hallo allemaal. afgelopen week kreeg ik last van een scheut in mijn elleboogszenuw die doorschoot naar mijn hand en pink (beetje ringvinger). Ik weet even niet meer hoe de aandoening heet. Ik krijg er steeds sneller last van, soms tintelt het nog een soort van na. Probeer mijn arm zoveel mogelijk rechter te houden, maar dat valt niet mee. Ik krijg klachten als ik de elleboog te ver buig. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik wil een operatie proberen te voorkomen. Komt het door teveel computeren bijvoorbeeld? Wat kan ik doen om het om te wenden of gaat dat niet? groetjes en bedankt
Zoek maar eens op de term tennisarm of tenniselleboog. Operatie wordt echt alleen in gevallen gedaan als het zeer ernstig is of niet over gaat.
Ik heb het behoorlijk erg gehad. Ben naar de neuroloog geweest en er was duidelijk een beknelling te zien. Advies was de arm zo weinig mogelijk buigen. S nachts moest ik iets om mijn elleboog doen zodat ik m in mijn slaap niet kon buigen. Daar heb ik zon koud voor elleboogblessures voor gebruikt. Snel daarna ging het beter. Nu zo nu en dan nog wel last van, bijvoorbeeld nu ik liggend op de bank (ben niet fit) dit bericht op mijn telefoon typ. Heb t in beide armen
Vervelend! De medische term is ulnaropathie. Het is iets anders dan een tenniselleboog, dat is een irritatie van de peesaanhechting. Hier een serie tips, uit de patientvoorlichting van de Nederlandse Vereniging voor Neurologie (https://www.neurologie.nl/publiek/patientenvoorlichting/ulnaropathie)_ Meestal gaat het dan binnen enkele weken beter (let op, je leunt vaak meer op je ellebogen dan je denkt). Omdat het pas kort bestaat, zal het waarschijnlijk snel verbeteren. Zo niet, vraag dan aan je huisarts een verwijzing naar de neuroloog.
Ik heb het ook. Loop bij de fysio en ergotherapeute. Ik krijg deze week een brace zodat ik m niet meer kan buigen. Hopelijk gaat het dan snel beter.
Ik heb het door de fibromyalgie, dan zetten mijn spieren soms een zenuw klem. De ene keer in mijn elleboog, de andere keer in mijn nek en dan weer bij mijn bil. Auw! Advies bij mij is niet op je ellebogen leunen, en dan merk je pas hoe vaak je dat doet. En verder zelf masseren. Bij mij heeft opereren geen zin is mij gezegd. Maar het gevoel in mijn linker hand is wel minder en heb links ook krachtverlies. Succes/sterkte!
Ik had het ook door artrose in mn elleboog. Ik ben er aan geopereerd. Sindsdien nooit meer last van gehad.
Dank voor de tips... helemaal niet buigen gaat niet lukken met 2 kids die je nog moet tillen. Maar ga erop letten, hopelijk gaat het snel beter dan!
Ik heb carpaal tunnel syndroom, qua pijn schijnt het erop te lijken (op z'n ergst is het echt zó'n gemene vervelende pijn!) maar net een andere plek. Ik ben ervoor bij de neuroloog geweest maar volgens haar was het niet "erg" genoeg voor een operatie, gelukkig. En dat het vanzelf (met behulp van een polsspalk) zou moeten overgaan. Ik zou dus wel naar de neuroloog gaan hiermee.