Lees wel eens dat make up niet eeuwig bewaard kan worden... Maar ik heb serieus make up die al heeeeeeel oud is Nu was ik benieuwd hoe lang jullie je make up bewaren? Want oogschaduw en lipstick gaat niet zo snel op toch? Foundation en mascara is natuurlijk wat anders...
Oogschaduw en lippenstift inderdaad heel lang (misschien wel veel te lang ) Mascara is bij mij na twee maanden wel uitgedroogd en wil ik een nieuwe.
Oogschaduw bewaar ik wel lang eigenlijk en lippenstift ook maar ik gebruik dat eigenlijk nooit. Enkel oogpotlood, eyeliner, mascara en foundation en dat gaat vanzelf wel op haha. Maar inderdaad je kunt make up niet eeuwig bewaren, hoelang wel? Geen idee. Eigenlijk.
Als je make-up niet meer goed is dan merk je dat vanzelf (denk aan een rare geur, schimmel erop, klonterende mascara etc.) Dat symbool ding dat op make-up staat is volgens mij alleen hoe lang de fabrikant garandeert dat het goed blijft. Ik heb ook make-up die al erg oud is.. zo denk ik aan 2 oogschaduws van mac die ik zeker 10 jaar geleden heb gekocht.
Ik zou maar nieuwe gaan halen Dit zijn de houdbaarheidstijden van make-up: Concealer - 1 jaar Foundation - 1 jaar (op waterbasis); 1,5 jaar (op oliebasis) Gezichtspoeder - 2 jaar Bewaar de poeder in een vochtarme ruimte, vocht kan de kwaliteit van het poeder aantasten. Lippenstift - 2 jaar Lippotlood - 2 jaar (wel regelmatig slijpen) Mascara - 6 tot 12 maanden Oogpotlood - 2 jaar (wel regelmatig slijpen) Oogschaduw - 2 jaar Nagellak - 1 jaar (afhankelijk van de kwaliteit)
Het enige wat hier echt lang meegaat is eigenlijk m'n oogschaduw. De rest gaat wel binnen 't jaar op of weg. Ook om zo een beetje ruimte te houden in m'n lade want die ligt behoorlijk vol met make-up
Verschilt. Lippenstift gooi ik na 2/3 jaar wel weg. Oogschaduw totdat het op is of ik echt uitgekeken ben op de kleur. Lipgloss na 6 maanden/een jaar. Mascara gaat hier ook maar ongeveer 2 maanden mee, dan is hij of op of hij begint uit te drogen en dan koop ik een nieuwe. Verder gaat eigenlijk alle makeup sowieso niet zo heel lang mee omdat ik elke dag makeup draag. Ik vervang het gewoon wanneer het op is.
Binnen een jaar op of weg. Alhoewel, ik heb een foundation van Mac die in oktober een jaar oud is. En hij is net over de helft. Die ga ik niet weg gooien, zolang deze kwalitatief nog goed is. Mascara is vaak na 3 maanden wel op. Gezichtspoeders doe ik ook wel redelijk lang mee. Oogschaduw gebruik ik niet. Lippenstift is ook binnen het jaar wel op. En alles wat ik niet of weinig gebruik, gooi ik weg.
Ik doe echt heel lang met make-up, gebruik het nauwelijks namelijk. Ga dan ook echt niet ieder jaar nieuwe producten kopen zolang ik nergens last van heb als ik het een keertje wel gebruik en het er niet raar uitziet. Geloof niet zo in die houdbaarheidstermijn die er op de verpakkingen staat. Zelfde geldt voor bodylotion, shampoo en andere ongein. Zolang het nog goed werkt, niet irriteert etc wordt het hier in huis gewoon gebruikt (evenals voedingsmiddelen die 'over' de tenminste tot datum zijn en gewoon nog goed zien, ruiken en proeven).
Ik heb alleen wat ik echt gebruik dus: foundation, poeder, rouge, een paar kleurtjes oogschaduw en mascara en die gaan allemaal steeds wel binnen het half jaar op....
O wauw, ik heb ook nog hele oude! Ik heb hier zelfs de doos blusher die mijn moeder op heeft gehad op haar trouwdag!
Mascara gebruik ik zelden, dus dan zou ik ongeveer voor elk feest waarbij ik het wel gebruik een nieuwe moeten kopen. Zelfde voor lippenstift. Oogpotloodjes liggen ook wel iets te lang en oogschaduw. Ik ben geen grootverbruiker. Dagcrème, foundation, poeder en blush gebruik ik dagelijks en gaat wel binnen de termijn op.
Best lang. Sommige oogschaduws heb ik al jaaaaaaaaren en oogpotlood doe je heel lang mee, elke keer wanneer het puntje minder word slijp je hem weer. Als het potloodje heel klein word gooi ik hem weg. Maar dat is dan pas na jaaaaaaren. Mascara gebruik ik volgens mij ook te lang. Maar het is dan nog niet echt ingedroogd. Ik denk elke 4 a 5 maanden een nieuwe mascara. Lippenstift en zo gebruik ik niet. Foundation ook niet.
Tot het op is meestal. Mascara en oogpotlood gaat redelijk hard, dus die worden iedere paar maanden vervangen. Foundation gebruik ik alleen in de wintermaanden. Gebruik 2 tubes per winter. Oogschaduw doe ik erg lang mee. Bewaar ik tot het op is of ik het moe ben. Ik heb dus ook superoude oogschaduw. Lippenstift gaat hier eeuwig mee en nagellak gooi ik wel na 1-2 jaar weg, want die gaan meestal klonteren.
Korter nog zelfs.. Op mascara heb ik nog nooit 6-12 maanden zien staan, vaak maar 3 maanden en uiterlijk 6 maanden, zo ook bij eyeliner.. Als je het langer gebruikt kun je serieuze oogontstekingen krijgen en er oogletsel aan overhouden
Let op dit logo dames.. Dit is het aantal maanden dat iets houdbaar is (na opening). Nou is dat relatief.. Bijv met een gezichtspoeder ga ik daar echt wel overheen, maar met een mascara bijv ben ik voorzichtiger