zelstandig ondernemen en een kleine???

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door kleinedruif, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinedruif

9 mrt 2010
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand die wellicht ervaring hiermee heeft en mij evt advies of tips kan geven. misschien draagt het wel bij tot het maken van mijn beslissing. :(

Ik heb momenteel de mogelijkheid samen met mijn partner een horecagelegenheid over te nemen in Friesland. Echter zal in de eerste instantie mijn partner gewoon blijven werken. Het bedrijf is een echt seizoensbedrijf. In de winter zal het wel geopend zijn, maar een stuk minder dagen.

Ik heb begin januari een kleine man gekregen. Dat gaat prima. Maar kost zoals jullie ook allemaal weten een hoop tijd! :).

Nu mijn vraag, zijn er dames die hier ervaring mee hebben. Is het mogelijk een horeca bedrijf (dan wel behulp met n bedrijfsleider) te runnen naast een kindje, want ook hem wil ik aandacht kunnen geven.
    Hoe ervaren jullie dat?

Alvast erg bedankt voor de reacties, ik ben erg benieuwd!

Groetjes Kleinedruif

2. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Hoi,
    Gefeliciteerd met je kleine! Het is inderdaad druk, maar als zelfstandig ondernemer heb je straks misschien wel de mogelijkheid je werktijd een beetje aan te passen...??

Ons zoontje is in december geboren.
    Wij zijn zo gek om deze zomer een ijssalon te openen.

En daarnaast blijf ik nog 3 dagen werken om verzekerd te zijn van mijn inkomen en ik wil mijn baan ook nog niet missen. (die uren gaat de kleine naar een gastgezin)

Wij lossen e.a. op door achter de ijssalon een privé-ruimte in te richten, daar komt een keukentje, bankje, box en bedje. Als ik klaar ben met werken ga ik naar de ijssalon en zo draait ons gezinsleven toch een beetje door tijdens het werken. Mijn man zal het ijs maken en in de zaak staan. Maar wel ondersteund door personeel. We moeten gewoon kijken hoe dat gaat lopen. Als wij zelf veel in de zaak staan, misschien zoek ik dan wel een oppas die in het de prive ruimte voor ons zoontje kan zorgen. Maar ik weet nog niet precies hoe we dat gaan doen.

Ik kan je dus nog niet adviseren vanuit eigen ervaring, maar wij gaan ervoor!

Succes met het maken van de beslissing!

Deel Deze Pagina