Hallo allemaal, Ik vroeg me af hoe vaak je in het begin de baby hoort te voelen. Is dat sporadisch, tot hij/zij wat sterker is en het duidelijker word, of hoort het al elke dag? Ik voel de baby pas sinds deze week, maar volgens mij niet elke dag.. Al typ ik dit nu en voel ik het weer. Dus ik weet het eigenlijk niet? En vanaf nu gaat het dan geleidelijk sterker worden toch? Spannend!
Vanaf 28 weken moet je de baby elke dag voelen.. jouw baby is nog klein om hem/haar elke dag te voelen..
Ja ik wist dat het vanaf een bepaalde tijd elke dag moest, ik wist alleen niet meer vanaf wanneer... (Ik gokte ergens ver in de 20 inderdaad). Het sporadische nu is wel leuk, maar kijk er wel naar uit het vaker te voelen
Ik ben nu bijna 28 weken zwanger en ik voel de baby wel dagelijks maar niet hele dag door, soms even wat maar niet veel. Dacht eerst dat ik een hele rustige baby had, maar blijkt dat ik erg veel vruchtwater heb, dat dempt alles. Daarnaast zit mijn placenta aan de voorwand (achter de navel) en dat dempt het nog meer....best wel jammer misschien dat het nog veranderd
Aan het begin voel je je baby inderdaad nog niet elke dag, vanaf een week of 28 voel je haar wel dagelijks en nu ( 34 weken ) voel ik ze echt meerdere keren op een dag, en hard ook!
Idd, vanaf 28 weken moet je de baby elke dag voelen. Nu kan hij/zij je af en toe nog lekker laten schrikken met plopjes en hoef je je geen zorgen te maken als je de baby een dag niet hebt gevoeld.
@Debdeb, bij mij ligt de placenta ook voor, dat is wel jammer inderdaad. Maar ik ben wel blij dat ik sinds deze week de baby voel @De rest: Dank jullie voor de reacties
Wat ik me eigenlijk wel afvraag. Men zegt met 28 weken moet je ze dagelijks voelen, maar hoe vaak eigenlijk per dag?? Nu voel ik de kleine veel per dag bewegen maar vroeg me het toch af
@biccy Heb je al een echo gehad??dat je dat weet? Ik voelde de baby met 18 weken ook niet echt heel erg. Ik voelde hem wel, maar niet echt ECHT zoals bij mijn dochter. Die trappelde toen ook al flink. Geen zorgen maken hoor! Hoe verloopt verder je zwangerschap?
@Debdeb, Ja, anders zou ik dat toch niet weten? 8) Ik heb al meerdere echo's gehad. Verder verloopt het geloof ik prima, sta wel onder controle ivm hoge bloeddruk en heb erge BI, krukken en al, maar blijf gewoon proberen te genieten verder. Ik voelde wat ik deze week voel ook al eerder, maar toen was ik er nog niet zeker van. Nu is het met zo'n regelmaat en 'sterkte' dat ik er wel zeker van ben Hoop dat ik snel hardere schopjes krijg!
Vanaf 15 weken voel ik de kleine hier elke dag! Soms wat harder en meer als de andere keer maar paar keer per dag zeker!! Per week word het ook veel krachtiger
ik voel de baby vanaf 18 weken ook elke dag. de ene dag wat harder dan de hander, en vooral als je op je zijkant gaan ligen. verder in je zwangerschap voel je het steeds harder.
Mijn vk zegt vanaf week 26. Nu hoef je ze nog niet elke dag te voelen. Maar sinds 2 weken voel ik ze wel iedere dag, heel vaak. Wij hebben een heeeel druk kindje (ook te zien op echo's). Nu vind ik het vooral heel gezellig en geruststellend, maar de vk zei wel dat het straks misschein minder handig kon worden...
Vanaf 28 weken hoor je de baby minimaal 8 keer per dag te voelen. vk op zp had het zelfs over minimaal 10 keer.
Ik voel mijn kindje vanaf week 19 ongeveer toch elke dag. En dan vooral s'avonds, als ik net in bed lig. Maar ook tijdens het eten, en als ik ff zit/lig op de bank
Ik voel het kindje ook al een tijdje ik geloof met 16 of17 weken. Van die schattige plopjes. Mijn placenta ligt ook voor maar toch wel duidelijk te voelen hoor. Mijn man heeft het ook vaak voelen schoppen.' Zo mooi en geweldig nu echt wel elke dag vandaag de hele dag door.
Graag gedaan hoor! Ik vind trouwens 8 keer vrij veel...maar zal wel kloppen denk ik als je alles bij elkaar optelt?