Vraag voor de fulltime kolvers!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eveline2007, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

11 mei 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon nieuwsgierig en om een beetje ervaringen uit te wisselen (weet niet of dit onderwerp al bestaat).

- Hoe oud is je baby en hoeveel krijgt hij per flesje en hoeveel flesjes per dag?

- Hoe vaak komt de baby om eten?

- Hoeveel komt je baby aan per week?

Etc.

Mijn baby is nu 9 weken en krijgt 7 flesjes van 130 ml , overdag om de 3 uur, 's nachts om de 4 a 5 uur.
    We voeden op verzoek.
    Ik kolf om de 3 uur ( 6, 9, 12, 3, 6, 9, 12, 3) en heb meestal per dag genoeg voor een half of 1 flesje extra.
    Mijn kindje is in 2 weken tijd 970 gram (!) aangekomen op borstvoeding, dus vraag me af of hij misschien toch teveel kan krijgen.
    Hij drinkt altijd alles netjes op.

Jullie ervaringen?

2. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    teveel kunnen ze niet van borstvoeding krijgen hoor :D daar is geen maximum hoeveelheid aan net als bij kunstvoeding.

dus als je kindje alles netjes op drinkt is het vast geen probleem, lijkt me. zeker omdat je voed op zijn verzoek lijkt het mij gewoon goed zijn, als hij uit je borst zelf zou drinken zou hij toch ook deze hoeveelheid drinken :)

en misschien kan je je vraag beter in het borstvoedings topic zetten daar zitten ook genoeg meiden die fulltime gekolfd hebben

ikzelf heb het ook een tijdje gedaan, maar niet zo heel erg lang, maar ik zou denken dat het geen kwaad zou kunnen en vooral lekker zo door blijven gaan :)

3. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

11 mei 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de reactie!

Mods, kunnen jullie deze vraag naar borstvoeding verhuizen?

4. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Wat drinkt hij veel zeg. Ik kolf nu ook fulltime en ze krijgt 8 flesjes op een dag. De hoeveelheid die ze drinkt verschilt per fles, soms drinkt ze maar 50 ml, soms 70 maar nooit meer dan 80 ml. Zo drinkt ze op een dag ongeveer 550 ml terwijl ze al 5 kilo weegt. Voor mijn gevoel is dit veel te weinig, maar laatst gewogen bij het cb en ze vonden haar groei uitstekend dus ik maar me er niet zorgen over. Ze heeft ook genoeg poep en plasluiers dusss

5. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    nog vergeten te zeggen dat ze 8 weken oud is

6. Eveline2007

Eveline2007 Actief lid

11 mei 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad een stuk minder haha.
    Tsja, als ik zijn gewicht neem x 150 (max per kilo) dan zit hij toch nog onder het maximum zeg maar.
    Hij drinkt altijd zijn flesjes helemaal op, 3 weken geleden was het nog 110, maar hij bleef naderhand zeuren, dus is het ondertussen 130.
    Tsja, ik hoor altijd dat ze met bv nooit teveel kunnen krijgen, maar misschien heb ik wel supervoeding hihi.
    Op zich vind ik alle reacties van buitenaf wel vervelend, van dat 'oh wat is hij dik' en ' zoooooo die ziet eruit alsof hij helemaaaal niets te kort komt' of 'nou, die lijkt sprekend op zijn mama' (ben zelf erg dik.
    Het is gewoon een schatje en lief en rustig, hij is nu eenmaal dik (hij weegt nu hetzelfde met 9 weken als wat mijn dochter woog met 7 maanden), maar toch trek je je automatisch iets van de omgeving aan.
    Zeker als het cb het ook zegt.

Als je kolft, hoeveel krijg je er dan per kolfbeurt uit? En hoe kolf je?
    Ik kolf dubbelzijdig electrisch en kolf nu (na heel veel moeite en nu met clusteren) tussen de 120 en 150 per keer. Kan nu eindeljk een beetje een voorraadje aanleggen in de vriezer.

Deel Deze Pagina