Zenuwachtig voor echo na miskramen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door AvdY, 6 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AvdY

AvdY Niet meer actief

Hoi,
    Komende maandag heb ik mijn eerste echo bij de gyn van deze zwangerschap. Ik denk dan 8 weken te zijn.
    Maar hoe dichter de datum nadert, hoe zenuwachtiger ik word... Bang voor weer een missed abortion...
    Twijfel ook of ik maandag wel/niet moet gaan werken, hij is in het begin van de middag, en voel me al zo slapjes/moe/misselijk, en als de echo niet goed is, dan is het gelijk zoveel uitleggen op m'n werk.
    Iemand tips over hoe deze dagen door te komen?

2. Nell87

Nell87 Actief lid

24 dec 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook gehad met mijn huidige zwangerschap. Hiervoor heb ik een missed abortion gehad. De eerste echo s waren zo spannend. Wat voor mij hielp is afleiding zoeken en positief te denken.

Hoe laat heb je de echo?

3. momim

momim Niet meer actief

Gek genoeg was ik deze zwangerschap rustiger voor de echo (alsnog stikzenuwachtig maar wel met meer vertrouwen) dan bij de zwangerschap ervoor waarbij het om een missed abortion bleek te gaan. Probeer op je gevoel te vertrouwen en ik zou jezelf gewoon de middag erbij geven, of om op die roze wolk te klimmen of om het eerste verdriet een plekje te geven.

4. AvdY

AvdY Niet meer actief

De echo is morgen om 14:00, nog maar 1 nacht slapen gelukkig :)

5. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik begrijp jouw gevoel heel goed, dikke knuffel!
    Ik zou gewoon thuisblijven van je werk als je daar behoefte aan hebt. Hopelijk is alles gewoon goed en zien jullie een klein poppetje met kloppend hartje op de echo ❤️
    Hou ons op de hoogte!

6. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Oh zo herkenbaar !! Ben gewoon ziek geweest na de 1e echo , alle stress kwam er echt letterlijk uit .. gelukkig niet voor niks want de echo was wel goed :)

Heeeeeel veel succes morgen X

7. AvdY

AvdY Niet meer actief

Geen goed nieuws helaas, geen zwangerschap van acht weken, maar oud hematoom danwel mola zwangerschap :cry:
    Over twee dagen weer curretage....

8. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Ah lieverd .. veel sterkte gewenst :(

9. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Heel veel sterkte :(

10. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    He bah wat naar! Heel veel sterkte!

11. AvdY

AvdY Niet meer actief

Update: werd vanochtend gebeld door de gynaecoloog dat ze toch echt aan mola dachten, en dat de curettage op ok moest plaatsvinden daarom. En dat kon/moest vandaag al, dus maar naar ziekenhuis gegaan, nuchter en wel.
    Met wat aandringen toch nog echo herhaald voor de ingreep: hartje zichtbaar. Vruchtje is te klein voor acht weken, eerder zes weken, dus gaat waarschijnlijk alsnog een miskraam worden, maar vooralsnog geen curettage.

12. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Wow wat een rolercoaster zeg!! Kan het niet zijn dat je toch minder ver bent dan gedacht?

13. AvdY

AvdY Niet meer actief

Met ovulatietesten en temperaturen denk ik eigenlijk van niet helaas.

14. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Wil je geen valse hoop geven, maar misschien heb je een slow starter/diapauze. Een vriendin van mij had dat, was ook 100% zeker van haar eisprong en werd toch 2 wkn terug gezet.

15. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Wauw... wat ga jij door een hel zo zeg... ik hoop echt dat ie toch minder ver bent, want dit is wel grandioos oneerlijk zo. Wanneer mag je terug?

16. AvdY

AvdY Niet meer actief

Ik hoop ook dat het toch idd tijdelijke groeistop is, maar de gyn gelooft daar niet zo in, en ik heb er eigenlijk ook weinig vertrouwen meer in.
    Volgende week mag ik terug komen voor een nieuwe echo.

17. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    wat heftig zeg, snap die onzekerheid heel erg goed. Hopelijk heb je alsnog een mooie echo volgende week.

Deel Deze Pagina