Hoofdje en vacuüm pomp

Discussie in 'Verzorging' gestart door Meis28, 1 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    2,5 maand geleden is ons zoontje dmv vacuüm pomp geboren en hij heeft nog steeds best wel een ei vormig hoofdje vinden we. Is dit normaal of moet hier wat mee gedaan worden...? Ik maak me er best druk om ineens!

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In Nederland zou dit normaal gesproken worden opgevolgd bij het Consultatiebureau, ik ga er van uit dat je in Spanje dan naar een huisarts of een kinderarts zou gaan.

3. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Bij ons zeiden zowel cb als gyn dat het vanzelf weg zou trekken, al kon het even duren. Hier is het nu bijna weg. Anders even contact opnemen met je huisarts als je twijfelt?

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja hier gaan we ook naar de kinderarts/consultatie bureau voor de routine controles en de volgende is over 1,5 maand. Iemand in mijn omgeving had t over dat hij misschien een helmpje moet?! Ik schrok hier best van!! Maar neem ook aan dat de kinderarts bij de 2 maanden controle dan wel iets had moeten zeggen..?

5. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Mijn kleine man is na 2x vacuum gehaald, zijn hoofdje trok binnen een week normaal. Nu 4.5 week verder heeft hij nogsteeds een korst op ze hoofd van dezelfde grote als toen hij net geboren was. Cb zegt dat alles bij die kleintjes gewoon tijd nodig heeft om te helen en weg te trekken. Als je het echt niet vertrouwd langs het CB of HA gaan.

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier was het binnen 1 week weg getrokken qua zwelling.
    De korsten zijn er nu net sinds een paar dagen vanaf gelukkig, hij heeft alleen nog wat velletjes / schilfertjes.

Maar het zoontje van de neef van mijn man heeft echt maanden een puntvormig hoofd gehad. Dus het is heel wisselend.

7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Onze zoon had na 3 keer vacuüm ook een best ei op z'n hoofd, maar de zwelling was na 2 dagen weg. De hematoom die hij door de vacuüm had was met een klein weekje weg en de korstjes met een week of twee.

Maar heeft hij gewoon een ei-vormig hoofd in z'n totaal, of een ei als in een bult op de plek waar de vacuüm is gezet?

Want bij die laatste zou ik inderdaad aan de bel trekken!

Een helmpje lijkt me persoonlijk sterk, dat doen ze eerder bij kindjes die een voorkeurshouding hebben en een afplatting hebben, waardoor de schedel gaat vergroeien. En overigens is een helmpje ook alweer achterhaald :)

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hier is twee x met de vacuum getrokken (eerste schoot los).. Korstjes heeft hij niet lang gehad. Hoofdje in t geheel is meer ei vormig maar geen bult meer oid. Toen iemand mij er op wees en t over zon helmpje had schrok ik wel! M'n moeder zei dat het ook gewoon de vorm van zijn hoofd kan zijn en dat ik me er niet druk on moet maken. Ik zal het sowieso nog eens even aankaarten bij de kinderarts de eerst volgende keer maar neem aan dat zij er anders ook wel iets van gezegd had..? Ze kon NL ook zien wat zijn voorkeurshouding was..

Deel Deze Pagina