ervaring met eileiders doorspuiten??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door asjuh, 1 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    wie heeft ervaring met eileiders doorspuiten ? de Gyn. had het daar over aan de telefoon , dat hij erover denkt om dat te gaan doen , ..zou dat poliklinisch gebeuren of onder narcose..anyway wie er ervaring mee heeft wil je dat dan met mij dele aub 6 Apr. Gyn bezoek
    greetz en thx asjuh
     
  2. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Uhm daar ben ik ook wel nieuwschierig naar.

    Bij mij zijn ze afgelopen week met een blauw vloeistof doorgespoeld, alleen de linker eileider zit pot dicht, maar wat het middel verder doet weet ik niet!
    Voor mij gelde eigenlijk een dagopname, een laparoscopie onder narcose, maar bleek dat er toch meer aan de hand was dan het op eerste gezicht leek.
    Daarom moest ik wel een nachtje blijven.

    Je hebt ook nog HSG behandeling, maar dat is niet onder narcose.

    Groetjes Anna.
     
  3. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Als jij met eileiders doorspuiten een HSG onderzoek bedoelt. Dan heb ik daar idd ervaring mee, ik denk alleen niet dat je mijn ervaring wilt weten. :(
     
  4. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    nou lieverd eigenlijk wil ik dat wel weten :oops: ( mag ook via pb) maar als hij dat gaat voorstellen (wat ik dus niet weet ) dan kan ik er beter over nadenken en de voors en tegens afwegen
    greetz asjuh
     
  5. safian78

    safian78 Actief lid

    26 jan 2006
    428
    0
    0
    Ik heb zelf geen ervaring met een HSG, ik weet wel hoe het gaat want ik ben zelf rontgenlaborant en assisteer vaak bij het onderzoek. Volgens mij valt het vaak wel mee, het gebeurt niet onder narcose ofzo. Ze gaan met een heel dun slangetje door je baarmoedermond en daar spuiten ze een contrastmiddel in, en onder de rontgendoorlichting wordt er gekeken of het contrast ook door je eileiders gaat. Als dat klaar is moet je een dag later weer voor een controlefoto komen om te kijken of het contrast door je buikholte is verdeeld. De controle foto stelt niets voor, maar het HSG is vooral vervelend maar niet echt pijnlijk volgens mij. Maar ik spreek niet voor mezelf, want heb het zelf nooit gehad, en de pijn verschilt ook per persoon. Maar als ik zou moeten zou ik me er niet erg druk over maken....... Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen in je keuze..... Succes
     
  6. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Hier staat mijn ervaring mbt tot het HSG onderzoek: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... ght=#97658

    Als ik van te voren geweten had dat het zo veel pijn zou doen, dan weet ik niet of ik de moed bij elkaar had kunnen rapen om heen te gaan. En dan ben ik echt geen pieperd!
    Over een paar dagen krijg ik de uitslag ervan en dan weten we of beide eileiders open zijn.

    @ Safian: ik heb er verschillende verhalen over gehoord, maar de meeste zeggen toch wel dat het zeer pijnlijk was. Die controlefoto heb ik trouwens niet gehad, dat zal per ziekenhuis wel verschillen dan.
     
  7. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    jeetje Moo ...wat een verhaal ...nah ook ik moet op 6 April en na jou verhaal kan ik het wel van te voren op een rijtje zetten ...heel erg bedankt meid
    xx asjuh
     
  8. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    en ook safian heel erg bedankt ...asjuh
     
  9. safian78

    safian78 Actief lid

    26 jan 2006
    428
    0
    0
    Zoals ik al schreef, ik heb zelf het onderzoek nooit gehad, maar assisteer ongeveer 6x per week bij het onderzoek, en de meeste vrouwen vinden het naar mijn idee wel meevallen, maar niet iedereen is natuurlijk gelijk. Die controlefoto wordt gemaakt als er een soort olie-achtig contrastmiddel is gebruikt, bij ons is dit standaard maar dat kan uiteraard verschillen per ziekenhuis. Het voordeel van olieachtig contrastmiddel is wel dat de eileiders goed gesmeerd zijn waardoor het makkelijker kan zijn voor de zaadjes om er door heen te zwemmen..... Maar goed, al met al is het heel vervelend dat je zo;n nare ervaring hebt gehad met een HSG!
     

Deel Deze Pagina