Kan ontpillen een jaar duren?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Juff, Jun 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juff

Juff Actief lid

Oct 14, 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Hallo dames,

Ben nu een jaar gestopt met de pil. In het begin was mijn cyclus niet heel onregelmatig maar toch onregelmatig voor mijn doen. Voordat ik de pil slikte was mijn cyclus altijd precies 28 dagen. Nu na een jaar heb ik eindelijk al drie cyclussen mijn ei op dag 14 en word ik ongi op dag 29. Kan het echt zo zijn dat het ontpillen een jaar nodig heeft? En heeft het ontpillen ook te maken met het uitblijven van een zwangerschap doordat er nog pilhormonen in je lichaam zitten ofzo?

2. Kejay

Kejay Niet meer actief

bij mij duurde ontpillen ook een meer dan een jaar. Ik was wel aan de prikpil, dit maakt ook een boel uit. Ik ben al die tijd ook niet ongesteld geworden en dat moest met hormonen opgewekt worden. Soms hebben vrouwen geen ovulatie en worden ze daarom niet zwanger. Ik kreeg gewoon geen ei en daarom werdt ik niet ongesteld, dus ook niet zwanger.
    Mocht je he tniet vertrouwen kun je even naar de HA gaan!

3. annika1984

annika1984 Actief lid

Apr 9, 2007
    116
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi Juff,

De term 'ontpillen' heeft niks te maken met het feit dat de stof die ervoor zorgt dat je niet zwanger kunt raken lang in je lichaam blijft. Wanneer jij gestopt ben met de pil zijn de stoffen na een paar dagen al uit je lichaam verdwenen (dus de hormonen). Het kan dus niet dat deze een jaar in je lichaam blijven zitten.
    Ontpillen heeft te maken met dat je lichaam weer moet wennen aan de cyclus. Het lichaam moet nu weer zelf zijn cyclus opgang brengen en dat kan soms wel even duren. Je kunt dan soms moeilijker zwanger raken omdat je dan niet precies weet wanneer je eisprong is.
    Hiervoor zijn wel hulpmiddelen te gebruiken zoals ovulatietesten of temperaturen.

Maar het is echt een fabeltje dat je niet zwanger zou kunnen raken omdat de stoffen van de pil nog in je lichaam zitten die ervoor zorgen dat je niet zwanger kunt raken!

Dus hoop dat je nu een beetje gerust gesteld bent.

Liefs Annika

4. Juff

Juff Actief lid

Oct 14, 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Hallo Annika,

Bedankt voor je duidelijke antwoord! Ik vind het nogal wat dat zo'n klein pilletje je lichaam zo van slag kan maken dat het een jaar nodig heeft om weer normaal te functioneren!

Juff

5. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Voor veel mensen is dat een reden de pil niet (meer) te slikken.

Maar je kunt dus wel gewoon zwanger worden, ook als je nog geen regelmatige cyclus hebt.

Share This Page