van de onzekerheid hier, ben nu 8 wk en 4 dg en al 2 goeie echo gehad maar ben echt zoooooooooo bang dat het niet goed zit wordt er gewoon depri van reageer alles af op vriend en kids, en dan me symptonen die verdwijnen en met de dag minder worden pffff k kan echt niet genieten zo. als k de vk bel en dit uitleg, zouden ze me dan nog wel een echo willen geven om te kijken en mij gerust te stellen want ik kom zo de dagen niet door. hebben er meer meiden hier last van gehad. gr kreeft
Ik durf niet te zeggen of je VK je "zomaar" een extra echo geeft. De kans op een miskraam is nu al zoveel kleiner na twee goede echo's. Iedere zwangere is onzeker door het wel/niet hebben van symptomen of het meer/minder worden van die symptomen. Heb vertrouwen in je lijf en in je kleintje!
Ik denk inderdaad niet dat je VK nog een keer een echo gaat doen puur om je gerust te stellen als er verder geen aanleiding is... Als je al 2 goede echo's hebt gehad (met hartactie neem ik aan) en je hebt verder geen bloedverlies of andere heftige klachten moet je vertrouwen op je eigen lichaam en je kindje dat alles goed gaat. Lastig, dat vind iedereen denk ik wel, maar totdat je de babt echt gaat voelen blijft het toch zo (voor mij in ieder geval)
Nee, zomaar een extra echo om je gerust te stellen kan je waarschijnlijk wel vergeten. Je krijgt er nog 1 met 12 wk en 20 wk. Wat je wel zou kunnen doen is een pretecho regelen (moet je wel zelf betalen) Of zo'n angelsound kopen. Kan je in ieder geval zijn/haar hartje horen. Is ook wel geruststellend. Wat betreft het minder worden van symptomen, das heel normaal hoor. Niet jezelf gek maken. Zolang je geen bloedverlies met hevige krampen heb, kan je er vanuit gaan dat het nog goed zit. Succes
Hoii, Ik herken het helemaal. O wat was ik onzeker, sinds een paar weken is dit gelukkig een stuk minder geworden. Vraag jezelf eens af: Wat heeft het voor zin om je zo'n zorgen te maken? Het veranderd niks aan het babytje in je buik. Ik weet het, heti s makkelijker gezegd dan gedaan maar bij mij hielp deze gedachte af en toe) Geloof me: Het wordt minder!
Ik ken je verhaal helemaal. Voel me ook erg onzeker. We hebben al wel een echo gehad met hart actie en 31 oktober hebben we nog een echo, maar ben zo bang dat het hartje dan niet meer klopt. Heb dit bij onze andere kinderen helemaal niet zo gehad, maar heb begin van het jaar een mk gehad en dat maakt de onrust wel een stuk groter. Heel vervelend, maar wel iets wat we een stukje moeten loslaten want stress en spanning is ook niet goed voor de kleine
Als ik jou was zou ik mezelf een beetje bij elkaar pakken en even goed toespreken. Ik las dat je nog geen week geleden een echo hebt gehad (en de week ervoor ook), het is gewoon niet reeel om nu weer een echo te eisen omdat je zo ongerust bent. Wacht het gewoon af, echo of geen echo, daarna zit je anders toch weer in de stress.
Ik denk ook niet dat een echo je gerust zal stellen. Ja, misschien vandaag wel, maar morgen dan? Leeft het dan nog steeds? Een collega van mij heeft haar kindje na 33 weken nog verloren... Niet om je somber te stellen, helemaal niet, maar om aan te geven dat je een hel van een zwangerschap zult hebben als je zo blijft twijfelen. Zekerheid is er nooit, ook niet na 20 echo's. De kans dat het nog mis gaat is heel klein, dus geniet er vooral van! Niet dat ik het niet herken overigens. Ik was na mijn miskraam vorig jaar als de dood dat het nu weer mis zou gaan...
Ik snap je onzekerheid wel maar denk zelf ook niet dat ze nog een keer een echo doen.. Als je zou vragen om naar het hartje te luisteren doen ze het denk ik wel.. Succes en maak je niet teveel zorgen!
Rustig aan, en relax, niet te veel zorgen maken Probeer een beetje afleiding te zoeken. Stress is echt niet goed voor je.
Wij hebben 3 jaar toegeleefd naar dit moment (zwanger zijn) Ik vind het ook heel spannend en ben ook steeds bang dat het beebje niet meer leeft. Afgelopen maandag (4 weken na echo) was ik wel bang dat ik niets zou horen toen we naar het hartje zouden luisteren. Die dag ben je ineens weer zeker, maar de dag erna begint de onzekerheid weer. Ik probeer het wel wat los te laten want ik heb er zelf geen invloed op. Ik heb nu 2 goede echo's gehad en een hartje gehoord. Over 5/6 weken een 20 weken echo. Tot die tijd even doorbijten. Ik probeer voor ons kindje zo relaxed mogelijk te zijn en afleiding te zoeken. Het liefst zou ik elke dag wel even willen kijken of alles goed gaat.. Maar helaas. Probeer er van te genieten meid..
reden dat ik zo onzeker ben is dat ik ook een mk heb gehad en ben als de dood dat het weer gebeurt. maar naar het hartje luisteren kunnen ze nog niet omdat ik nog maar 8.4 wk zwanger ben. en heb wel een angelsound maar daar is het nog te vroeg voor. ik zal echt proberen te genieten van dit lief klein wondertje in me buik. gr kreeft
hoi, ik ben nu ruim 21 weken en ben nog steeds niet gerust gesteld! Ook 2x een miskraam, 1x een MA met 11 weken gezien, en 1x een MK met 5 weken. Ik heb met 7-10-13 weken een echo gehad en kwam er echt niet gerust gesteld vandaan. Met 16 weken het hartje gehoord, met 20 weken een perfecte echo en afgelopen maandag weer het hartje gehoord. En toch ben ik nog elke keer bang. Wat ik je hiermee wil zeggen, hoeveel echo's je ook krijgt, gerustgesteld worden lukt toch niet. Daarvoor is voor sommigen (ook voor mij) een miskraam gewoon te traumatisch. Zie het echter niet als iets slechts, zulke angsten. Stress is niet goed, maar mijn kindje is elke keer precies even groot als dat het moet zijn. Angst om je kindje te verliezen, komt voort uit een enorme liefde voor je kindje! Wens je een goede zwangerschap toe!
Ze zeggen wel eens als je meer kinderen hebt. hoe meer kinderen hoe onzekerder je wordt. Meid dat is heel normaal dat je onzeker bent hoor. vooral asl je ook nog niets voelt. Ik was ook onzeker kon mezelf wel opvreten. Als je al een goede echo hebt gehad moet je er proberen o pte vertrouwen dat het goed zit hoor. Hoe lastig en moeilijk het ook is. Succes.