Hoi! Mijn vriend en ik zijn bezig om oppas te regelen voor straks als de kleine geboren is en ik ook weer ga werken na verlof. Ik werk in de zorg, nu voor 32 maar dan voor 24 uur. Dit betekent dat ik zeer flexibel werk, geen vaste dagen. Nu wil mijn moeder 1 dag oppassen en mijn schoonmoeder ook. Dus de overige dag zoeken we nog opvang/oppas. Zijn er meiden die ook in de zorg of flexibel werken en hoe hebben jullie dit geregeld? Is er ook kinderopvang die flexibel is? Ik hoor graag, Liefs
Hallo, Ik zou op zoek gaan naar een gastouder, die zijn meestal wel flexibel. In ieder geval een stuk flexibeler dan een creché. Groetjes
Ik heb vandaag een afspraak bij de opvang, ze hebben flexibele opvang, dit bekend dat ik ons kindje al kan brengen om 6.30 uur en hij zou mogen blijven tot 19.00 uur. Gelukkig is dit niet nodig. Ik werk ook in de zorg en draai vroege en late diensten. Ik heb de opvang alleen nodig voor de vroege diensten, late diensten vangen de opa's en oma's op. Deze opvang heet de bobo, ik weet niet of die bij jou ook in de buurt zit.
Hoi hoi, ik ga dadelijk ook 24u werken en werk ook in de zorg. Ik heb flexibele kdv geregeld, omdat mijn vriend ook in de zorg werkt en onze ouders allebei niet vast kunnen oppassen... Vaak zijn wel de wachtlijsten lang voor zulke kdv, maar we hebben de kleine eind september/begin okt. al ingeschreven, en het is de bedoeling dat de kleine eind aug. er heen gaat...dus we hopen wel op een plekje! Gastouder kan ook, maar hier in de regio zijn flexibele gastouders erg schaars, tenzij je een tante ofzo hebt die wil oppassen en een "gastouder" wordt, zo heeft een vriendin van me dat ook gedaan die ook in de zorg werkt. Succes!
Mijn kdv is erg flexibel....je betaald voor het gemiddelde aantal uur en haal je je kind eerder op of later ze strepen het tegen elkaar weg...geen probleem..je betaald per half uur en niet per dag deel Geloof nietdat je in de buurt woont...maar het is omgevin Alkmaar
Toen ik bevallen ben van Eva, werkte ik 24 uur in ene verzorgingshuis....maar in de praktijk werkte het haast niet...de ene week 48, de ander weer 12. Eva was vaak bij opa en oma. Mij gaf dit geen fijn gevoel, had t idee dat ik steeds met mijn kind aan t leuren was. KDV ging door die wisselende diensten dus echt niet, ze zitten toch ook aan een regel vast dat er maar een bepaald aantal kinderen mogen komen. Maar ik ben dus na een jaar overgestapt op de thuiszorg, lekker 20 uur in de week en vaste dagen..ZALIG!
Ik werk ook onregelmatige diensten en ga straks voor een 20 uur contract. Ik kan dan donderdag en vrijdag werken + 1 weekend in de maand. De dagen dat ik werk is vriend lief thuis. Ik krijg straks wel een probleem als hij op uitzending gaat want dan heb ik geen vaste thuis blijver meer.
Ik zi der egt tegen op om straks mijn kindje naar de opvang te doen Ben nu werkloos even (ziektewet) en ga hierna parttime aan de slag.. Wil niet meer dan 3 dagen gaan werken.. Mijn moeder is op de dinsdag bijna altijd vrij & schoonmoeder is ook en aantal dagen in de week vrij.. Mijn vriend heeft de ene week ochtend & de andere week avond dienst, dus de dagen dat ons kindje naar de opvang gaat, zullen maar halve dagen zijn dan, want ik wil gewoon overdag aan et werk.. Dan kan mijn vriend ons beepje wanneer hij ochtenddienst heeft de beeb in de middag weer ophalen en wanneer hij avond dienst heeft de beeb smiddags brengen naar de opvang/oppas op de dagen dat ik werk..
