Hoelang bewaar jij je make up?

Discussion in 'De lounge' started by Jolina, Sep 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jolina

Jolina Niet meer actief

Lees wel eens dat make up niet eeuwig bewaard kan worden... Maar ik heb serieus make up die al heeeeeeel oud is:p
    Nu was ik benieuwd hoe lang jullie je make up bewaren? Want oogschaduw en lipstick gaat niet zo snel op toch? Foundation en mascara is natuurlijk wat anders...

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Oogschaduw en lippenstift inderdaad heel lang (misschien wel veel te lang ;))

Mascara is bij mij na twee maanden wel uitgedroogd en wil ik een nieuwe.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Oogschaduw bewaar ik wel lang eigenlijk en lippenstift ook maar ik gebruik dat eigenlijk nooit.
    Enkel oogpotlood, eyeliner, mascara en foundation en dat gaat vanzelf wel op haha.
    Maar inderdaad je kunt make up niet eeuwig bewaren, hoelang wel? Geen idee. Eigenlijk.

4. Gosh

Gosh Actief lid

Aug 31, 2014
    313
    0
    0
    Als je make-up niet meer goed is dan merk je dat vanzelf (denk aan een rare geur, schimmel erop, klonterende mascara etc.)

Dat symbool ding dat op make-up staat is volgens mij alleen hoe lang de fabrikant garandeert dat het goed blijft.

Ik heb ook make-up die al erg oud is.. zo denk ik aan 2 oogschaduws van mac die ik zeker 10 jaar geleden heb gekocht.

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik zou maar nieuwe gaan halen :) Dit zijn de houdbaarheidstijden van make-up:
    Concealer - 1 jaar
    Foundation - 1 jaar (op waterbasis); 1,5 jaar (op oliebasis)
    Gezichtspoeder - 2 jaar
    Bewaar de poeder in een vochtarme ruimte, vocht kan de kwaliteit van het poeder aantasten.
    Lippenstift - 2 jaar
    Lippotlood - 2 jaar (wel regelmatig slijpen)
    Mascara - 6 tot 12 maanden
    Oogpotlood - 2 jaar (wel regelmatig slijpen)
    Oogschaduw - 2 jaar
    Nagellak - 1 jaar (afhankelijk van de kwaliteit)

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Het enige wat hier echt lang meegaat is eigenlijk m'n oogschaduw. De rest gaat wel binnen 't jaar op of weg. Ook om zo een beetje ruimte te houden in m'n lade want die ligt behoorlijk vol met make-up :p

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Verschilt. Lippenstift gooi ik na 2/3 jaar wel weg. Oogschaduw totdat het op is of ik echt uitgekeken ben op de kleur.
    Lipgloss na 6 maanden/een jaar.
    Mascara gaat hier ook maar ongeveer 2 maanden mee, dan is hij of op of hij begint uit te drogen en dan koop ik een nieuwe. Verder gaat eigenlijk alle makeup sowieso niet zo heel lang mee omdat ik elke dag makeup draag. Ik vervang het gewoon wanneer het op is.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Binnen een jaar op of weg.
    Alhoewel, ik heb een foundation van Mac die in oktober een jaar oud is. En hij is net over de helft. Die ga ik niet weg gooien, zolang deze kwalitatief nog goed is.
    Mascara is vaak na 3 maanden wel op. Gezichtspoeders doe ik ook wel redelijk lang mee.
    Oogschaduw gebruik ik niet. Lippenstift is ook binnen het jaar wel op.
    En alles wat ik niet of weinig gebruik, gooi ik weg.

9. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik doe echt heel lang met make-up, gebruik het nauwelijks namelijk. Ga dan ook echt niet ieder jaar nieuwe producten kopen zolang ik nergens last van heb als ik het een keertje wel gebruik en het er niet raar uitziet. Geloof niet zo in die houdbaarheidstermijn die er op de verpakkingen staat. Zelfde geldt voor bodylotion, shampoo en andere ongein. Zolang het nog goed werkt, niet irriteert etc wordt het hier in huis gewoon gebruikt (evenals voedingsmiddelen die 'over' de tenminste tot datum zijn en gewoon nog goed zien, ruiken en proeven).

10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik heb alleen wat ik echt gebruik dus: foundation, poeder, rouge, een paar kleurtjes oogschaduw en mascara en die gaan allemaal steeds wel binnen het half jaar op....

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Hier heel simpel: Tot het op is.

Ik gebruik héél weinig make-up, dus ik doe er "eeuwen" (jaren) mee.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

100 jaar inderdaad!

13. Bollen

Bollen Fanatiek lid

Jul 22, 2013
    1,422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Dit heb ik ook. Ik heb geen spullen die ik af en toe gebruik en dus langer laat liggen.

14. Mimime

Mimime Niet meer actief

O wauw, ik heb ook nog hele oude!
    Ik heb hier zelfs de doos blusher die mijn moeder op heeft gehad op haar trouwdag!

15. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,913
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Mascara gebruik ik zelden, dus dan zou ik ongeveer voor elk feest waarbij ik het wel gebruik een nieuwe moeten kopen. Zelfde voor lippenstift.
    Oogpotloodjes liggen ook wel iets te lang en oogschaduw. Ik ben geen grootverbruiker. Dagcrème, foundation, poeder en blush gebruik ik dagelijks en gaat wel binnen de termijn op.

16. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Best lang. Sommige oogschaduws heb ik al jaaaaaaaaren en oogpotlood doe je heel lang mee, elke keer wanneer het puntje minder word slijp je hem weer. Als het potloodje heel klein word gooi ik hem weg. Maar dat is dan pas na jaaaaaaren. Mascara gebruik ik volgens mij ook te lang. Maar het is dan nog niet echt ingedroogd. Ik denk elke 4 a 5 maanden een nieuwe mascara.
    Lippenstift en zo gebruik ik niet. Foundation ook niet.

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Tot het op is, of ik het niet meer gebruik of omdat het er niet meer goed uitziet(wat nooit gebeurd)

18. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,263
    416
    83
    Tot het op is meestal. Mascara en oogpotlood gaat redelijk hard, dus die worden iedere paar maanden vervangen. Foundation gebruik ik alleen in de wintermaanden. Gebruik 2 tubes per winter. Oogschaduw doe ik erg lang mee. Bewaar ik tot het op is of ik het moe ben. Ik heb dus ook superoude oogschaduw. Lippenstift gaat hier eeuwig mee en nagellak gooi ik wel na 1-2 jaar weg, want die gaan meestal klonteren.

19. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0

Korter nog zelfs..

Op mascara heb ik nog nooit 6-12 maanden zien staan, vaak maar 3 maanden en uiterlijk 6 maanden, zo ook bij eyeliner.. Als je het langer gebruikt kun je serieuze oogontstekingen krijgen en er oogletsel aan overhouden

20. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0
    Let op dit logo dames..

Dit is het aantal maanden dat iets houdbaar is (na opening).
    Nou is dat relatief.. Bijv met een gezichtspoeder ga ik daar echt wel overheen, maar met een mascara bijv ben ik voorzichtiger

Share This Page