Zenuwachtig gevoel onderbuik bijna 5 weken zwanger

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Elleke, 24 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Dag meiden, ik heb al vanaf dat ik zwanger ben een zenuwachtig gevoel in mn onderbuik. Elke keer een vlaag alsof je in de achtbaan zit. Herkent iemand dit en kan het schadelijk zijn?
     
  2. MaybeThisYear

    MaybeThisYear Actief lid

    20 mrt 2021
    133
    53
    28
    Vrouw
    Herkenbaar en heel normaal! Voelt een beetje als vlinders in je buik, er gebeurt natuurlijk ook vanalles :)
     
  3. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Oh heel herkenbaar :) kan zeker geen kwaad! Gefeliciteerd
     
  4. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Fijn die herkenning :).
    Ik had de laatste dagen erg last van stress, s nachts erg hartkloppingen, slecht slapen.. Voelde me mentaal ook wat minder, somber en angsten. Dacht dat ik erg onder spanning stond, maar kan er dus ook bijhoren..
    Hormonen gieren door mn lijf denk ik :rolleyes:
     
  5. MaybeThisYear

    MaybeThisYear Actief lid

    20 mrt 2021
    133
    53
    28
    Vrouw
    Ik zou dit wel even bespreken met je verloskundige of huisarts als ik dit zo lees..Gewoon zodat ze er van af weten :) Mij werd aangeraden naar een fysiotherapeut te gaan voor ontspanningsoefeningen en toch ook preventief psychologische hulp te zoeken zodat de stress niet zou overgaan in iets serieuzer.. Bij mij bleken uiteindelijk de hormoonschommelingen de boosdoener qua die spanning en hartkloppingen en na de 16 weken zwangerschap ging het een stuk beter daarmee!
     
  6. MaybeThisYear

    MaybeThisYear Actief lid

    20 mrt 2021
    133
    53
    28
    Vrouw
    Zag net ook je andere topic vandaar dat ik dit nog even wilde meegeven ;)
     
  7. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Bedankt voor je advies! Ik heb morgen een afspraak bij mn homeopathische arts staan, wil ik het ook aangeven..
    Heb zulke wisselende stemmingen, hoop dat het wat verder in de zwangerschap bij mij ook wat minder word.
    Ben wel steeds erg bang dat de stress slecht is voor ons kindje :(
    Ben jij wel naar de psycholoog geweest? Of werd het vanzelf minder bij 16 weken?
     
  8. MaybeThisYear

    MaybeThisYear Actief lid

    20 mrt 2021
    133
    53
    28
    Vrouw
    Ik hoop het ook voor je! Fingers crossed! Goed dat je het gaat bespreken!

    Ik kon direct terecht bij een psych aangezien ze nogal voorzichtig zijn met zwangeren en het was fijn als extra ondersteuning erbij. We deden voornamelijk ontspanningsoefeningen
     
  9. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
    Misschien ook je bloeddruk laten opmeten?
    Een van de eerste symptomen is bij mij dat mijn bloeddruk omlaag schiet en behalve licht in mijn hoofd voel ik me daar ook wel eens een beetje nerveus van. (Ten minste, ik denk dat er een link is :p )
     
  10. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Was bij mij een teken dat het goed zat:). Heb 4 zwangerschappen gehad en 3 keer dat gevoel de eerste weken. Bij mijn jongste was dat bijna een vervanger voor een test geweest, zo’n duidelijk gevoel, ik wist gewoon dat ik zwanger was. 1 zwangerschap heb ik dat gevoel niet gehad, m’n derde zwangerschap, en dat werd een MA. Toeval? Zeg het maar, maar voor mij was dat zenuwachtige gevoel een geruststelling bij nummer 3:)
     

Deel Deze Pagina