Hallo, Wie zijn man heeft (ook) een verminderde beweeglijkheid van het zaad maar is daar wel mee zwanger geworden? Mijn man heeft wel genoeg zaadcellen, maar vorige keer ( 2jaar geleden ofzo) is het getest en was de beweeglijkheid niet zo goed. Kan dit in de loop van tijd verbeteren?
Als hij wat ongezonde gewoontes heeft geschrapt kan dat. Het kan ook zomaar verbeteren. Lastige kwestie.
Ja, hij dronk eerst best veel bier, nu niet meer , eet heel gezond, beweegt veel en rookt niet. We hebben meestal 3 keer in de week seks, soms 4 x, en nu rond mijn eisprong nog vaker, maar niet meerdere keren op 1 dag
Beter is om tijdens het proberen in de niet vruchtbare weken 2 a 3 keer sex te hebben, niet vaker en dan elke dag 1x tijdens de vruchtbare dagen (dat zijn er zo'n 3).
ja rond mijn eisprong hebben we het iedere dag 1 keer gedaan, en vanaf de laatste dag van menstruatie 3 keer per week.
Als hij genoeg zaadcellen heeft alleen de beweegelijkheid is minder, maar het aantal keren seks nog niet zoveel uit. Mijn vriend had ook genoeg zaadcellen, maar minder bewegelijk (4% cat A). Hij heeft toen 3 maanden vitamine c1000 geslikt van kruidvat merk. hierna nieuwe test en bewegelijk was gestegen naar 33% cat A. Sementest kan gedaan worden via de huisarts mocht je het opnieuw willen weten. Ik heb pco dus bij ons werd het standaard getest. Beweeglijkheid kan echt per week al verschillen, is een moment opname dus zegt eigenlijk niets. Wij zijn ronde 1 zwanger geworden (met clomid, ik heb pco) maar zijn beweeglijkheid was dus geen probleem meer na het slikken van die vitamine c tabletten. Potje van 100 kost E2 of E3 geloof ik dus zeker heet proberen waard!