Niet werkende eierstokken.....

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Anais, Mar 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Hoi

Ik ben vandaag voor de eerste keer naar een gyn. geweest.
    prettig was anders want hij was bruut en nors en wou niets uitleggen.
    Heb daar niet langer gezeten dan 5 min.

Uiteindelijk vertelde hij me dus zo was vlug dat mijn eierstokken niet werken en dat het wrss door men overgewicht komt.
    Ik ben al 15 kilo afgevallen en weeg nu 88.5 en eerlijk gezegd is dat nu ook weer niet overdreven...of toch niet voor even zoiets aan de hand te krijgen..offin dus blijbaar wel dan.

Ik heb bijna nooit een eiersprong tot zelfs geen zei hij maar er zat wel een 'oud' eitje vast en veel dikke baarmoederslijm wat zeer slecht was volgens hem.Nu ben ik dus drie weken overtijd en heb vorige week maandag een test gedaan van kruidvat en die zei negatief.maar nu zei die man op het laatste 'tja kan natuurlijk zijn dat je nu zwanger bent natuurlijk,je weet nooit" nou ja ben ik vet bij.ik snap hem niet,je eierstokken werken niet,je hebt een oud eitje zitten ,hier zijn pillen voor menstruatie optewekken,kan natuurlijk dat je zwanger bent maar zal wel niet.

nu moet ik tot eind april wachte en die pille nemen.

ik heb hier geen ervaring bij maar als je eierstokken niet werken zou je dan geen testen moeten doen van waarom enzo,je kan toch niet op iemand zijn uiterlijk uitgaan.....

wordt er horensdol van!

ik kan ervan gaan janken hier zit ik nu met een 'diagnose' en nog weet ik niets over wat ,waarom,hoe,wat nu,enz....
    wie kan zichzelf hierin vinden of weet een beetje wat bij mij hier aan de hand is?

ik ga zowiezo nog naar een andere dokter maar wrsss eind april maar hier zit ik nu met vragen ik ken hier niets van..miss dat jullie me kunnen helpen.

ergste is dat ik nu een jaar probeer dus het klopt natuurlijk wel die diagnose maar voor een 20 jarige(bijna) is dat toch wel even slikken.

pff ik weet wel dat jullie het veel moeilijker hebben maar ik zit met vragen over zo een diagnose.

alvast bedankt
    xxxx

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Het is misschien wel verstandig om een secound opinion te vragen...

Ik vind dat je namelijk wel erg jong bent voor oude eitjes!

Ik heb geen overgewicht gehad maar bij mij deed mijn rechter eierstok het ook niet tot nouwelijks.........dit had bij mij te maken met verklevingen en cyste vormingen aan de linker kant. Grapje van de natuur....recht stop gewoon even tot links weer gezond is.....haha erg grappig :(
    Maar goed.......bij mij had ik recht dus zelden en misschien zelfs nooit een eisprong maar ze hebben het bij mij nooit gehad over oude eitjes en persoonlijk vind ik het ook wel heel bot!

Zou het niet kunnen komen doordat je best veel bent afgevallen? Ik heb ooit gehoort dat je daardoor ook tijdelijk minder vruchtbaar kan worden..

Heel veel sterkte en ik hoop dat je binnenkort wat beter nieuws krijgt!

3. Anais

Anais Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hey
    ja ik ga morgenvroeg bij een andere.
    tenminste als mij dat lukt,het is vrije consultaie maar je moet vroeg bellen voor die dag een afspraak te krijgen.

ik denk eerlijk niet dat het te wijten is aan gewichtstoename of afname.

