Helft kinderen draagt geen zonnebril - Goed zien - GezondheidsNet Nu dit onderzoek weer, maar heb ook al eerder volgens mij wat gelezen dat een zonnebril niet goed was, omdat kinderen het reflex van knipperen etc. kwijt raken.. Stelling ik doe mijn kind een zonnebril op, zie poll.. (Heb hier ook een discussie met mijn moeder over, vandaar..) Groetjes, Carlien
Ja, dat kan ook nog haha.. Daar had ik niet aan gedacht, want ze heeft toch al een bril.. Komt anders toch nog uit..
Soms wel en soms niet Als we gaan zeilen sowieso wel. Maar dat is vooral omdat de schittering van het water anders gewoon teveel is.
Nee geen zonnebril, zou hij sowieso niet op zijn hoofd (laat staan voor zijn ogen) laten zitten. Gewoon zoveel mogelijk in de schaduw en een mutsje. Al lang niet meer aan gedacht, de zomer voelt al lang geleden haha.
Mijn zoontje draagt buiten bijna altijd een zonnebril. Hij heeft moeite met zonlicht en bij het kleinste straaltje raakt hij al in paniek. Lang leve de zonnebril, zonder komen we dus niet fatsoenlijk buiten.
Ja hier wel 1! Met uv bescherming dus niet zomaar 1.. ze houd hem goed op.xen 't is goed voor de oogjes.
Hier ook twee eigenwijze kinderen. Ze hebben allebei wel een zonnebril, maar ze houden 'm alleen maar op als ze daar zelf zin in hebben. Isabelle wil 'm altijd alleen maar op als het regent .
Als je kind een goede draagt van baby Banz is dat alleen maar goed. Het gaat vooral om van die goedkope weggooi dingen zonder UV bescherming. Ik had er één voor onze dochter afgelopen zomer maar ze heeft hem nooit opgehad.Ze droeg een petje met een flinke klep en was meer dan voldoende en zat veel in de buggy.
Ik HEB het advies van een oogarts gekregen om spaarzaam te zijn met het gebruik van zonnebrillen voor kids omdat hun ogen de kans moeten krijgen te wennen aan gewoon zonlicht (in de zomer). Anders kunnen de ogen nergens tegen (zoals die van mij). Wel opzetten op wintersport, op het water, woestijn etc.
Hier precies zo, maar dan van de oogarts. Bij voorkeur de eerste jaren geen zonnebril. Oogspiertjes worden anders slap en dan gaan ze steeds minder tegen zonlicht kunnen. Ik herken dat wel. Ik kan zelf prima overal zonder zonnebril lopen, terwijl mijn man altijd klaagt en een zonnebril op wil en doet
Ja hier maak ik me dus ook zorgen over. Maar ik heb geen idee hoe mijn zoontje zonder bril buiten te krijgen.
Dat snap ik heel goed. Moeilijk hoor. Anders mss eens naar een goed optometrist/opticien gaan voor advies?
Ja zoonlief heeft wel een zonnebril en als hij wik mag hij hem op, zo heeft hij hem 3 dagen achter elkaar op en zo weer dagen niet met hetzelfde weer. Als het mooi weer is heb ik hem altijd bij me en als hij er om vraagt en aangeeft mama de lucht is te scherp krijgt hij hem op. En laat hem dan ook goed op.
's Winters (meestal) niet, maar 's zomers proberen we het wel te stimuleren. Soms wil hij er niks van weten, maar meestal vindt hij het we best. Vaak vraagt hij er zelf ook wel om. Helaas sloopt hij ze ook vakkundig, trouwens. Ik vind een zonnebril wel belangrijk, eigenlijk net zo vanzelfsprekend als insmeren. UV-straling is niet alleen schadelijk voor de huid, maar ook voor de ogen. Ik vind het wel logisch om een kind daartegen te beschermen. (Alleen is zonnebrandcrème makkelijker te dwingen dan een bril.)
Wij gaan naar het Midden Oosten verhuizen en ik heb net twee zonnebrillen met UV- bescherming bestelt. De oudste heeft donkere, bruine ogen dus voor hem is er minder noodzaak volgens de opticiën. De jongste heeft hele lichte blauwe ogen en voor hem heb ik een zonnebril met elastiek aan de achterkant besteld. Aangezien het op onze nieuwe plek het hele jaar boven de 20 graden is, vond ik het wel noodzakelijk.
Dit inderdaad Wij hebben voor de kinderen een zonnebril bij de opticien gekocht en kregen ook dit te horen