Zensy kruik ontploft.

Discussion in 'De babyuitzet' started by Eliza78, Jan 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    Die zensy kruiken gebruik je toch alleen om bedjevoor te verwarmen? En eventueel bijwarmen op de dekens leggen.
    Dater iets mis kan gaan tijdens opladen,en zoals ik het begrijp door gewoon verkeerd gebruik, is logisch. Je moet met elektrische apparaten altijd uit kijken, zeker met warmte. Pas was toch ook een vrouw van wie de elektrische deken in de fik was gevlogen? Nu heb ik een hekel aan die dingen maar betekent niet dat je ze helemaal niet kunt gebruiken.

Die zensy kruiken heb je nooit aan de stekker bij je kindje, dus eenmaal opgewarmd is er eigenlijk geen risico meer en volgens mij is de kans op lekker veel kleiner dan met een gewone kruik.:)

2. DingDong

DingDong Actief lid

Dec 1, 2011
    154
    0
    16
    Ik heb mijn zensy altijd volgens de gebruiksaanwijzing plat op de grond opgeladen. Heb hem bij mijn pasgeboren baby nooit gebruikt, hij is geboren tijdens een hittegolf hoogzomer. Ik gebruikte hem in de winter 1 enkele keer om zijn bedje op te warmen en vaker voor mezelf. Toen hij een paar maanden ongebruikt was gebleven nog eens opgeladen, toen werd hij vreemd bol en strak. Toen vertrouwde ik het niet meer en heb hem teruggebracht. En een nieuwe gekregen. Ik ga er niet vanuit dat ik hem nodig zal hebben na deze zwangerschap, wederom in juli uitgerekend. Maar ik ga hem denk ik wel gebruiken om het bedje op te warmen. Om bij de baby te leggen niet. Maar ik zou ook geen heetwaterkruik bij m'n kind leggen. 1 van mijn ouders heeft een keer na heel wat slapeloze nachten vergeten de dop goed op de kruik te draaien en zo ben ik nog eens bijna verbrand als baby. Ik vind alle kruiken eng. Maar zoals iemand in een eerdere reactie al zegt: het ontploffen zal gebeuren tijdens het opladen. Als hij nadat hij opgeladen en los van de stroombron is nog zacht en soepel is zal ik hem nog wel durven te gebruiken, zeker voor mezelf.

3. San1984

San1984 Fanatiek lid

Apr 26, 2012
    1,066
    0
    0
    Die kruik van de BD is ontploft omdat mensen de kruik verkeerd hebben opgeborgen.

Hier gaan we de ouderwetse kruiken gebruiken. De kraamzorg heeft ze aangeraden omdat onze zoon waarschijnlijk hetzelfde heeft als onze dochter(te hoog hb i.c.m. geelzucht) en dan heeft hij alle energie nodig.

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    dus de gewone kruik van bd en de zensy beiden verkeerd gebruikt...

Ok, lastige keuze nu

Hoop op warme zomer.
    Nou mijn zoontje van 4/5 heeft in zkh 1 nacht en thuis 1 nacht kruik gehad daarna niet meer...

5. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    3,106
    2,347
    113
    NULL
    NULL
    Ik werk bij Naviva kraamzorg, de zensy kruik is in stand gebracht samen met met mn werk. De kruik is juist hartstikke veilig (mits je hem dus goed gebruikt!).
    Er gebeuren veel meer incidenten met gewone heet water kruiken!!

Ik heb er ook een gebruikt voor m'n zoontje (1.5 jaar terug), en vond het echt een verademing. Geen gedoe met kokend water, wat ik pas echt een eng idee vind. En dan ook nog te bedenken dat sommige kraamzorg organisaties kruikenzakken adviseren! Hoe gevaarlijk is dat? Dan kunnen de kruiken alsnog tegen je kindje aan rollen. Wij wikkelen ze in hydrofiele doeken met een knoop erin, zodat deze dus niet kan rollen. Al een veel fijner idee!

