Ik krijg morgen een shiatsubehandeling. Dit schijnt ook een zwangerschap te kunnen bevorderen. Heeft er hier iemand ervaring met deze behandeling?
Nee, geen ervaring mee...maar ik ben wel heel benieuwd naar jouw ervaring straks! Laat je het weten! Kan je misschien vast vertellen wat het inhoud? Elmo
Het uitgangspunt van Shiatsu is het in balans brengen van de verschillende energiebanen in je lichaam. Ik ben ook erg benieuwd,duurt ca 45 tot 60 minuten. Bij heel veel klachten kan het worde toegepast. Hoofdpijn,nek en schouderklachten enz enz. Je hoort het nog wel.
Hallo, op mijn werk werd standaard shiatsu gegeven is inderdaad om nek- rugklachten etc te verhelpen/voorkomen. Of het ook bevorderend is voor de vruchtbaarheid weet ik niet. Het is wel erg lekker dus geniet ervan!
Heb iemand al eens eerder horen zeggen dat het een soort acupunctuur zou zijn maar dan zonder naalden. Dmv opzoeken van bepaalde drukpunten worden die energiebanen in je lijf weer beetje in balans gebracht. Ben ook erg benieuwd naar je ervaring morgen Minou.
Hoop voor je dat je er baat bij hebt! Zou wel wat voor mij zijn ook dan! Haha.... Heb VEEL LAST van rug- en nekklachten! Waar doen ze dat? Wordt het vergoed door de zorgverzekeraars? groetjes Marjo
Ik denk dat het ligt aan je polis en aan je verzekeraar. Je kan je polis vaak online wel bekijken of een mail sturen naar je verzekeraar. Elmo
ik heb in brazilië ooit een shiatsu massage gekregen. Het is idd een massage d.m.v druk uit te oefenen op bepaalde punten in je lichaam. de masseur vindt door middel van aftasten van de energiebanen in je lichaam de knelpunten. Door hierop druk uit te oefenen (doet geen pijn hoor) brengt hij alles weer terug in balans. Mijn hele lichaam werd toen gemasseerd. Het was echt een super ervaring. Op een gegeven moment voelde ik me alsof ik zweefde in de ruimte (ik voelde de ligbank niet meer, geen drukpunten op mijn lichaam). Ik zou het zo weer doen! Het is echt fantastisch en ik vind het aangenamer dan een 'gewone' massage. Heel veel plezier!
Ik ben weer online gelukkig. Inmiddels al 2 shiatsubehandelingen gehad. Erg ontspannend ,heerlijk. Voel me nu ook erg goed. 80% wordt vergoed door verzekering. Doordat je eigen lichaam weer in balans wordt gebracht,kan het zijn dat je zwanger word. Ik ben erg benieuwd of dat zo is..... Ik voel me in elk geval al een stuk ontspannender,dit kan allleen maar goed zijn.
Vandaag weer een behandeling gehad.........voel me heerlijk ontspannen. Ik hoef nu pas weer eind Januari. Als ik wel ongi word,wou ze graag dat ik eerder kwam. Het zou toch een wonder zijn dat het in combinatie met IUI zou lukken..... Dan zou ik me toch afvragen,of het dan door deze behandelingen komt. Maar meiden het is sowieso een aanrader.heerlijk ontspannen...
Minou fijn om te horen dat het je zo helpt ontspannen. Ik heb in januari eerste afspraak bij acupuncturist...eerst maar eens kijken hoe dat gaat...Enne....hopelijk hoef je niet eerder te komen voor behandeling omdat je nou eens lekker niet ongi wordt. Duim voor je hoor!