Gisteren kwam ik met goede zin van mijn werk, eenmaal in de auto bij mijn man liet hij mij een brief zijn van een incassobureau. Ik schrok me kapot dit ging over een bedrag wat we al lang en breed 5 maanden geleden hadden betaald. Nu belde ik naar het incassobureau en die konden me natuurlijk niet veel uitleg geven . Dus gebeld naar de firma wel genoemd infrax ( kabel,gas en stroom) En netjes aan een medewerker gevraagd waar in godsnaam die getallen vandaan kwamen. het ging over onze kabel op ons vorig adres, waarna ik zei meneer die is al lang betaald . Toen hij mij vroeg wanneer vertelde ik hem dat dit in oktober was geweest vroeg hij mij in 2008 jaja . Hij wilde graag het betalingsbewijs zien, dus dit doorgestuurd. Maar er stond nog een rekening open van een andere kabel te tongeren. Waar wij nooit van zijn leven hebben gewoont, dit is van onze oude huurbazen. Ik haar netjes gebeld, en zij dus weer naar de infrax. Met de mededeling dat wij er nooit gewoond hadden en zij er toen pas gebouwd hadden, met het klantnummer van haar waar alle rekeningen van die tijd op betaald waren. NU snapt die man er dus helemaal niks meer van. Hij gaat het doorgeven aan een andere persoon. In het begin zei hij tegen mij dat komt u toch aan het betalen , ik sorry meneer maar ga dus echt niet voor andere mensen betalen. Straks word ik dus gebeld, en ik ben eens benieuwd of ze er dan al uit zijn gekomen wat hun fout hebben gedaan. Ik verwacht zo een mailtje van mijn huurbazin met dezelfde woorden om door te sturen naar het incassobureau. En dan eens kijken wat zij ermee doen! ik word er echt soms niet goed van
nee hoor je komt niet aan het betalen wij hadden hier hetzelfde de ex van mijn man had hier upc aangevraagd. zij is vertrokken en wij hebben opnieuw aangevraagd en altijd netjes betaald! het staat op haar naam dus had zij maar op moeten zeggen zegt onze advocaat. jij hebt bewezen dat je hebt betaald en bij de gemeente kun je laten aantonen dat je daar nooit hebt gewoond. dan kunnen ze niet anders als het bedrag op de andere mensen verhalen veel sterkte ermee!
dank je wel meis, ja gelukkig heb ik me laatst laten verzekeren hiervoor. hoop dat het niet zover kom maar dan zijn we tenminste verzekerd. gek genoeg had ik het '' smorgens met een collega erover wat allemaal was misgegaan bij die verhuizing met infrax en luminus. stomme firma''s
ze hebben net gebeld, ze kwamen er eerlijk gezegd ook niet meer uit. Maar ik moest een brief schrijven waarin ik verklaarde dat ik nooit op dat adres gewoond had. En ik heb hun tevens een kopie gestuurd van mijn verblijfkaart van belgie waar de adressen op staan waar ik gewoond heb. gelukkig ook daar vanaf
Jezus sinds die kredietcrisis lijken bedrijven wel steeds meer te proberen om geld te krijgen. Hier al essent, wij wonen sinds april in onze woning en al 3 x problemen gehad met essent. Laats ook, kreeg rekening, of ik per spoed even me maandlast wil betalen. Pardon is betaald, nee mevrouw volgens onze gegevens staat er nog een maand open. ik kijken op internet bankieren. Geen maand open, we hebben zelfs al maart betaald. Er was toch echt een maand niet betaald voor hun. Tegen hun gezegt, welke maand, ik wil bewijs, en laat het juridsch uitzoeken. Paar dagen later, excuus brief op de deurmat, er was een technische fout gemaakt :S
ja het is echt ongelooflijk. bij ons in belgie gaat essent wel goed. maar luminus en infrax moeten heel vaak zo''n problemen hebben schijnbaar. vond het echt schandalig
nomrlaa was essent ook best goed, maar hier in drenthe niet echt. Ben niet de engiste een aantal kennissen van ons hebben ook problemen met hun. En dan nog anderzorg, stuurde ons 2 x per maand rekeningen, en kregen we ook incasso. Ga geen 2 x per maand betalen voor 1 persoon.