Ik werk 16 uur, en ik heb kunnen regelen dat ik 1 dag per week vast werk, altijd de vrijdag met een vroege dienst... Jelle gaat dan naar het kdv. De andere dag die ik dan nog (flexibel) moet werken blijft mijn man thuis. (we hebben een eigen bedrijf dus dat is makkelijker te regelen dan in loondienst). Uiteindelijk komt het erop neer dat mijn man gemiddeld 3 dagen per maand thuis moet blijven, omdat ik natuurlijk ook weekenden werk en dan is mijn man sowieso al thuis. Ik moet er wel bij vertellen dat ik om deze reden dus ander werk ben gaan zoeken. Bij mijn vorige werk kon ik geen vaste dagen krijgen, en moest ik steeds voor 3-4-5 uurtjes komen werken. Dat was echt geen doen met oppas enz. Met mijn (toen nog) 18 uur was ik net zo vaak van huis als een fulltimer... (meestal moest ik zo'n 16 keer in een maand komen om aan mijn uren te komen) En aangezien mijn werkgever van geen kant mee wilde werken, en ik heb het hoog opgespeeld, ben ik dus daar weggegaan... En met mij nog 5 anderen in een maand tijd. Ik hoop voor de overige collega's dat er toen een belletje is gaan rinkelen...
ik werk ook in de zorg en wil straks 26 uur gaan werken bij ons werken met een zognoemd basisrooster. daarin vul je dus voor 4 weken in welke diensten je het liefst zou willen draaien, en wanneer je vrij wilt zijn. dit wordt dan ook het jaarrooster. je hebt dan meer regelmaat in je onregelmatige werken. ik vindt het ideaal, en straks ook wat makkelijker plannen als de kleine er is.
Ik werk ook in de zorg en kan ook 1 dag vast zetten om te werken. mijn man werk ook in de zorg ook onregelmatig dus maar wij gaan het proberen met een gastouder. Hopelijk lukt dat. en opa en oma's willen ook wel oppassen maar niet vast.
Hoi hoi ik werk ook in de zorg en ik werk dan ook 24 uur maar ik ga na mn verlof gewoon s avonds werken dat mijn mannetje thuis is als ik ga werken is dat miss geen optie? en dan miss 1 dag in het weekend als ik niet aan mn uren kan komen.
O ja ik ga 20 uur werken Misschien een stomme vraag maar moeten jullie niet om het weekend werken omdat ik bij sommige zie staan 1x in de maand het weekend
Diantje ik werk in een flexpoule dus ik kan alles zelf bepalen! Heerlijk geen verplichtingen en toch vaste uren..Ik werk zelf alleen door de weeks
Wat veel antwoorden! Bedankt! Ik wrk 1 keer in de 3 weekenden een weekend, omdat ik ook Eerst verantwoordelijke verzorgende ben en er dus meer door de week moet zijn. We gaan volgende week eens kijken bij verschillende kinderopvangcentra. Ik ben heel benieuwd Een fexibele oppas aan huis lijkt me ook ideaal, maar wat als deze ziek is en jij moet werken. Ach zo zit er overal natuurlijk wel een keerzijde aan maar moet toch alles overwegen
Dus eigenlijk werk je gewoon om het weekend. Ik ben ook EVV'er Alaliyah dat is zeker lekker ja dat je het zelf kan bepalen en toch vaste uren
Ik werk in de kraamzorg, dus 8 dagen op 8 dagen af. Als ik werk is mijn man op maandag thuis voor een papadag. Dinsdag oma. Woensdag kdv. Donderdag oma. Vrijdag kdv. En in het weekend is papa ook gewoon thuis. In de weken dat ik vrij ben breng ik de meiden soms een ochtend soms een dag naar kdv. Naar oma gaan ze dan niet (ja wel op visite maar niet om op te passen) Je kunt beter vaste dagen op het kdv nemen dan flexibel. Dat is goedkoper. Wij zouden voor 2 flexibele dagen meer betalen dan 3 vaste dagen.
In principe werk je bij ons ook om het weekend idd, maar omdat ik maar 16 uur werk en 1 vaste dag in de week heb, blijft er weinig over... Als ik dan ook nog die 2 weekenden zou werken heb ik mijn uren al gehad... Zou mij niks uitmaken trouwens, maar ze plannen de losse dagen liever doordeweeks...
Nee ik werk 1 weekend en dan 2 weekenden vrij.. Dus niet om t weekend Ben wel geinterreseerd in flexibele gastouder.. Even info inwinnen