Bekeuring: wat zou je doen als je mij was?

Discussion in 'De lounge' started by mol81, Jul 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Mijn vriendin heeft mijn auto geleend en tijdens haar autorit heeft ze een bekeuring gekregen. Ik kreeg de bekeuring in huis, heb er hard om gelachen en heb de bekeuring incl de flitsfoto (die je op kunt vragen) naar haar gebracht. Samen hebben we er ook hard om gelachen. Ik noemde haar dat ik de bekeuring al betaald heb en dat ik het geld wel zie verschijnen. Direct 's avonds heb ik mijn rekeninggegevens aan haar gegeven. Ze zou het overmaken.

Inmiddels, na drie keer mijn rekeningnummer te hebben doorgegeven en vriendelijk te hebben gevraagd of ze het geld over wil maken, heb ik nog niets ontvangen. Één keer zei ze dat ze het over gemaakt heeft, maar dat is inmiddels twee weken geleden en ik heb nog niets ontvangen. Ondertussen hebben we elkaar wel gewoon gezien en hebben de kinderen met elkaar gespeeld.

Ik wil er niet steeds over beginnen en de bekeuring is betaald maar aan de andere kant is het natuurlijk wel gewoon mijn geld.

Wat zou je doen als je mij was? :)

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,019
    548
    113
    eh ja nu gewoon zeggen: wil je alsjeblief nu meteen dat geld overmaken.. ik heb het nodig. En als je het niet kan betalen op een of andere manier zeg het dan maar gewoon dan zoeken we samen naar een oplossing.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Een bekeuring krijgen in andermans auto tot daar aan toe, maar zelf niet aangeven te betalen vind ik toch wel een beetje aso om eerlijk te zijn.
    Tegenwoordig staat het geld direct op je rekening (binnen 24 uur in ieder geval)

Voor mij zou het einde vriendschap betekenen.
    Waarschijnlijk was jullie vriendschap weinig waard voor d'r.

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Wat ik zou doen mijn vriendin even goed vertellen dat je wel lief bent geduld hebt maar het eens over is.

Of vraag of ze financieel problemen heeft? En ze in termijnen mag betalen zo niet reageert ze er verder niet op dan zou ik dat zeer schofterig vinden.

Als je wat fout doet oke dat je een bekeuring maakt met een andermans auto oke maar niet betalen en niet reageren verder zou toch mijn ogen openen van wat is er verder aan de hand?

5. Cooks

Cooks Fanatiek lid

Mar 9, 2011
    1,312
    66
    48
    Overijssel!
    Precies dit!

6. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    vind het schandalig van je vriendin.
    en als ze het nu niet kan betalen, dan moet ze aangeven wanneer ze het wel kan betalen zodat jij daar rekening mee kunt houden.

zou zeker wel vertellen dat je nog steeds niks op je rekening hebt staan dus of zij even na wil kijken wat er fout is gegaan met het overmaken 2 weken geleden.
    even via die weg er toch weer over hebben.

kom zeg.

7. Luvv

Luvv Fanatiek lid

Oct 27, 2010
    2,803
    3
    38
    Nou meteen einde vriendschap vind ik wel heel rigoureus. Het is zeker niet netjes van haar, maar misschien is er meer aan de hand? Zou t gewoon nog eens rustig aankaarten. Je hebt natuurlijk wel gewoon recht op je geld. Vervelende situatie.

8. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

++1

9. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Ik zou er in ieder geval over blíjven beginnen.

Daarbij wellicht opperen dat als ze het een groot bedrag vindt, ze het in gedeeltes kan betalen?

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    .+2

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    +100 Zou het kunnen dat je vriendin geld problemen heeft? Of is ze gewoon laks van nature? Anders zou ik het wel enorm schofterig vinden en zou ik misschien toch iets anders naar deze vriendschap kijken. Maar goed, eerst dus even nagaan of er misschien iets anders speelt.....:)

12. mol81

mol81 Niet meer actief

Dat is het ook vooral; het is geld (stomme geld ook altijd) en ik vind het naar als dit tussen ons in komt te staan. Ik wil het natuurlijk graag terug hebben maar voel me bezwaard om er steeds over te beginnen.

13. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik ben het met pnirmal eens.
    Plus dat ik haar m'n auto niet meer zou lenen..

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Zij voelt zich blijkbaar niet bezwaard om de bekeuring niet te betalen.
    Dus jij zou je dan ook niet bezwaard moeten voelen om er nogmaals over te beginnen.

15. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

Feb 1, 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou nogmaals erover beginnen en heel subtiel vragen of ze misschien financiële problemen heeft. Ik bedoel, dat kan, mensen kunnen dat soms heel goed verbergen.

Mocht ze het gewoon kunnen betalen dan zou ik de vriendschap gaan heroverwegen. Ik vind het namelijk wel erg asociaal dit. Persoonlijk zou ik me dood schamen als ik met een geleende auto een boete veroorzaakt had en het meteen betalen. Mensen die mijn normen en waarden niet delen, ik weet niet of ik die vriendschap dan nog heel waardevol zou vinden.

16. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Bah altijd zo lastig met geld. Ik ben lzelf altijd van het direct overmaken zodat ik in elk geval geen schuld heb ergens.

Ik zou het nogmaals bespreekbaar maken en aangeven dat je het nodig hebt. En eventueel vragen of het wellicht een probleem is met het bedrag en of ze dan kan aangeven wanneer je het uiterlijk ontvangt of een termijnbedrag met haar afspreken?

Succes altijd lastig dit!

17. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik vind het niet netjes. Dat ze een bekeuring krijgt, kan gebeuren. Hoewel ik er nog eens extra op zou letten als ik een auto leen. Ik vind het wel heel makkelijk om dan het geld niet terug te betalen.
    Ik ben het ook wel met pnirmal eens. Vraag eens of er financiële problemen zijn en tref evt een regeling met haar. Daarnaast zou ik de auto niet meer uitlenen. Dan maar trein, bus, tram, fiets....

18. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik zou dat ook lastig vinden... Maar er wel weer om gaan vragen.

19. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Nou zeg, ik ben toch blij dat ik lievere vrienden heb dan sommige hier :O Gelijk einde vriendschap, mennn....krijg dan zomaar het idee dat je niet zoveel vrienden hebt...

Je zei dat ze het al over gemaakt had, maar jij nog niets hebt ontvangen. Je kan dan toch gewoon zeggen van; joh, jij had dat geld overgemaakt, maar ik heb het helemaal niet gehad. Heb je het wel naar het goede nummer overgemaakt? Is niet zo moeilijk toch?
    en zo ja, ga je even naar de bank en vraag je hoe het zit.

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik zou vragen of ze nog even kan kijken of het geld wel naar het goede nummer is overgemaakt omdat je het nog steeds niet binnen hebt.
    En erbij vernoemen dat als ze het in termijnen wil betalen dat ook zou kunnen.
    Vind dit echt niet netjes van haar! Zo doet het lijken of ze er onderuit probeert te komen. Laat maar hopen dat dat niet zo is.

Share This Page