Hey allemaal Bij voorbaat dank om mijn topic even te openen ! Het zit zo. Op 11 juni is onze sportdag van het werk. Ik heb op 3 juni pas positief getest dus het is nog heel erg pril. De sportdag ziet er zo uit: - voormiddag "racketlon": nogal intens: badminton, squash, tennis en tafeltennis - namiddag Cluedospel en Curling (vrij rustig). Nu gaat mijn hartslag nogal vlug een hele eind omhoog als ik sport, en nu ben ik zo ongerust voor mijn klein frummeltje... Wat denken jullie, zitten hier risico's aan verbonden?
In principe mag je gewoon sporten wanneer je zwanger bent, pas later in de zwangerschap worden bepaalde sporten afgeraden. Jij bent nog zo pril zwanger dat je kindje goed beschermt zit. Een verhoogde hartslag is niet direct gevaarlijk. Doe mee bij waar jij je goed voelt, alleen het squashen lijkt me wat heftiger. Je zou als 'smoes' kunnen gebruiken dat je duizelig er van wordt dan hoef je dat niet te doen. De rest lijkt me prima te doen.
Ik denk niet dat het heel risicovol is hoor, mits je goed naar je lichaam luistert. Doe het gewoon op het gemak en als t niet gaat, gaat t niet... Vast wel een smoesje (slechte conditie e.d)
Mijn conditie is inderdaad niet zo fantastisch ik word ook altijd meteen tomatenrood als ik sport! Dankje voor jullie reacties... Dan kan ik toch met een iets geruster hart meegaan volgende week...
Hartslag van de moeder is volgens mij ook pas echt belangrijk in de gaten te houden als het kindje afhankelijk is van de navelstreng. Nu zijn het nog cellen die delen dus is het een 'opzichzelfstaand' wondertje... Paar pin me hier niet op vast natuurlijk