Pfff, nog geen menstruatie. Ik ga vandaag testen. En ik moet zeggen dat mijn mindsetting wel is omgeslagen naar 'toch wel opgelucht als het negatief is'. Ik heb geen idee waar dit vandaan komt, maar inmiddels heb ik wat angst gecreeerd dat het mogelijk positief zou kunnen zijn. Aan de andere kant zou mijn cyclus ook anders kunnen zijn. Omdat bij de vorige cyclus de eerste dagen licht waren en ik ook ene vrij late ovulatie had, denk ik dat de eerste dagen van deze cyclus misschien nog wel de laatste van de vorige waren?? En dat dus mijn menstruatie nu ook een paar dagen later zou kunnen beginnen. Ik ga vanochtend even testen...
Succes. Al zijn de testen op zijn best bij de eerste urine, dus weet niet of al een keer naar het toilet bent geweest vandaag? Maar als je echt al overtijd bent, moet ie met deze urine ook al wat aangeven... Laat je weten wat de uitkomst is?!
Ja ik dacht al dat de ochtendurine het beste zou zijn, maar dat was vanmorgen helaas geen optie. Ik ben nu vanaf 7u niet meer geweest, heb wel wat gegeten en gedronken. Mocht de test negatief zijn en mijn menstruatie uitblijven, haal ik straks na mijn werk nog wel 2 voor 5 testen... kan ik het morgenvroeg nog eens proberen.
Ik heb zojuist getest. In eerste instantie leek er een verticale lijn over de horizontale te gaan ontstaan, maar die trok weg, dus na 2 minuten wachten was er een duidelijk min-teken. Nog geen minuut na de test zag ik dat mijn menstruatie is begonnen. Dus hoogstwaarschijnlijk ben ik niet zwanger.
Inderdaad erg vervelend dat je lichaam je zo voor de gek kan houden. Maar daar had ik wel al rekening mee gehouden. Aan de andere kant ben ik toch ook wel opgelucht. En mijn man ook wel denk ik (hij heeft geen bereik, dus kan het hem pas na het werk vertellen). Dit geeft ons wel ruimte om ons er zowel emotioneel als financieel op voor te bereiden. Alsook ons huis helemaal in orde te maken (we zijn net bezig met verfwerk, slaapkamers verhuizen, etc.)En dat geeft wel een prettig gevoel. We hollen in elk geval niet weer van het een naar het ander en hebben nu nog even een paar maanden rust voor ons tweetjes. Nu kan ik me wel ook lichamelijk gaan voorbereiden op een zwangerschap. En ik denk dat ik ook graag mijn cyclus beter bij ga houden in de vorm van temperaturen. Ik wil gewoon weten wat mijn lijf doet en daar heb ik straks dan misschien profijt van.
Net mijn man verteld dat er geen baby in mijn buik groeit. Hij reageerde wel een beetje teleurgesteld. We hebben nu echt besloten om onszelf nog drie maandjes te gunnen om alles op orde te krijgen en dan echt ervoor te gaan. Yes!
Fijn iig dat jullie er op dezelfde manier in staan. Dat is heel belangrijk. Gewoon genieten samen en jezelf niet gek maken! Misschien lukt het dan juist eerder. Je weet nu wel waar jullie aan toe zijn!
Ja dat is ontzettend belangrijk. Ik had dat ook niet verwacht, dus ben er heel blij mee. Ben blij dat we van die eeuwige twijfel af zijn, dit geeft rust.
Ik denk altijd dat je juist op vakantie lekker de tijd hebt voor je kids.. thuis moet er áltijd wel wat (Tenminste hier wel..) Als je daar bent hoeft niks en heb je alle tijd, lekker weer erbij.. Als wij hier nog eens de kans krijgen om op vakantie, dan zeker naar een lekker warm land, zeker weten dat ik zon heb dus! Lijkt met geweldig!
Afgelopen week nog een aantal keer over zwanger worden en kinderen opvoeden gepraat samen. Gisteren zelfs een heel goed gesprek gehad (weliswaar onder invloed van wat wijntjes, maar blijkbaar kletst dat toch wat makkelijker). We zijn er allebei 100% zeker van dat we over drie maanden gaan proberen om zwanger te worden. En we hebben vandaag onze reis geboekt! Begin juni vertrekken we. Dat voelt zo ontzettend goed! Ik ben enorm blij dat we weer op reis gaan (zonder restricties en kwaaltjes) en verheug me er enorm op, maar nog gelukkiger dat we opeens zo samen op een lijn zitten. Ik kan het gewoon niet omschrijven (maar wilde het graag nog even hier laten weten zodat jullie weten dat alles goed gaat). Yes!