zenuwachtig voor uitslagen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door elfje, 11 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    hahaha, zijn ego is weer gestreeld!!!
     
  2. marjan72

    marjan72 Actief lid

    3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    140 miljoen! pfffffffffffffffffffffffff, nou zeg. haha. Nu ja, ik denk wel dat als Clomid aan slaat en jij een eisprong hebt, je dan ook meteen zwanger bent hoor.

    Lijkt mij ook voor jullie beide een enorme opluchting dat zijn zaad goed is, want volgens mij is het moeilijk om behandelingen voor manenn te hebben, dan voor vrouwen. Je hebt nu in elk geval een stukje zekerheid en ook belangrijk: duidelijkheid.

    Fredje: maf eigenlijk he. Zo heb je van heel veel dingen nog nooit gehoord en zo weet je er opeens alles over te vertellen. Ik moet vermoedelijk binnenkort ook, kun je mij vertellen wat er allemaal gedaan is (dus wat voor onderzoeken, hoe lang bezig, krijg je eerst allemaal gesprekken etc.). Gelukkig was je samenlevingstest goed, maar wat gaat er nu verder gebeuren?

    Liefs Marjan
     
  3. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Fredje: maf eigenlijk he. Zo heb je van heel veel dingen nog nooit gehoord en zo weet je er opeens alles over te vertellen. Ik moet vermoedelijk binnenkort ook, kun je mij vertellen wat er allemaal gedaan is (dus wat voor onderzoeken, hoe lang bezig, krijg je eerst allemaal gesprekken etc.). Gelukkig was je samenlevingstest goed, maar wat gaat er nu verder gebeuren?

    Liefs Marjan[/quote]

    Hoi Marjan,
    Ja is gek joh dat je iets niet weet en een week later wordt het bij je gedaan.
    Nou we zijn bijna 2 jaar bezig en 1 keer is het gelukt, alleen werd het helaas door een miskraam na 7 weken afgebroken. Dus toen hadden we zoiets van het kan, dus we gaan er weer voor, alleen gebeurde het niet nog een keer, dus hadden we besloten om een afspraak bij de gynecoloog te maken. Daar zijn we dus naar toe geweest.
    We hebben eerst een hele lange vragenlijst met de arts doorgenomen, ze willen echt alles van je weten, wanneer je moeder in de overgang ging, of je man ooit een ontsteking aan zijn ballen heeft gehad, of er ziektes in de familie zijn etc etc etc.

    Daarna zijn we beide onderzocht, bij de man wordt gekeken of hij misschien een spatader bij zijn ballen heeft, daarna moest ik op de tafel gaan liggen met de benen wijdt, daar wordt gekeken dmv een eendebek hoe je baarmoederslijm eruit ziet en hoe je baarmoeder eruit ziet, daarna gaan ze met een inwendige echo kijken hoe je eierstokken eruit zien, bij mij zagen ze dat ik in mijn vruchtbare periode was, dus dat mijn eisprong eraan zat te komen, dus ik moest meteen alweer afspraken maken om het in de gaten te hoduen.
    toen ik terug kwam hebben we dus een samenlevingstest gehad, daaruit bleek dat het sperma goed in mijn slijm voortbewoog zeg maar, en nu moet ik nog een keer bloed laten prikken en mijn man moet nog een keer zijn zaad inlevern, en dan over een week of 5 moeten we terug voor de uitslag,

    Als je nog vragen hebt, laat maar weten he meid!!
    En heel veel succes
    liefs fredje
     
  4. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Wat een verhaal he hierboven!!!
    Ik hoor het wel
    liefs frejde
     
  5. elfje

    elfje Fanatiek lid

    11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee fredje!
    toch gek he... iedereen krijgt weer ander soort onderzoeken... heel veel sterkte met wachten. 5 weken...pfff, ik moest ook 4 weken, en vond dit veeeeel te lang.....
    liefs elfje
     
  6. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Jeetje meiden, wat een rompslomp allemaal he, maar knap dat ze het allemaal kunnen zien hoor. Doen die onderzoeken geen pijn? Ik schrok wel een beetje toen ik het verhaal van fredje las, mijn vriend heeft namelijk weleens een ontsteking aan zijn bal gehad, zou dat kunnen betekenen dat hij minder vruchtbaar is?
     
  7. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    molly, dat hoeft helemaal niet hoor, het kan zijn dat hij er verminderd vruchtbaar is geraakt, het was een vraag bij ons, he, dus ik wil je helemaal niet onzeker maken!!!

    heel veel liefs van fredje
     
  8. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Dat dacht ik ook niet hoor, maar automatisch ga je er wel over nadenken! Ben ook gelijk gaan zoeken op internet, moet ik niet doen, dat weet ik, maar heb het toch gedaan :oops:

    Ik zal dit topic in ieder geval blijven volgen en ik ben benieuwd wat er bij je uitkomt Fredje, ik hoop goed nieuws!
     
  9. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    jeetje molly, ik vind het nu een beetje balen dat ik het geschreven heb :oops: het laatste is wat ik wil is dat iemand onzeker wordt door woorden van mij.

    Wij zijn ookbenieuwd hoe de uitslagen zullen zijn

    liefs fredje
     
  10. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ga je nou niet schuldig voelen, dat wil ik niet hoor! Het viel me gewoon op toen ik je verhaal las. Hopelijk maak ik me druk (is al een groot woord hoor!) om niets en test ik over 11 dagen positief. Jij veel succes en ik blijf je verhaal volgen!
     
