Dag dames, binnenkort beval ik van ons tweede kindje. Dit zal gebeuren via een geplande keizersnede tenzij ons kleintje zich vroeger aankondigt natuurlijk. Vorige keer heb ik een ongeplande keizersnede ondergaan en ben ik langer dan verwacht in het ziekenhuis moeten blijven. Geen probleem op zich maar ik heb vaak sms'jes naar mijn man gestuurd om nog allerlei dingen mee te brengen enzo. Op zich heeft hij dat super goed gedaan en is dat ook helemaal geen probleem, maar wat ik nu weet wil ik alvast meenemen... De flesjes steriliseert mijn man vlak voor thuiskomst en dan wordt dit misschien niet eens gebruikt dus daar gaat het me niet om. Ik wil graag een speentje (tutje) mee en neem ook tepelhoedjes mee naar het ziekenhuis. Hier heb ik de vorige keer heel veel hulp aan gehad dus ga dit opnieuw doen. Nu wil ik deze uiteraard op voorhand steriliseren. Hoelang op voorhand zou ik dit kunnen doen? 1 of 2 dagen? Ik weet het niet zo goed.... En dan nog er van uitgaand dat de kleine zich niet vroeger aankondigt natuurlijk
Hai! Als het goed is hebben ze in het ziekenhuis apparaten die binnen een paar minuten klaar zijn. Wij kregen die op de kamer toen onze dochter in het zkh lag. Zou het gewoon even vragen....
Steriel is steriel, als je het daarna in bijvoorbeeld een speen bewaar doosje - die ook steriel is, bewaart dan kan dat prima hoor. Een week kan ook nog wel, gewoon steriel, in een schoon doosje, schoon opbergen ( Commode, luiertas, keuken kastje, niet in je schoenen kast of naast de kattenbak ) dan blijft dat gewoon schoon.