Nu nog max 10 weken wachten op m'n baby, en ja weer de zensy.
    Mijne stond ook bol, soms kan het dat er lucht bij komt. Dan word hij ook niet meer zo warm. Je kan hem evt ook zelf ontluchten, maar mocht je de bonnetjes hebben zou ik hem om ruilen.
    Hier heb ik hem zelf ontlucht, en hij is nu weer helemaal prima!

6. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Onze kraamzorg gaf van tevoren aan de Zensy niet te gebruiken en alleen met de 'ouderwetse' kruiken te werken.

7. bababoe

bababoe Fanatiek lid

Mar 11, 2011
    1,803
    781
    113
    Wij hebben de Zensy kruik gehad vorig jaar, en ik vond het super fijn! Alleen gebruikt om het bedje idd voor te verwarmen, en zeker niet naast de baby, en dat was meer dan voldoende. Die heet water kruiken vond ik doodeng. Maar met alles is het natuurlijk belangrijk dat je het gebruikt zoals de bedoeling is!

8. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,690
    2,398
    113
    Female
    Broek
    Hoort ie niet bol te komen te staan dan bij het opwarmen? Ik heb die van mij alleen getest en een keer opgeladen, hij ging dan ook helemaal bol staan en sissen. Daarna zakte dat weg en was hij gewoon warm. Heb ik dan een defecte?

9. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hoe moet je zo een kruik opbergen dan? Kan me even niet bedenken hoe je zoiets "fout" kunt opbergen.

10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier komen ouderwetse kruiken het huis echt niet in! Ben als de dood voor lekken van kokend water. De kraamhulp heeft zich dan echt aan te passen aan mijn wensen!

11. Paard

Paard Actief lid

Sep 16, 2015
    245
    71
    28
    Ik heb t zelfde. En dus dezelfde vraag....

12. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

Sep 9, 2012
    441
    0
    16
    Ik geloof niet zo gauw meer wat er allemaal op FB verschijnt :) Mensen doen een hoop voor een mooie schadevergoeding vandaag de dag. Als er echt 'explosiegevaar' zou zijn zouden deze kruiken niet meer in de winkel liggen en zou er inmiddels een terugroepactie zijn opgezet

13. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Die mensen hadden hem met water er nog in opgeborgen.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,648
    5,686
    113
    Die van mij doet dat in iedergeval niet. Heb hen al een paar keer gebruikt voor mijzelf. Als ik zou hebben horen sissen zou ik wel twijfelen...

15. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

Sep 11, 2008
    800
    0
    0
    Tjonge geef mij dan maar de ouderwetse kruik. Die werd trouwens ook geadviseerd door onze kraamzorg. Ik denk dat het inderdaad klopt, hoe staan de mensen van zo een organisatie er dan zelf in.
    Wel blijft het een feit dat je zoiets alleen bij het voorverwarmen gebruikt. Tenminste, ik zou niets in de buurt van mijn kindje willen hebben liggen, je weet maar nooit.

16. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Ik gebruik ook een zensy nu nog voor mezelf! Hij borrelt als je hem opwarmt dat is normaal.
    En tuurlijk kan er iets mis gaan wat niet fijn is maar ken ook genoeg ramp verhalen van de gewone kruiken.

17. bababoe

bababoe Fanatiek lid

Mar 11, 2011
    1,803
    781
    113

Die van mij borrelt idd ook bij opwarmen, en heeft ook wel eens bol gestaan aan de oplader, maar dat was altijd afgenomen voor ik hem in het bedje legde.

18. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    3,106
    2,347
    113
    NULL
    NULL
    Is normaal tijdens het opladen.

19. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Nog meer ellende met de zensy kruik..

20. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    3,106
    2,347
    113
    NULL
    NULL
    Heel vervelend...

Maar dit gebeurd vaker met een aluminium kruik. Heeft niks met de zensy te maken.. hij is verkeerd gebruikt..

Share This Page