Ha meiden! Ik ben afgelopen juni begonnen met afvallen en ben nu 8 kilo kwijt. Nu ben ik morgen 3 weken geleden ongesteld geweest en sindsdien erg aan het rommelen; Ik heb continue bloedverlies; Ik kan gerust een inlegkruisje dragen, maar het is veelal met afvegen: ene keer komt er veel helderrood bloed vrij, zoals je eerste menstruatiedag, om vervolgens de volgende dagen minder te worden. En als het eenmaal weg is, begint het weer opnieuw. Ik ken dit absoluut niet! Heb soms rugpijn en vage buikpijn, echt om menstruatie gevoel. Nu hoorde ik zaterdag dat dit eventueel kan komen door het afvallen; je hormoonhuishouding kan in de war zijn en raken blijkbaar door afvallen. Ik wist dit niet.. Ik ben dan ook benieuwd of er herkenning is! Ik moet officieel volgende week ongesteld worden, mocht het dan nog weer zo zijn, moet ik naar de huisarts. Ben in de tussentijd benieuwd of er meerderen zijn die dit herkennen. Ik zou er blij mee zijn! Ik vreet me namelijk helemaal op, je leest het ergste op internet, dus daar kijk ik maar niet meer op! Ik weet ook dat zo niets te beoordelen is, maar misschien zijn er wat die dit herkennen door het afvallen. Maandelijks wat bloed verliezen rond de ovulatie ben ik bekend mee, maar dit..! Heel erg bedankt alvast!
Ja ik heb dit ook als ik afval. Schijnt dat oestrogeen in vetcellen wordt opgeslagen. Als je afvalt komt het in je bloedbaan en kan je cyclus in de war raken. Ik heb het vooral als ik koolhydraatarm eet.
Hey, hier ook erg herkenbaar. Ben afgelopen 1,5 jaar in totaal 20 kg afgevallen en nog steeds bezig. Ben ook zeer onregelmatig en tussen mijn stopweken met bloedverlies. Drie maanden geleden was ik het zat en heeb ik een verwijzing gevraagd naar de gynaecoloog. Geen oorzaak kunnen vinden, met echo en bloedonderzoek. Ik eet ook koolhydraatarm en hij gaf aan dat het door vetafbraak kan komen. En anders moest ik wisselen van anticonceptie, dat zou ook nog kunnen helpen. Succes ermee!
Ja herkenbaar, ik ben begin 2018 12 kilo afgevallen en daarna heb ik een paar heel rommelige maanden gehad qua menstruatie met tussentijdse bloedingen. Ik heb voor de zekerheid een uitstrijkje laten maken en dat was goed.
""Fijn" die herkenning, bedankt hoor voor het delen! Moet er wel bijzeggen dat ik geen anticonceptie gebruik, weet niet of dat mn verhaal anders maakt?
Ga zien hoe het dan loopt, al zolang bloedverlies, bleh! Wordt je zo onzeker van! Hoop dat het gauw herstelt..
Ik gebruik ook geen anticonceptie. Zou gewoon even een uitstrijkje maken just to be sure. Kun je een hoop ellende mee voorkomen...
Waarom neem je geen contact op met de huisarts? Alleen dan kan je zekerheid en duidelijkheid krijgen.
Heb ik gedaan! Omdat ik zoveel was afgevallen, en volgende week mijn menstruatie heb, raadde hij aan om het te plannen na mijn menstruatie, dus eventueel over 2 weken. Was in de tussentijd benieuwd of er herkenning was, vandaar..
Oh sorry dat was mij niet duidelijk. Bij langdurig tussentijdsbloedverlies en vage onderbuikklachten zal de huisarts een uitstrijkje willen maken, maar het liefst als er geen bloedverlies meer is. De cellen van je bloed zijn groter dan de cellen van je cervix die men wil onderzoeken, dus dan kan je een onbetrouwbare uitslag krijgen. Mocht het bloedverlies aanhouden dan zou er ook nog een echo gemaakt kunnen worden.
Herkenbaar dat vloeien achterelkaar. Je hebt kans dat je in de overgang zit. Heb er ervaring mee namelijk...
Vannacht was het weg, toen ik moest plassen, als ik s morgens naar de wc ga, begint het riedeltje zo opnieuw! Raar.. s Morgens is het het ergst! Ben echt blij dat er herkenning was, want dit voelt niet prettig.