaam daar dan niks mee doet..