Hoe dweil jij het beste?

Discussie in 'De lounge' gestart door Purified, 21 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Zoals de vraag luid: hoe dweil jij het beste?

Ik heb een liefheit stokje met ding eraan, met een bak waar in ik hem uitwring. Alleen ik merk toch dat ik mijn vloeren beter schoon krijg gewoon op mijn knieen met een gele doekje.. is dan een andere mop beter aan te raden of krijg je alles gewoon beter grondig schoon zo?

wat gebruik jij om te dweilen?

Ik gebruik het liefst de groene zeep, heerlijke geur en word redelijk goed schoon. Ik heb van HG ook de laminaat reiniger maar het lijkt alsof er daar alleen meer strepen van komen..

Hoe krijg jij je vloeren streeploos schoon!

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik gebruik een stok en dweil van Leifheit en gebruik HG laminaat reiniger. Gaat prima hier :)

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Stok met een dweil.. grote roggel op de grond... dweilen maar!! werkt echt super!

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    :p

Ik heb een dweil van leifheit, en dweil met dettol.

5. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
  6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb ook zo'n leifheidding.

Ik krijg het het altijd goed schoon met allesreiniger. Heb er nu ook 1 van dettol. Ik heb echt nooit last van strepen op de vloer.

Gebruik je niet gewoon teveel schoonmaakmiddel?

7. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Dat zou eventueel kunnen, alleen dan snap ik niet waarom het wel goed schoon word met een geel doekje en niet met de mop.. je gebruikt toch net zo veel zeep?

Zelfs als mijn partner dweilt met echt bizar weinig zeep heb ik voor mijn gevoel alsnog strepen.. of ik ben te kieskeurig!

8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mag het iets specifieker? Dan kunnen we misschien nog tips geven over het gebruik ;) Heb je een mop of een doek die in de wasmachine gaat?

Ik gebruik altijd blue wonder (de groene voor vloeren). Echt maar een klein scheutje en ben er heel tevreden over.

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.155
    113
    ik heb zo'n geval Leifheit Hausrein vloerwisser Profi Micro Duo
    en een laminaat vloer!

en ik gebruik altijd gewoon alles reiniger en dat verschilt hier steeds, maar net wat in de aanbieding is of wat ik tegenkom ;)

de dweil gaat hier na ieder gebruik de wasmachine in.

10. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    een stoomreiniger :) de dweil staat werkeloos in een hoekje

11. minon

minon Niet meer actief

Dat komt waardchijnlijk omdat als je een mop hebt (zn stokje met van die haren zegmaar) je alles verplaatst ipv dat je het meeneemt.
    Heb je een dweil zn rechthoekige die je uitwast dan neem je veel meer mee (vergelijkbaar met je gele doekje)
    Laminaat dweilen met gewoon water en een scheutje glansspoelmiddel van de vaatwasser. Echt een scheutje geen plons. Heb je geen strepen en het glimt als een spiegeltje zonder dat het glad wordt.

12. maffedoo

maffedoo Actief lid

6 dec 2011
    301
    0
    16
    ergens
    Ik dweil ook met een leifheit profi ding.... beste scheut ammoniak erdoor een een beetje Mr Proper!!

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik dweil altijd met een klittenbanddweil, deze gaat ook na elke dweilbeurt de was in, schoonmaken met een vuil dweil, daar wordt je vloer niet schoon van lijkt me.

Verder: als de grond wat viezer is gebruik ik een ouderwetse luiwagen, zo'n borstel op een steel, want idd ook ik vind dat de vloer schoner wordt als je hem op je knieen dweilt ;)

14. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Hier ook een dweil aan een stokje:D met blue wonder die groene. Ik mocht van de kerel die onze pvc vloer kwam leggen absoluut geen alles reiniger gebruiken, dat was veel te agressief, moest een speciaal vloer product nemen. En moet eerlijk zeggen dat het me goed bevalt. Geen strepen, ook niet boven waar wel laminaat ligt.

15. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Hier van driehoek de groene zeep die ik gebruik... ook zon leifheit ding. Het is niet echt dat het niet schoon word, maar het word niet netjes streeploos schoon. Als ik met een geel doekje doe dan word het gewoon veel netter.

Of ik kan dan zelf iets meer kracht zetten zonder stok, geen idee. Al die dingen gaan na een keer gebruiken in de was hoor.. Geen vieze doekjes!

Hier ook een stoomreiniger maar ik hou van de geur van vers gedweilde vloer.. dus ik zal nooit overgaan!

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

#16 Aszz, 21 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 feb 2014
    Ik heb een leifheit set, maar dweil met een microvezel dweil van de Action. Met allemaal van die lusjes.
    Dan dweil ik met warm water en natuur azijn. Werkt perfect!

17. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Oh ik ga echt niet op m'n knieën die hele vloer afdoen met een klein poetsdoekje:p.
    Hier gewoon een swiffer en een emmer water:D.
    Ik gebruik vaak allesreiniger en soms laminaatreiniger.

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb de leifheit picobello. Op zich dweilt het prima, maar je kunt dat matje eigenlijk niet op 60 graden wassen.. dus heel schoon vind ik hem niet. De laatste tijd dweil ik dus met een swiffer stok en een oude handdoek, die kan ik lekker heet wassen namelijk ;)
    Wc en badkamer dweil ik met ajax, het laminaat met groene zeep.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik doe dat ook niet wekelijks hoor, maar zo af en toe :D Maar goed, ik heb ook een houten vloer in de wk, die zet ik eens in de zoveel tijd in de olie, ook op handen en knieen dus hahaha.

20. Smnee

Smnee Niet meer actief

Hebben wij ook, prachtig is dat hout. Maar dweilen doe ik hem amper want daar word hij erg lelijk van. En dat oliën is helemaal verschrikkelijk :p

Deel Deze Pagina