Hallo dames, 2 en een half week geleden heb ik een positieve test gehad, anderhalf week een clear blue die 2-3 weken aan gaf. Volgens mijn berekening zou ik nu rond de 6-7 weken moeten zijn. Eergisteren echo gehad ivm eerdere miskraam, hier bleek het vruchtje nog zo klein te zijn dat ze dacht nog maar net 5 weken zwanger te zijn, se dacht wel een hartje te zien. Heeft iemand hier ervaring mee? Dit maakt me erg onzeker! Bedankt alvast
Geen ervaring mee. Als ik van het positieve uit ga denk ik: zou het misschien kunnen dat je heel vroeg positief getest hebt? Die 2-3 weken echt net aan 2 waren en dat je nu dus inderdaad 5 weken en een paar dagen bent?
Bij mijn eerste echo dacht ik ook rond 6 / 6,5 week te zijn (deze zwangerschap), maar volgens haar berekening was het vruchtje pas 5 weken. De vruchtzak gaf wel 6,5 weken aan en we zagen een kloppend hartje. Met de 8 weken echo werd ik weer iets vooruit gezet en met de termijnecho zat ik op de datum die ik vanaf het begin dacht. Wil je geen valse hoop geven, maar het kan dus wel. Heb zelf echt in het begin in nog meer angst gezeten door de vroege echo, omdat het meten nog zo moeilijk gaat.
Bedankt voor jullie reacties! Dit stelt me wel een beetje gerust. Mag dinsdag terug komdn voor echo, hoop dan iets meer duidelijkheid te krijgen
Bij mijn tweede een soortgelijk verhaal. Uiteindelijk bleek het een tweeling te zijn waardoor mijn hcg sneller steeg. De ene tweeling kreeg het hartje niet aan, en werd door mijn lichaam opgenomen (vanishing twin), maar dus wel een gezonde zoon gekregen. Was wel een slopende periode, ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt.
Ik ben ook 2 weken terug gezet.. Ook volgens de berekeningen 7 weken en de grootte van 4-5 weken, alleen een dooierzakje. Een week later een knipperlichtje en op 7 weken gezet.. dus weer een week vooruit
Bedankt allemaal voor de reacties! Morgen weer een echo, hoop zo dat het goed zit, zit mezelf helemaal gek te maken haha
Waarschijnlijk late eisprong gehad en al vroeg positief getest. Gezet op 6 w en 4 dagen. Alles was goed!
Hier hetzelfde verhaal 19 juni positief getest en gisteren met uitwendige echo zag ze een prille zwangerschap van 5 weken. Er was een vruchtzak en dooierzak te zien maar nog geen vruchtje metg hartslag. Woensdag heb ik weer een echo, maar dan bij de vk en dan moet er een hartje te zien zijn. Wel ben ik nog echt zwanger en ben ik sinds van de week echt goed misselijk met braken erbij.