Ik ben sinds november 2012 gestopt met de pil.. In eerste instantie hadden we afgesproken.. We zien wel wanneer het raak is.. Ook al duurt het nog 2 jaar.. Ook ivm met mijn studie.. Maar de laatste 3 maanden denk ik constant aan een kindje.. Ik wil zo zo zo graag, maar mijn man wil nog niet plannen. (Ieder geval niet elke maand) Hij heeft zoiets van we zien wel en dit was in eerste insantie ook mijn gedachten. Maar ik wil niet meer afwachten.. Ik wil gaan plannen door om de dag te klussen tussen dag 9 en 14.. Ook ben ik erg bang dat het niet zal gaan lukken.. Die gedachten spoken ook echt door men hoofd. Dan denk ik stel nou dat er iets mis is met 1 van ons. Waarom ik die gedachten heb, weet ik niet. Ik lees veelste veel op internet.. Ik wilde even mijn verhaal kwijt en weten of er mensen in hetzelfde schuitje zitten als m mij .
Ja herkenbaar! Wij willen graag een 3e. Bij de eerste 2 heb ik getemperatuud ( we liepen bij de gyn v.w mij, mijn eileiders zijn niet helemaal goed) Nu hebben we zoiets van, graag een 3e maar we zien het wel. Toch kijk ik stiekem wanneer mijn vruchtbare dagen zijn Ik vind het nu stiekem best irritant dat ik 'niks' weet. Bij het temperaturen wist ik i.i.g zeker wanneer mijn eisprong geweest was. Maar ik wil het echt gewoon z'n gang laten gaan, hoe moeilijk ook. Al begrijp ik dat het voor mij misschien wat makkelijker is dan wanneer je voor je eerste gaat.
o meid, iksnap precies hoe je je voelt. mijn man & ik zijn acht maanden bezig geweest voor onze kleine, en elke keer maar niet raak. En ik snapte het maar niet, seks zonder = kind toch? Nou echt niet, heb gewoon nog ff 8 maanden geduurd!! en na een maand of 6 dacht ik, nou als er nu niks is dan ga ik echt naar de dokter hoor, en dan zei ik tegen mijn man kom we moeten een afspraak maken want 1 van ons is niet goed hoor. Nou dan kon hij alleen maar lachen, hoe kom je derbij zei die. Geniet van de tijd die we samen hebben, 2 gezonde mensen maken op een dag een gezonde baby. Hij zei er niet bij hoelang, maar k ben inmiddels al 6maanden zwanger. En wat betreft het feit dat je man niet wilt plannen, datis echt iets waar je je overheen moet zetten. mannen zijn simpele zielen, en die hebben geen zin om over dingen na te denken. Hij denkt waarschijnlijk dat hij een beperking opgelegd krijgt, en dat hij alleen nog van de 9de tot de 14de dag seks met je mag. Ja dat moet je niet tegen eenman zeggen.. Hij heeft gezegd dat het komt zoals het komt.. Mijn advies, gewoon intiem met elkaar zijn en van de 9de tot de 14de dag is het zijn feestweek, want dan moet je gewoon net iets meer actief zijn. en die mannen zijn dan zo in hun element die heeft dat vast niet door! Laatste tip is wel om het om de 2 dagen te doen, de dokter vertelde mij dat de kwaliteit van het zaad omlaag gaat als hij elke dag moet...
Heel Herkenbaar. Ik heb eerst een hele poos moeten wachten voor die van mij er voor wilde gaan. Nu is het zover en heeft hij ook zo iets van het komt wanneer het komt. Mij kan het ook niet snel genoeg gaan, ik denk alleen dat mannen daar wat anders in staan. Dus moeten wij gebruik maken van wat wij weten en extra ons best doen Succes ermee!
Ik dacht eerst ook, om de dag tussen dag 9 en 14. Dat had niet zoveel effect want mijn eisprong is altijd erg laat, zo pas op dag 19. Dus ik zou eerst eens gaan kijken (met temperaturen) wanneer je eisprong is. (niet dat dat bij mij zoveel effect had maar goed, dat is een ander verhaal) Veel succes.
Of ga ovulatietesten halen. Dan weer je ook wanneer je aan de slag kunt... Bij mij hielp het niet, maar dat is een andere oorzaak. Succes ermee
Dan ga jij toch plannen, zorg er gewoon voor dat hij zin krijgt rond jou vruchtbare dagen. Al is het maar 2 keer Dat moet vast wel lukken toch?
Ik heb getemperatuurd en ovulatietesten gebruikt, geklust op de meest vruchtbare dagen.... en dit alles zonder dat ml dit door had. Het kan echt hoor!
Zou gewoon niets zeggen...verleid m maar Bij ons was het andersom, mijn man was er heel erg mee bezig, van NU moeten we... Die hield het bij haha.. Het heeft uiteindelijk 12 jaren (met een paar keer een lange pauze van rond een jaar) mmm (ICSI en IUI D ) plus een adoptieprocedure geduurd eer we 2 prachtige zoontjes mochten krijgen, eentje uit china en eentje uit mijn buik...nu gaan we voor een brusje
Hier alleen geklust nadat me ovulatietest positief was en voor zekerheid dag erna. dat kan ook een hoop druk schelen zonder dat het moet 'om de dag' of 'elke dag'
Dan ga je toch ovulatie testen gebruiken? Kun je kijken wanneer je vruchtbare dagen zijn en dan verleid je hem? Als je niks zegt dan weet hij dat ook niet. Ik snap wel dat hij dat niet wil, wij plannen dit dus wel en er is echt geen bal meer aan. (Gemeenschap)
Hoi meiden.. Heel erg bedankt voor jullie berichtjes.. Jullie stellen mij echt gerust.. En hier heb ik ook echt wat aan om het gewoon niet te zeggen wanneer ik vruchtbaar ben.. Ik voel mijn eisprong soms.. Niet elke maand hoor.. Maar vorige maand heb ik hem duidelijk gevoeld? Maar dan ben je al te laat toch? Want het gaat erom dat je de dagen ervoor klust.. Ik heb helaas ook geen regelmatige cyclus.. van de 9 rondes heb ik tussen 24 en 30 dagen gezeten.. Raden jullie mij dan ook aan om ovu testen te gebruiken.. Heb er nog geen ervaring mee.. Heb me er nog niet in verdiept hoe het werkt enzo.. Maar dat komt wel goed.. Heel erg bedankt voor jullie leuke berichtjes..
Mijn man is nu ook wee bijnazover. Bij onze eerste hebben we gewoon om de dag geklust. Mijn man heeft daar geen problemen mee... haha. Zolang het maar niet plannen wordt en het alleen daarom gaat. Succes!!
Studeer nou gewoon eerst af. Besef je wel hoeveel tijd en energie een zwangerschap en een kind vreten? Als je zo graag wilt en je laat de natuur gewoon z'n gang gaan dan zal als jullie geen van beiden vruchtbaarheidsproblemen hebben een zwangerschap echt geen eeuwen op zich laten wachten. Als je geen hormonale ac slikt dan krijgen jullie na een poosje vanzelf rond je vruchtbare dagen een hoger libido. Allebei. Maar haast je langzaam, een diploma halen is makkelijker dan een kind baren en een diploma is even goed belangrijk voor je toekomst als een kind.