Zembla: Sharleyne

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door AnnaCF, 17 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb niet genoeg inzicht binnen het systeem van jeugdzorg ed. Maar zou een prioriteiten systeem niet handig zijn? Een cyfer dat gegeven word aan de ernst van de situatie, waar aan de hand van meer tijd gereserveerd word? Of zou dat teveel ten kosten gaan van de gezinnen die met een klein duwtje in de rug aardig weet te functioneren?

Daarbij is het sinds 2015 ook fout aan het gaan met de regelingen rondom mensen die begeleiding aan huis krijgen. Dat deel komt niet door jeugdzorg. Maar een hoop mensen die extra ondersteuning thuis nodig hebben kunnen dit niet betalen. Waardoor bijv ook toezicht is verdwenen op mensen die door kunnen draaien zonder medicatie etc. Daar moeten de gevolgen nog van gaan komen. Die gesprekken over anticonceptie en overleg over of het krijgen van kinderen bijv verstandig is daar hadden persoonlijk begeleiders ook een invloed in. Dus heel mooi die nieuwe projecten rondom anticonceptie. Maar het is geen aanvulling op, het is een deel vervanging. Die misschien ook nog minder mensen bereikt, dan dat de begeleiding deed.

Toen ik op school zat was er net de WMO2. En met inlezen en opdrachten die we kregen zag ik een hoop problemen aankomen. Grote groepen mensen bijv, met een verstandelijke beperking zouden niemand meer over de vloer krijgen. Maar zouden gekoppeld gaan worden aan andere mensen van hun nivo. En plekken waar ze naartoe zouden kunnen. Maar daarbij is er geen tijd genoeg meer voor de individuele persoon. En als iemand niet komt opdagen bij de activiteiten dan verdwijnt iemand uit beeld.

2. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    #22 2mam2, 20 feb 2016
    Laatst bewerkt: 20 feb 2016
    Verschrikkelijk! Wat heeft dit meisje allemaal moeten doorstaan en ongelukkig zijn geweest.. Nu laat het me niet meer lis wat er nu daadwerkelijk is gebeurd die nacht...

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Dat heb ik juist met hoe haar dagen eruit zagen. Dat ik er totaal niet bij kan hoe je zo met je dochter kunt om gaan... Zo eenzaam. En zo onbeschermd.

Deel Deze Pagina