Mag fuchsia wel of niet op de babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pindy, 27 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pindy

Pindy Lid

21 okt 2007
    15
    0
    0
    Ik ben helemaal blij met met mijn fuchsiakleurige babykamer. Kastje, commode en ledikant zijn fuchsia gekleurd.

Ik weet dat een een babykamer rustig qua kleur moet zijn, omdat de baby anders gevoelig op kan reageren. Voor mijn gevoel heb ik dit met de kamer gedaan door als basis- en tegenkleur van het fuchsia alles roomkleurig te houden. Wiegje, dekentjes, muur, kortom alles wat niet fuchsia is, is roomkleurig.

Nu lees ik in een artikel dat de kleuren rood, oranje en geel vermeden moeten worden in de babykamer, omdat baby's daarvan slecht slapen. Nu is fuchsia natuurlijk geen rood, maar vraag ik mij wel af of het verantwoord is om deze kleur voor het ledikant te hebben of uberhaupt in de kamer te hebben? Weten 1 van jullie hier het antwoord op?

2. augustus

augustus Niet meer actief

Ik weet dat kleur wel invloed kan hebben op je gemoedstoestand, gesteldheid (zeg je dat zo)

Maar volgensmij kan je het ook overdrijven hoor.
    Mijn hele slaapkamer is knal rood en slapen doen we prima..

Ik vond deze website nog
    http://www.graphics-abc.com/newframe.html?/kleur.html

3. Pindy

Pindy Lid

21 okt 2007
    15
    0
    0
    @ augustus:
    Dat begrijp ik. Echter jij bent volwassen en kan dus dingen relativeren, van een baby kan je het niet verwachten dat hij dat kan. Daarbij gaat het niet om of je wel of niet kan slapen met de kleur rood, maar wel of je een verschil voor jezelf merkt als je in een kamer slaapt waar meer neutrale kleuren aanwezig zijn?

Voorbeeld: Ik heb een tijdlang een woonkamer gehad met knalrode lipstickkleurige muren. Nu heb ik de muren in een aardtint geverfd en ik merk dat het nu een rustigere gevoel geeft bij het binnenkomen en bij het vertoeven in de kamer. Rood wekt toch energie op (positief of negatief).

Ander voorbeeld: Hier in Rdam wordt bijvoorbeeld vermeden de kleur rood te gebruiken in kamers waar verslaafden komen, in verband met het opwekken van agressie. Voorbeeld in de Pauluskerk hadden ze de klapdeuren rood geverfd, gevolg die dingen werden elke avond kapot geslagen. Toen werden ze in een neutrale kleur geverfd en daarna hadden ze geen calamiteiten meer mbt de deuren.

Maar dat was een nogal lange uitleg wat kleuren kunnen betekenen op je gemoedstoestand, wat ook wordt behandeld op de website waarvan je mij doorverwees met een linkje. Bedankt daarvoor!

Het enig wat ik mij afvraag is in hoeverre de kleur fuchsia invloed heeft op je gemoedstoestand? Ik kan daar namelijk niks relevants over vinden. Wie kan mij hiermee helpen?

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    dit bedoel ik niet verkeerd maar ik zou me er geen seconde druk om maken!
    maar misschien ben ik hier te nuchter voor!

liefs joyce

5. augustus

augustus Niet meer actief

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou me er ook niet te druk om maken. Wat ik me wel kan voorstellen is dat je niet iets felgekleurds boven het ledikantje hangt ofzo. Kan me voorstellen dat dat waanzinnig interessant is voor zo'n kleintje en dat is natuurlijk niet de bedoeling ;) Volgens mij raden ze rood af omdat dat de eerste kleur is die een baby kan zien (ergens gelezen..)

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    je ziet tegenwoordig ook steeds meer knal oranje kamertjes, waarom zou fuchsia dan niet kunnen, als je het mooi vind waarom zou je het dan niet doen, neem aan dat je niet het hele kamertje fuchsia maakt

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Waar maak je je druk om? ;)

Je leest zoveel, en ieder blad zegt weer wat anders.... gewoon doen wat jij leuk vindt hoor!
    En anders de verfkwast ter hand nemen :D

9. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier ook fuchsia hoor! En kya slaapt er heerlijk!

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Als je niet zeker bent van de kleur kun je eventueel ook een creme hemeltje over je wieg/ledikantje hangen. Dan heeft het kindje de eerste maanden toch een rustige kleur om zich heen.
    Maar ach, of het echt schadelijk zou zijn... :rolleyes:
    Sommige mensen letten echt helemaal op kleuren en hun eventuele uitwerkingen... ik denk dat je er ook in moet geloven. Bv kleurenconsulentes, die nemen kleuren heel serieus. Als je het niet weet, mis je het eigenlijk ook niet... :oops:

Trouwens, tegenwoordig zie je toch bijna allemaal van die ontzettend felgekleurde babybehangetjes en felgekleurde wanden.
    Zelf hebben we wel een creme met zachtgeel kamertje gedaan, maar dat is omdat ik dat persoonlijk liever vind en niet omdat we denken dat gekleurd slecht zou zijn.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Ja, ach, inderdaad, dan hang je een rustig kleurtje hemeltje ofzo boven het bedje. Verder weet ik het ook niet hoor. Mijn moeder was gek op rood toen ik geboren was, alles was felrood en met mij is ook alles goedgekomen hoor...hoewel :rolleyes: :) !

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier een knap oranje kamertje, teminste bijna dan, we hebben niet alles oranje. je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk

Foto's in mn album

13. Pindy

Pindy Lid

21 okt 2007
    15
    0
    0
    He meiden, dank jullie wel voor je reacties. Heb last van de hormonen, dat ik mij zo druk maak. Kreeg van de week te horen dat ik vroeger een huilbaby was en nu ben ik bezorgd dat mijn kindje dat ook wordt. Vooral omdat de gynaecoloog heeft aangegeven dat een drukke kamer of een kamer met felle kleuren invloed heeft op de gemoedstoestand van het kindje, zijn of haar reactie kan versterken en daardoor bevoorbeeld veel kan huilen of moeilijk in slaap valt. Maar zoals eerder gezegd, ik schiet waarschijnlijk nu door, door de hormonen die nu parten spelen.

14. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    he Pindy,

omdat jezelf een huilbaby bent geweest wil niet zeggen dat jouw kindje dat ook is.
    dus ga lekker genieten van je zwangerschap, stress is juist niet goed voor je!
    die kleine voelt ook die stress, helemaal als ze er straks is.
    dus vanaf nu gewoon gaan genieten van je wondertje, voor je het weet ligt ze te lachen in haar mooie kamertje waar jij zoveel liefde in hebt gestopt!

ff oftopic, maar wilde het even aan je kwijt!

liefs joyce

15. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Iedereen moet zelf weten wat hij doet, ik heb het zelf bij zachte kleuren gehouden, echt baby.

16. sim

sim Niet meer actief

nou wij hebben een heel rustgevend tintje blauw in de kamer, allemaal zowat dezelfde kleur knuffels, geen felle dingen of wat dan ook en mijn zoontje heeft nog bijna nooit een nacht doorgeslapen!

denk dat als er rust in huis heerst, jullie lekker in je vel zitten etc veel meer invloed op de gemoedstoestand van een kind heeft dan de kleur van het bedje, dus ik zeg mooi zo laten, lijkt me geweldig die kleur!

17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik denk ook dat sfeer (als in gemoedstoestand van ouders) meer doet dan een kleur van welke kamer dan ook

Deel Deze Pagina