  11. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Ja, is ook zo molly, ik hoop echt dat je over 11 dgn positief test,
    Ik zal jou verhaal ook blijven volgen, succes meid!!!
     
  12. marjan72

    marjan72 Actief lid

    3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Hai meiden,

    Fredje: ontzettend bedankt voor je duidelijke omschrijving. Nu heb ik in elk geval een beetje een idee wat mij te wachten staat. Gelukkig heb ik al een inwendig onderzoek gehad (ook echo) dus ik weet dat dit allemaal goed zit bij mij. Ik moet 13 april wel weer voor een controle uitstrijkje, dus als ik ons probleem voorzte dan zal hij wellicht nog even extra kijken, maar die echo zal wel niet meer hoeven (gyn kon vorige keer zien dat ik ei eb gehad en aan mijn temp is het ook duidelijk op te maken). Wellicht zal hij ook manlief wel gaan checken denk ik. Wijz nl een beetje angstig dat hij inderdaad spatader heeft ( na liesbreukoperatie), maar volgens HA is het 98% zeker van niet.

    We wachten af en kijken wat er komen gaat (misschien is he niet nodig en test ik tegelijk met Molly positief ;) )

    Ook ik hou het hier in de gaten en volg alles hoor! Als ik nog vragen heb zal ik ze zeker stellen, bedankt meiden.

    Liefs Marjan
     
  13. elfje

    elfje Fanatiek lid

    11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hai marjan!
    dat is nou zo handig van deze site! als je idd vragen hebt, stel ze maar hoor.
    ik zal jullie op de hoogte houden, hoe nu mijn eerste cyclus met med. verloopt!
    liefs elfje
     
  14. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    zo is het elfje en marjan,
    hier kun je met ''lotgenoten' gezellie praten, en serieuze vragen stellen en elkaar kunnen we verder helpen, marjan, hou je er wel rekening mee dat je zeker moet zijn dat je NIET zwanger bent, want als je zwanger bent mag er geen uitstrijkje gedaan worden, je hebt dan namelijk kans op een miskraam.
    Succes allen
     
  15. marjan72

    marjan72 Actief lid

    3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Nou ik hoop dat ik de afspraak af kan zeggen tegen die tijd om reden dat ik zwanger zou zijn, dat zou helemaal suoer wezen. Ik heb 4 april NOD en moet 13 april naar gyn, dus ik hoop dat ik hem af kan bellen om die reden. Tegen die tijd weet ik denk ik wel zeker of ik wel/niet zwanger ben. Bedankt echter voor de waarschuwing, want ik wist echt niet dat een uitsrijkje een miskraam kan veroorzaken. Ik dacht alleen dat het de uitslag van het uitstrikje kon beïnvloeden, dus het is goed dat je even waarschuwt (ook voor andere meiden).

    Bedankt!

    Liefs Marjan
     
  16. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Goedemorgen dames .
    Jeetje , het gaat lekker bij jullie zeg .
    Ik hoop dat alles snel in orde komt voor jullie .

    Maar ik wilde ook even melden dat een uitstrijkje helemaal GEEN kwaad kan als je zwanger bent .
    Ik heb zelf net een brief van de gg&gd gekregen om een uitstrijkje te laten maken voor het bevolkingsonderzoek .
    Daar staat duidelijk in dat het geen kwaad kan , maar dat de uitslag dan niet betrouwbaar is .

    Groetjes Joyce
     
  17. marjan72

    marjan72 Actief lid

    3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    ok, dan zou ik het dus wel goed hebben gehad. Maar dan nog, mocht ik zwanger zijn dan zou ik, hoe dan ook, toch wachten met het uitstrijkje.
     
  18. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Ik hoop ook dat je de afspraak af kunt zeggen omdat je zwanger bent.
    Ja een gewaarschuwd mens telt voor twee. Een kennis van mij heeft een uistrijkje laten doen, zonder dat ze wist dat ze zwanger was en toen kwam het vruchtje er gelijk van af, vandaar dat ik het melde,
    i kduim voor je
     
  19. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    @fredje , ik weet niet wat voor arts dat was , maar blijkbaar geen goede dan :)
    Het hoort geen kwaad te kunnen staat er in de brief die ik heb gehad .

    Het is idd beter om de afspraak af te zeggen als je zwanger bent .
    Niet alleen vanwege de miskraam zoals fred dat beschrijft ( al vind ik dat dat een fout van de arts is , die heeft vast iets niet goed gedaan ) , maar ook omdat de uitslag toch niet betrouwbaar is dan .
    Door de hormonen die de zwangerschap met zich mee brengt veranderen je cellen in je baarmoeder en baarmoedermond .
    Daardoor kunnen fouten cellen zich dus verstoppen zal ik maar zeggen .
    Weet even niet hoe ik dat anders moet uitleggen .

    Ik hoop voor je dat je idd de afspraak mag afzeggen .
    Veel succes !

    Groetjes Joyce
     
  20. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    ja dat weet ik ook niet wat voor arts het was, ik begreep gewoon haar huisarts, gelukkig heeft ze inmiddels een gezonde dochter
     

Deel Deze Pagina