Hoi Dames, Ik ben nu 28 weken zwanger en heb al sinds me geboorte psoriasis. tis erfelijk maar niet besmettelijk. in me pubertijd ben ik helemaal onder gaan zitten over me hele lichaam. Heb er verder geen last van behalve dat ik het een rot gezicht vind. Ik heb Psoriasis Vulgaris. Dus allemaal kleine plekjes. Toen ik stopte met de pil werd het een stuk minder! Maar nu sinds een paar weken zitten me buik en me flanken hélemaal vol! Tis echt vreselijk om te zien! af en toe jeukt het. Ik heb goede zalf maar dat is hormonenzalf met corticosteroïden. Ik gebruik deze dus ook niet omdat ik denk dat dat niet mag nu ik zwanger ben. Heeft iemand hier ervaring mee... Ik smeer het dagelijks in met vet maar het word maar niet minder. Denk dat het bij me buik en flanken zo erg is omdat me huid daar uitrekt. Ik neem het voor lief hoor want ik wil absoluut geen middelen gebruiken die schadelijk kunnen zijn voor de kleine maar tis wel erg vervelend! En weet iemand toevallig ook in hoeverre mijn kindje de kans heeft dit ook te krijgen. vaders heeft het niet Ik hoor het graag
Ik heb ook psoriasis, heb precies hetzelfde als jou.. heb het ook op me armen, allemaal inichte vorm en heb er meer last van in de winter. Ik heb daarnaast ook eczeem. Ik ben in het begin van me zwangerschap naar de dermatoloog gegaan omdat ik helemaal onder zat... ik heb toen een crème gekregen die ik veilig kan gebruiken tijdens de zwangerschap. Hij helpt ook goed.. mijn advies is dus ga even langs de dermatoloog. Vettig houden helpt echt niet (bij mij dan toch)
Ik heb ook psoriasis, m'n vader heeft het ook, ik ben nooit naar de dokter geweest, omdat ik toch al wist wat het was en ik geen hormoonzalf wil. Ik gebruik nu een bodylotion van de hema met zeezout erin. Deze werkt voor mij prima. Hiervoor gebruikte ik er 1 van de Tuinen. Deze werkte misschien nog wel beter, maar vond ik niet zo lekker ruiken. Misschien dat je 1 van de 2 kan testen? Dit zal sowieso geen probleem zijn als je zwanger bent!
Ojaa.. nog een tip, klinkt heel vies hoor, maar werkt ook wel goed. Heb ik vroeger veel moeten doen van de dermatoloog. Een Cleopatra bad noemen ze het: Gewoon je bad vullen met water en melk en olijfolie erbij doen. Je kan ook nog zeezout erbij doen..