ivm eczeem heb ik het advies gekregen mijn zoontje in een zemelen badje te doen nou gaat hij altijd samen met mij in het grote bad.....ik had een hydrofiel washandje gevuld met zemelen en een stiek erom, maar de hoeveelheid wat in het water kwam leek me zo weinig hoeveel zemelen moet ik gebruiken voor een groot bad?
Volgens mij heb je ook zemelen wasgel/ badschuim. Kruidvat had het altijd.. Gebruiken wij ook voor de clienten weleens ivm eczeem.. Heb het al ff niet meer nodig gehad op werk, maar moeite van navragen waard!
duh....tuurlijk heb je dat al ff niet nodig gehad.....je hebt net 1 dag gewerkt ik heb ook de zemelen wasgel van kv......maar das misschien toch nog te zeepig nu ga ik dus maar ff echte zemelen gebruiken
Aha.. tsja het idee van een schuimbad moet het niet zijn nee haha.. Tsja echte zemelen heb ik nog nooit voor bad gebruikt.. Kan ik dus niets zinnigs over zeggen..
Ik zemelen gebruikt toen de kinderen waterpokken hadden, maar had aan een half gevuld washandje genoeg, ik dompelde m in het water en kneep m dan uit en zo een aantal keren, werkte goed!
Hier het advies gekregen om een balletje ter grote van een tennisbal in een kousje te doen. Dat kan je dan ca voor 3x badderen gebruiken. Even een keer in het kousje knijpen en er komt een melkachtige substantie uit het kousje. Zemelenbadje van kruidvat bevat of alcohol of parfum. Ik weet niet meer precies welke van de twee het is. Maar dat is juist bij eczeem funest. Dus niet gebruiken wanneer je kindje eczeeem heeft. Tip : Lees altijd even goed welke ingredienten erin producten zitten. Vaak staat er op de verpakking dat het hyppoallergeen is, maar vaak klopt dit niet en zit er toch parfum, parabenen, alcohol oid in. Succes
ik heb bij de etos zo'n doosje van het merk Heltiq ( dacht ik weet ik zo ff niet) gekocht en daarin zit een stuk of 10 van die zakjes die je openmoet scheuren voor een zemelenbadje moet je ff kijken
Waar koop ik die zemelen dan?? ik heb bij de Jumbo gekeken. Maar kon het niet vinden. Havermout werkt dat ook net zo? Dat heb ik namelijk wel gekocht. Helaas is mijn jongste zoon geveld onder de waterpokjes dus ik wou hem straks even in een badje doen met zemelen...nu dus de havervlokken. Hopen dat dat werkt.