ooooh incassobureaus...die proberen altijd extra geld te verdienen aan mensen. Echt een tip voor iedereen: als een incassobureau je wat vordert, altijd kijken of dit bedrag niet meer dan 15 procent is van wat je eigenlijk had moeten betalen. Ze naaien je er echt bij anders. Heb eens gehad dat mijn vriend een bedrag van 20 euro niet had betaald, mocht hij 80 euro erbij op betalen van een incassobureau. Nou mooi niet. Brief gestuurd en gevraagd om een specificatie. Konden ze niet geven, kregen we een brief dat we het niet meer hoefden te betalen Altijd opletten dus met incassobureaus!
tot een bedrag van 250 euro mag je nooit meer incassokosten betalen dan 37,50. wat zij er verder bovenop gooien is hun pakkie aan, praktijk leert dat als je ze hierover aanschrijft ze het wel aanpassen, maar ja mensen zijn vaak onterecht bang voor incasso bureaus dat ze toch maar betalen zonder na te gaan of het wel juist is.
Ik vind het al erg genoeg dat jij nu moeite moet gaan doen! Je hebt daar immers nooit gewoond, zij komen met dat verhaal. Ik kan echt heel slecht tegen dit soort missers! Je hebt er een puist werk en stress van!
ja elmo ik was echt wel boos erover. en toen hij me zei dat hij zelf niet meer wist. had ik helemaal zoiets jee wat is dit in godsnaam
Sorry hoor, maar het is toch van de zotte dat jij nu moet gaan aantonen dat jij niet de persoon bent die zij zoeken! Laat ze het lekker zelf uitzoeken! (sorry ik ben daar gewoon heel makkelijk in, en als er een deurwaarder aande deur zou komen, laat je gewoon je legitimatie zien en laten zij maar zelf opvragen dan bij de gemeente wie er sinds wanneer op het adres ingeschreven)
Heel irritant die lui! Laat ze het lekker zelf uitzoeken. Ik heb het ook al eens gehad. De rekening was wel betaald. Toen ik er heen belde gingen ze ook nog doen alsof ik de leugenaar ben. Ik ben me toch een partij kwaad geworden. Later wel excuses gekregen!
Zo hebben wij met een internet aanbieder een keer problemen gehad. Toen we gingen verhuizen hebben we ons abonnement met een brief afgesloten omdat dat zo moest, paar dagen later gebeld of ze hem hadden gehad. Nou ze hadden hem gehad en alles was geregeld. Maar elke maand werd er weer een bedrag van die maatschappij afgeschreven, wij weer bellen en ze zouden het oplossen. Maar volgende maand weer het zelfde liedje, wij de bank gebeld om het te blokkeren. En toen ging het goed, we hoorden niks meer van ze. Tot een paar maanden later kregen wee ineens een brief van het incassobureau met een aanmaning (van het bedraf werd je gewoon duizelig) en als we niet zouden betalen kregen we een deurwaarder aan de deur. En dat was tegen het verkeerde been bij mij. Heb ze gebeld, goed pissig en wat bleek: Ze hadden inderdaad op ons verzoek de internet aanbieding stop gezet, maar die hadden ze dan weer omgezet in een basis internet aanbieding. Waar ik dus niet om gevraagd had. Dus toen was ik helemaal over de emmer. Gezegd dat ze het ook stop moesten zetten en dat ik geen cent meer aan ze ging betalen en dat ik anders mijn rechtsbijstand zou inschakelen. Denk dat dat heeft geholpen nooit meer wat van ze gehoord en heb ook nooit hoeven betalen.