Toch nog even een vraag, ik belde net de gynaecoloog om te vragen over die pillen om een miskraam op te wekken.Nu wilde zij mij die nog niet geven omdat ze eerst toch nog een echo wil maken of het hartje dan toch nog wel klopt???? Hoe kan dat? Kan het zijn dat er iets is misgegaan met de echo? of dat het hartje weer gaat kloppen omdat het gegroeid was? Wat is hier aan de hand? ik zit echt in een rollercoaster. Kan iemand mij misschien een verklaring geven hiervoor ik snap er helemaal niets meer van! Is er dan toch nog hoop?
Ik bloed namelijk helemaal niet meer en de krampjes zijn ook weg. Alles is verder nog intact. We zijn echt een beetje radeloos. Dinsdag om 9 uur hebben we een volgende echo. Hebben we dan geen hartje gezien op de eerste echo, dat dat misschien niet klopt? Het is zo vreemd. Eerst zei ze dat het niet goed was en dat ik moest nadenken hoe ik een miskraam wilde 'krijgen' en nu moet ik ineens nog een echo om te kijken of mijn kindje misschien nog leeft. Bedankt trouwens voor reacties, wat super lief allemaal. Doet me erg goed
Hmm wat raar en vervelend voor je dat er eigenlijk nog steeds geen 100% duidelijkheid is.. Kan je niet vragen waarom ze toch nog ineens een echo willen terwijl er eerst gevraagd is hoe je miskraam wilde krijgen? Geen idee of er nog hoop is, maar ik duim hard met je mee!
Heey Jess, Nee ik heb het allemaal niet gevraagd. En dat is eigenlijk omdat ik ze totaal niet meer geloof. Dinsdag wil ik zelf gewoon meekijken met de echo en dan wil ik mijn eigen gevoel erbij hebben, wat ze ook zeggen. Desnoods vraag ik een second opinion aan ergens! Ben erg benieuwd wat er nou allemaal te zien is dalijk. Als het is gegroeid ga ik sowieso een second opinion aanvragen. Zelf heb ik eigenlijk een theorie over een mogelijke tweeling, misschien is 1 vruchtje gestopt met groeien en eruit gestoten en de ander niet, terwijl die ook nog geen hartje had toen der tijd wat misschien nog wel kan komen! Probeer vooral even mijn hoofd even ergens anders toe te zetten, want we waren druk met het huis verbouwen voor de baby, verven en laminaat over leggen enzo. Dus daar ga ik lekker mee door. Dank je wel jess, mijn vriend vond je berichtje ook heel erg lief. Toch fijn als je steun krijgt. xxxxxx
Nou, ze doen meestal een echo voor de zekerheid voordat ze tot medicatie of curretage overgaan. Maar meis, als jullie de eerste keer een hartje hebben zien kloppen en deze klopte de tweede keer niet meer houd er dan gewoon sterk rekening mee dat het niet goed is. Vanuit protocol moeten de artsen het 100% zeker weten dat er geen levensvatbaar vruchtje is. Dat ze dus nog een keer een echo doen is hoogstwaarschijnlijk niet omdat ze zelf twijfelen aan wat ze gezien hebben. Hoe verdrietig het ook is, ik wil je sterkte wensen het is niet niks allemaal (heb het zelf helaas nu 3x meegemaakt)
Wat vervelend, sterkte in ieder geval! Mijn ervaring is dat de apparatuur in het ziekenhuis niet top is. Als ik jou was ben je twijfelt nog, zou ik daarom zsm ( misschien dat sommigen vandaag nog bereikbaar zijn), contact opnemen met een pretecho bureau en daar je verhaal doen. Zij hebben vaak veel betere apparatuur. Ik zou er sterk rekening mee houden dat het mis is, en dinsdag ook gewoon naar het ziekenhuis gaan, maar niks lijkt me erger dan deze twijfel....
Ah ja snap ik! Denk dat je gewoon van het ergste uit moet gaan. Dan kan het altijd meevallen... En als je twijfelt over de uitslag dinsdag zou ik ook zeker een second opinion aanvragen en de tip van Sallie meenemen. Heel veel sterkte dinsdag! Laat je weer weten hoe het gegaan is?
Bedankt Sallie, jess en shart dat is ook zo en ik blijf realistisch hoe moeilijk het ook is. Heb me de afgelopen dagen gestort op klussen in het huis, maar het is heel moeilijk gewoon ik heb besloten om morgen af te wachten en als ik het niet vertrouw ga ik naar een ander. Ik hoop echt met heel mijn hart dat mijn kindje nog leeft :'( maar ik ga in ieder geval voor zekerheid, want leven in deze onzekerheid is nog erger. Bedankt voor de lieve reacties. Ik zal morgen laten weten wat er op de echo te zien was en welke keuze ik heb gemaakt. We waren al helemaal bezig om de extra kamer helemaal op te knappen voor een baby, stom hè