Iemand hier al ervaring mee? Het lijkt mij wel ideaal ipv de metalen kruiken met kokend water. Maar vraag me nu het volgende af: Bij onze dochter (geboren eind februari) moesten wij altijd aan beide zeiden van haar een kruik leggen. Ons tweede kindje zal eind september/begin oktober geboren gaan worden, dus dan gaan we de koude periode tegemoet. Moet ik dan twee van deze dingen aanschaffen? Dat wordt me eigenlijk te gek Iemand een idee?
Ik moest voor mijn zoon van augustus ook twee kruiken hebben (en ook gebruikt). Voor wat ik begreep van een vriendin mag de kraamhulp de elektrische kruiken niet gebruiken dus ik heb net twee nieuwe kruiken besteld :s. Had ook liever een elektrische gehad
Lijkt mij ook SUPER! Maar wat is de reden dat ze niet gebruikt mogen worden? Lijkt mij veel veiliger dan met warm water. Je laad hem op en dan blijft hij 5 tot 6 uur warm kan mij er niks gevaarlijks bij bedenken eigenlijk.
Hier hebben we de zensy kruik al in huis, de kleine man is er nog niet maar ik heb zelf al meerdere keren gebruik gemaakt van de kruik, in enschede mag de kraamhulp hem wel gebruiken en zij gaven ook aan dat 1 zensy genoeg is om het bedje warm te houden...ook ideaal als je zoals wij een aerosleep hebben
Hier werden ze juist aageraden door de kraamhulp, kreeg zelfs korting via mijn kraamzorgorganisatie, alleen ik had al van die metalen. En ik vind het eigenlijk veel geld voor die paar keer..
haihai goed dat je een onderwerp er over start ik had paar maanden terug al gezocht... Ik weet dat ze in het oosten van het land aangeraden worden door kraamzorg maar hier bij de kraamzorg waren ze er nog niet mee bekend. Ik heb er ook 1 gekocht en nu voor mezelf al wel gebruikt. Ik heb 1 gewone kruik en de zenzy en hoop het hier mee te redden. Ik ben nu 37 weken zwanger..zal je laten weten hoe t bevalt en wat beleid van kraamzorgbureau er mee is...
Nou ik heb zojuist even gevraagd aan mijn schoonmoeder, zij is al jaaaaaren kraamhulp en haar ervaringen zijn niet zo best.
@Ladycake Heb je wat meer info over die slechte ervaringen dan? En zo lang bestaat de Senzy toch nog niet?
Ik mag het ook niet gebruiken van de kraamzorg hier. De reden is omdat die kruiken sneller afkoelen dan de normale kruiken en ook minder warmte uitstralen. Mocht het kindje onderkoeld zijn krijgen ze het kindje niet snel genoeg op temperatuur met die kruiken. Ik baal er ook van want het lijkt me veel veiliger dan een kruik die kan lekken!
De zensy kruik blijft +- 5 uur warm, en geeft gelijke warmte af, heb hem zelf ook al ern aantal x in bed gehad en moet je zeggen dat ik geen last had van snel afkoelen?
Ik heb de zensy ook aangeschaft. De baby is er nog niet, dus heb nog geen ervaring, maar: -de kruik is ontwikkeld in samenwerking met Naviva kraamzorg. Neem aan dat ze daar wel weten wat nadelen van andere elektrische kruiken zijn, en dat daarop ingespeeld is. (deze is bijv. vormbaar en zacht ipv een hard onhandig ding, zoals sommige andere elektrische) -lijkt mij veiliger omdat je geen gevaar hebt op lekken -blijft ca. 5 uur warm, en dan gelijkmatige warmte. Dat lijkt me beter dan die metalen kruiken die je vult met heet water en dus eerst heeel warm zijn en langzaam kouder worden. En als ze koud zijn, nemen ze koude op, dus eigenlijk nadelig. En 5 uur warmte... nou baby's moeten toch de eerste tijd om de ca. 3 uur voeding, en het is zeldzaam als ze de tijd dat je de kruik gebruikt, 's nachts veel langer als die 5 uur slapen... met 5 uur warmte kom je er heus wel! Ik heb 'm om bovenstaande redenen aangeschaft. Bovendien ook zodat manlief niet meer midden in de nacht naar beneden moet om een kruik klaar te maken (wat veel langer duurt als die 4 min. oplaadtijd) En dat lekken met die metalen kruiken, brr, daar was ik bij onze dochter altijd zo bang voor. Het is ook 1 keer voorgekomen, toen zat de dop er niet helemaal goed op, en hadden we het snel door gelukkig, maar ik moet er verder niet aan denken! Owja, en die metalen kruiken gebruik je over het algemeen veel korter als dat je deze kruik kan gebruiken. Is ook lekker voor jezelf namelijk! Bij menstr.krampen of bij bijv. een stijve nek of noem maar op. En nog even over de prijs: van deze kruik hoef je er maar 1 ( 29,95) en van de andere kruiken moet je er 2. Die kosten ongeveer 10,- per stuk, dus zit je op 20,-. En daar moet je nog kruikenzakken bij kopen, die kosten ook al snel 5.- per stuk, dus ben je ongeveer hetzelfde kwijt. Ik had die metalen al, maar ondanks dat toch gekocht. En als ik gebruikerservaring heb, dan laat ik het nog even weten...
Nou, hier nog geen baby, maar al wel een Zensy! Hebben hem nu zelf in bed en na een hele nacht 8 a 9 uur, straalt de Zensy nog warmte af! Was op aanraden van de kraamzorgorganisatie trouwens!
Nou misschien haal ik die er dan alsnog bij! Ik vind het zelf veel fijner dan die heet water kruiken..
Het is toch met alles zo verschillend achterwaarts vervoeren is veiliger maar toch worden er nog voorwaartse stoelen verkocht. Ook nog babybjorns verkocht terwijl er veel betere ergonomische oplossingen zijn . Ook gebruikt de ene kraamhulp wel aerosleep en de ander trekt het er meteen af. Het is wat ieder voor zich zelf wilt maar omdat het verkocht word is geen reden dat een product ook perse veilig is. Dus doe waar jij je goed bij voelt
Ik heb net mijn kraambureau gebeld en mag zelf weten welke ik gebruik. Ik ga voor de elektrische. Die is wel minder warm maar midden in de nacht leg ik denk ik liever die kruik een paar minuten in de lader dan dat ik die warmwaterkruiken moet klaarmaken. Ik moet wel in juli/augustus bevallen dus dat zal wel minder koud zijn en misschien zelfs bloedheet..
@FleurSylvano: Ik ben het er niet mee eens als je zegt dat iets wat verkocht wordt niet persé veilig is. Alles wat verkocht wordt, is wel veilig, bij goed gebruik natuurlijk. Alleen je hebt veilig, veiliger en veiligst. Daar zit wel (veel) verschil in, dat zonder twijfel! Mocht er iets niet veilig zijn, komt het of niet op de markt, of het wordt weer teruggenomen.
De Zensy, ik vind m ideaal! Ik ben zelf Kraamverzorgende bij Naviva, waarmee die tot stand is gekomen, goede ervaringen mee gehad. En hij is ook heel lang uitgeprobeerd voordat ie op de markt kwam! . Ik heb hem zelf ook besteld .
Zit nu zelf heerlijk met de Zensy op de bank! Heerlijk! Straks afkicken als de Zensy bij de baby in de wieg gaat