Hallo allemaal, Na een lange tijd last gehad te hebben van mijn linkerbovenbeen is van de week vast gesteld dat een zenuw die naar mijn bovenbeen loopt klem zit. Het komt omdat het gewicht van de baarmoeder drukt op de zenuw in mijn bekken. Volgens zowel de verloskundige, huisarts en oefentherapeut is hier heel weinig aan te doen. Na de bevalling moet het vanzelf over gaan. Mocht het nou echt niet meer gaan kan ik wel pijnstilling nemen maar paracetamol helpt helemaal niks. Normaal geven ze bij dit soort dingen ibuprofen of zelfs morfine pleisters maar dat is voor mij natuurlijk geen optie. Het is af en toe zo verschrikkelijk pijnlijk dat ik niet meer weet hoe ik me moet houden. Het komt echt in golven en het maakt niet uit of ik nou sta, zit of lig. Dan voelt het alsof er een mes in mijn been zit. Naast de pijn voelt de bovenkant mijn bovenbeen altijd dof alsof het verdooft is en af en toe voelt het alsof er tientallen mieren onder mijn huid kriebelen. Daar kan ik redelijk mee om gaan ook al is het knap irritant, maar de pijn word steeds erger. Ik vroeg me af of er meer mensen hier zijn die er last van hebben of last van gehad hebben. Hebben jullie tips voor mij wat ik kan doen om met de pijn om te gaan? Ik moet nog wel eventjes en de huisarts zei dat de kans groot is dat het alleen maar erger wordt hoe verder ik kom in mijn zwangerschap alvast bedankt.
Pfff.. heel herkenbaar! Heb er verschrikkelijk veel last van gehad.. Niet om je bang te maken, tijdens mijn laatste weken plus bevalling heb ik er enorme last van ondervonden.. en je kan er idd niks aan doen.. maar je kan toch het best in een houding gaan liggen die voor jou het beste voelt! Ik ben nu zwanger van mijn tweede, maar heb er tot nu toe niet echt last van gehad! Afkloppen!
Het is voor mij gedeeltelijk herkenbaar.. Ik heb namelijk een zenuw in mijn bil bekneld zitten.. En idd, dit is gruwelijk pijnlijk af en toe! Ik ben er zelfs voor bij de pijnpoli geweest in het ziekenhuis, maar daar konden ze idd niks doen aangezien ik eigenlijk niks mag hebben qua medicijnen ivm zwangerschap... Dus idd, uitzitten tot het eind