Zensy kruik ontploft.

Discussion in 'De babyuitzet' started by Eliza78, Jan 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik kwam dit bericht tegen op fb.
    Ik snap dat die ouders echt geschrokken zijn.. Ik was van plan om er 1 te kopen, maar twijfel nu toch wel.

Attached Files:

2. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,298
    4
    38
    Ik heb er 1 gekocht. Maar dit zet me wel aan het denken.

3. mama201

mama201 Bekend lid

Feb 25, 2015
    973
    1
    16
    Ik heb hem ook nou durf hem niet meer aan te zetten na dit te lezen zeg wat erg

4. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,298
    4
    38
    Ik durf hem ook niet te gebruiken. Ik heb gelukkig nog kruiken.

5. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    Oh dat vind ik niet zo'n fijn bericht. Hebben ook een zensy en sta op t punt van bevallen....

6. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Ik las net dat het kwam doordat hij niet op een vlakke ondergrond lag(hij lag op de bank). Maar ik zou denk ik toch maar gaan voor gewone simpele kruiken.

7. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

Aug 9, 2012
    1,908
    502
    113
    Female
    Hhmmzzz ik heb er net 1 bij prenatal besteld... Denk dat ik hem toch maar afbestel.
    Ik heb laatst hier een topic geopend over gebruikservaringen over de zensy kruik en ik zie nu dat er nog iemand verteld dat er één ontploft is...

8. Givenchy

Givenchy Bekend lid

Jan 28, 2016
    873
    0
    16
    Daarom heb ik destijds besloten gewoon de ouderwetse kruiken te gebruiken..
    Voor mezelf ook geen rubberen die met water kunt vullen..
    gelijksoortig bericht over gelezen.. bah dood eng..

Ouderwets but if it aint broke, don't fix it..

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,646
    5,686
    113
    Oei dit vind ik ook niet zo prettig. Wij hebben hem ook...

10. Shendari

Shendari Fanatiek lid

Jul 28, 2012
    1,628
    29
    48
    Volgens de gebruiksaanwijzing moet je hem op een vlakke ondergrond leggen wanneer je hem oplaadt.
    Zij had hem dus op de bank liggen.
    Desalniettemin is het wel enorm schokkend! Zoiets mag natuurlijk niet gebeuren :eek:

Ik heb een Belly maar gebruik het alleen om het bedje er mee voor te verwarmen :)

11. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Ik heb hem ook. Ik blijf hem wel gewoon gebruiken. Dit is wel echt een uitzondering denk ik. Een gewone kruik kan bijv ook gaan lekken en flinke brandwonden veroorzaken. Denk eerlijk gezegd dat dat vaker voor zal komen dan een ontplofte Zenzy😳
    Wel even schrikken zeg!

12. Koon

Koon Niet meer actief

Ik blijf hem gewoon gebruiken. Deze kruik is kapot gegaan tijdens het opladen. Dan ligt ie toch niet naast je kindje.

13. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Er zijn er dus meer waarbij die ontploft. Ik stond laatst in de prenatal toen er een man bij de kassa stond waarvan ook de zensy was ontploft. Baby was 6 weken oud en gelukkig ongedeerd.

14. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

#14 Eliza78, Jan 30, 2016
    Last edited by a moderator: Jan 30, 2016
    Voor mijn gevoel heb ik meer controle over een gewone kruik..Die kan je heel vaak controleren na t vullen (op zn kop houden of dop xtra stevig aandraaien)
    Wat er in zo'n Zensy gebeurd is toch lastiger te controleren.

Dit was idd bij t opladen. Dan ligt de baby iig niet in de buurt gelukkig.

15. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Het is toch gewoon algemeen bekend dat je gewoon het beste een ouderwetse kruik kan nemen...

Ik zou nooooit voor zoiets als dit kiezen, hier gewone kruiken gehad

16. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook aangeschaft. Helaas kan ook je telefoon ontploffen en allerlei andere oplaadbare artikelen.

Meestal gebeurt dit zodra je iets aan het opladen bent. Gewone kruiken neem ik sowieso niet al te vaak zelf gehad dar ik er 1 gebruik en dat hij begint te lekken.

17. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier raadde de kraamzorg ze ook echt af.

18. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier raadde de kraamzorg ze juist aan. Het is maar net waar iedereen achter staat.

19. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Is ook zo hoor. Ik kies dan liever voor een gewone metalen kruik, kun je goed checken. Elektrische apparaten die eventueel kwaad kunnen zonder dat je dit verwacht houd ik dan weer liever uit een wieg. Helemaal voor die misschien 2/3 dagen dat ze gebruikt werden.

Het is ook niet het eerste verhaal wat ik hierover hoor en of het nu tijdens het opladen gebeurt of niet: het zou mij geen fijn gevoel geven. Maar een ieder moet dan wat hem/haar goeddunkt inderdaad :)

20. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier deelde de verloskundige praktijk vorige week dat er zo een ouderwetse kruik was ontploft (eigen merk babydump)

Wat moet je dan nog kiezen?

Ik vind zelf de heet water kruiken eng ivm lekken. Bij mijn zoon had ik de belly warmer ook een oplaadbare kruik en wilde nu voor de zenzy gaan. Denk dat een pittenzak dan nog het veiligste is?

Share This Page