zenuw uit kies gehaald,nu nog veel pijn!

Discussie in 'De lounge' gestart door Hoop42, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik ben afgelopen donderdag naar de tandarts geweest ivm veel kiespijn,van die kies was een groot stuk afgebroken...zo groot dat enkel de wortel nog stond.De tandarts heeft foto,s gemaakt en kon niet echt ontdekken of het de afgebroken kies was of de tanden/kiezen eromheen.(mijn gebit is erg slecht)
    omdat de afgebroken kies het meest voor de hand lag dat die de pijn veroorzaakte,heeft hij die getrokken(3 flinke spuiten gehad)
    Na een half uur kwam ik thuis en kreeg vreselijke pijn aan de hoektand vlak naast de getrokken kies....het was echt onhoudbaar..zo heftig was de pijn.Ik vond dat erg vreemd omdat ik nog heel erg verdoofd was.
    Ik heb de tandarts opgebeld en ik moest afwachten tot de volgende morgen om half 9.
    Ik heb dat net vol kunnen houden,de pijn was afschuwelijk.Ook als ik tegen de hoektand aantikte ging ik door de grond van de pijn,dus mijn vermoede was dat DAT de boosdoener was.Ik terug naar de tandarts..weer 2 spuiten gehad en nu de zenuw uit de hoektand gehaald.Het is nu zondag en ik heb nog behoorlijk wat pijn....ik voel het nog steeds kloppen in de hoektand en ook schieten er felle pijnscheuten doorheen.Wie heeft dit ook gehad...of wie weet of dit napijn is of dat het toch nog gespeold moet worden? Ik ga namelijk as donderdag/vrijdag op vakantie en moet 10 uur vliegen.Ik hoop zo dat het dan over is..of althans ..dat de pijn houdbaar is.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Mijn man heeft hetzelfde gehad (zat bij een defensie tandarts en ging naar die van mij en had 1500 euro schade aan zijn gebit). Bij hem was ook een wortel/kanaal of zenuwkanaal behandeling gedaan. Er werd gewaarschuwd dat het kon zijn dat door de behandeling de ontsteking die onder het de kies (in jouw geval tand) een ontsteking in de kaak actief kon worden.
    Bij zijn eerste behandeling was er niets aan de hand, ging helemaal goed en de tweede had hij precies hetzelfde wat jij nu beschrijft. Hij heeft hier een Antibiotica kuur voor gehad om de ontsteking rustig te krijgen en pas na 4 dagen werd de pijn minder. Het mag wel gevoelig zijn, maar het mag niet zoveel pijn doen dat het niet houdbaar is. Ik zou de tandarts bellen morgen en uitleggen wat je voelt en vragen of je een ab-kuur moet/mag hebben.

Heel veel sterkte, hopelijk wordt het snel wat beter!!

3. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Meijtje: ik heb overigens ook antibiotica gehad.Ik weet van eerdere wortelkanaalbehandelingen dat ik een wat met medicijn in mijn kies kreeg,maar dat heb ik nu niet gehad...zou het daardoor kunnen komen?

bedankt voor je reactie!

4. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Hebben ze niet gedesinfecteerd, of echt medicatie ingespoten? Bij mijn man is het in beide gevallen alleen gedesinfecteerd, geen med in de kies verder. Van de ene waar hij wel last van had duurde het ook echt 4 dagen voor de pijn minder werd. Dus hij was maandag geholpen en pas tegen het weekend kon hij weer een beetje eten en werd de pijn wat minder. Ondanks de AB-kuur die hij heeft gehad.
    Het duurt even voor het werkt. Je kunt nog 2 dagen afwachten, en mocht het nog niet minder worden, dan opnieuw bellen. Het moet met zo'n 4 a 5 dagen echt minder zeer gaan doen.
    Merkte bij mijn man dat de ab-kuur de eerste dagen ook echt geen effect leek te hebben.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ze heben toch gespoeld., dat doen ze met chloor, dat is het desinfecteren. Je kan napijn hebben tot 4 dagen na de behandeling, je moet als het goed is ook terugkomen om de behandeling af te maken?

6. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    inderdaad, mijn man hoefde niet terug te komen als hij niets voelde. Bij de 1e ging het helemaal volgens boekje, letterlijk 4 uur last van gehad toen was het over.
    de 2e is hij na 2 dagen terug gegaan omdat hij zoveel pijn had dat hij niet meer op of om kon, dus toen abkuur. En daarna moest de napijn na 4 of 5 dagen stukken minder zijn. :)
    (hij is in 3 weken tijd 6x geweest om zijn gebit te laten opknappen... lang leven defensie tandartsen...Blij dat hij nu voor even een verwijzing heeft voor een burgertandarts)

7. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@meijtje: ik ben vrijdagochtend om half 9 bij de tandarts geweest.Dus dan kan ik die dag misschien wel meetellen? dan is dit de derde dag.Ik heb amoxiciline 500 mg gehad...3 maal daags.

@Devilscase: ja ze hebben het goed gespoeld!Ik had eigenlijk verwacht dat de pijn snel minder zou zijn,maar dat valt dus tegen.Ik heb een slecht gebit,de tandarts adviseert ook om een kunstgebit te nemen...maar ik wil GEEN kunstgebit! Ik moet in weze nog terug om de behandeling af te maken,maar de tandarts heeft gezegd dat ik in mijn vakantie maar eens goed na moet gaan denken of ik toch een kunstgebit neem.Ik had nu een vervangende tandarts...mijn eigen tandarts was met vakantie...met hem had ik een plan van aanpak gemaakt om de boel op te knappen volgend jaar,omdat ik nu middenin een vruchtbaarheidsbehandeling zit.

Normaal zou ik geduldig afwachten,maar omdat we nu as donderdag/vrijdag (na 20 jaar)weer eens op vakantie gaan,ben ik zo bang dat ik daar straks in een vreemd land met de problemen zit:(

8. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
  9. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dank je Crypto! Ik ga gelijk eens even lezen!

Even offtopic: gaat het met jou weer een beetje?

10. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik heb overigens ook veel last van die kies trekken,mijn kaakgewricht doet zeer en de 5 spuiten die ik gehad heb in 24 uur doen ook nog belachelijk zeer! Ik heb daar eigenlijk altijd lang last van:(

11. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik heb in april ook een wortelkanaalbehandeling gehad..
    Ik had nergens last van trouwens.. Nu maanden later heb ik nog steeds een pijnlijke kies.. (terwijl ik voor de behandeling nergens last van had)..

Ik durf niet meer terug voor de pijn, maar belangrijker nog:de prijs! Ik heb veel moeten betalen. De tandarts is echt ontiegelijk duur geworden.. Dus ik kijk wel uit ;)

12. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @hoop42 dat kan hoor.
    Kies trekken had ik van de eerste geen last dacht owww valt mee en toen kwam de tweede pfffff heb 2 weken het gevoel gehad of ik met een bokshandschoen vol op mn kaak geslagen was.
    En de abkuur is hetzelfde als bij mijn man, dus het kan inderdaad nog een dag of 2 duren voor de pijn wat wegtrekt. Daarna ging het bij mijn man snel, toen was hij met 2 dagen van de pijn af.

Ik wist ook niet dat je er zo'n last van kon hebben....
    Van koud en warm heeft hij nog wel last, maar dat kan hij nog wel een half jaar hebben zegt de tandarts. (met pech dan) Want de kaak die weggevreten is door de ontsteking moet ook weer aangroeien en het kan een jaar duren voor het weer stabiel staat... dus dat is afwachten hoe dat verloopt.

13. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

jemig...wat een gedoe he!
    Nou hopelijk komt het bij je man ook snel weer in orde!

14. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

bedankt voor je reactie!
    Ja de tandarts is erg duur! Mijne hele gebit opknappen kost 2500 euro.Kan ik ff zelf betalen!

15. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor. Lief dat je het vraagt. Ik probeer me zo rustig mogelijk te houden.

Sterkte!

16. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Fijn om te horen! Doe lekker rustig aan meis!

Deel Deze Pagina