Ikheb altijd pijnlijke een menstruatie gehad en zeer onregelmatig tot soms niet en eerlijk gezegd heb ik altijd 'gevoeld' dat er iets met me scheelde en toen woog ik nog normaal.daarmee denk ik gewoon dat er iets met hormonen ofzo aan de hand is of iets anders.

maar ja zullen wel zien zeker?
    Van dt "oude eitje" snap ik ook niets,hoe ziet hij dat het oud was,het zag er toch mooi rondt uit weet niet of dat normaal is want dat zou toch al verschrompeld moeten zijn niet?(was een los eitje niet in de eierstok) en dan dat dik slijm snap het niet,als ik niet beter wist zou ik denken dat het een bevrucht eitje was maar ik zal maar niet hopen zeker. wel raar dat hij dan zo losjes laat vallen dat ik natuurlijk ook heeeel misschien zwanger kan zijn.ja oke eerst hoor je dat je minder tot niet vruchtbaar bent maar kan ook zijn dat je gewoon zwanger bent...je zou voor minder in de war zijn.en dan nog gewoon niet verder onderzoeken ! raar

Ik hoop zofel dat ik morge antwoorden krijg maar is toch wel erg eigenlijk dat ik nu weeral moet gaan betalen in dezelfde week voor nog een gyn. omdat de vorige zo wazig deed eh...

toch bedankt eeh ;

xxx

4. HeleenP

HeleenP Lid

Jan 22, 2009
    20
    0
    0
    Oude pekela
    Hey Hallo

Ik ken het probleem van vage verhalen. Wij zijn er laatst ook achter gekomen dat er bij mij ook maar 1 eierstok werkt. Maar hoe nu verder zeggen ze niet.
    Ik heb nu twee keer een iui behandeling gehad. En twee keer niks.
    Gelukkig ben jij nog heel jong. Ik heb altijd gezegt voor mijn 30ste wil ik toch 1 kindje. Nou nee dus.
    Mocht je toch blijven twijfelen vraag je gewoon een second opion aan.

Succes

5. Anais

Anais Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hoi allemaal

ben net terug van de gyn.

ze was zeer vriendelijk en deed alles wat je normaal moet doen bij een onderzoek.Er werd een uitstrijkje gedaan.
    dan borstonderzoek wat goed was.

Dan kwam de echo en bleek er iets meer aan de hand.

dus blijkbaar heb ik een gekantelde baarmoeder(achterliggend) ze zei een beetje dus weet niet hoe ik dit moet opnemen.

ik heb ook cysten in de baarmoeder,zeer klein ze ze en waarscheinlijk aangeboren en dus ook niet gevaarlijk?

ik heb volgens haar luie eierstokken.
    en ze vertelde me dat het eitje dat men zag een aankomend eitje was dus die kwam los van de eileider maar nog niet 100 % wat ze met een bloedtest gaan onderzoeken btw.

Dan werd en nog eens bloed onderzocht op zwangerschap en rode hond en voor dat eitje en nog vier andere dingen wat ik niet weet(waren zeven buisje)

ze hebben me vier keer moeten prikken vor bloed omdat ze geen ader vonden,1 daarvan hebben ze doorboord...joepi

dan heeft ze me foliumzuur voorschreven en aangeraden om die pillen voor de menstruatie optewekken nog niet te nemen en gewoon te wachten op de menstruatie,moest die binnen een paar weken er nog niet zijn best een test doen en nog even wachten indien nega.

voor de rest was het wat wazig want had niet zoveel verwacht en dus even geschrokken.

ze zei dat ze nu nog niet kon zien of ik zwanger was maar dat eitje dat eraan zat te komen daar twijfelde ze over of het van deze cyclus was of de vorige dus met dat bloed gaan we volgende week woensdag nog zien.

xxx

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Deze uitspaak ken ik maar al te goed.....ik wilde ook graag voor mijn 30ste helaas is het iets anders geworden dan gehoopt. Maar ik ben er niet minder bij om!

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Anais ik ben blij voor je dat dit een wat positiever verhaal is geworden! Ze klinkt in ieder geval heel erg aardig en dat heb je zeker nodig als zwanger worden moeilijk zou kunnen gaan.

Heel veel sterkte en ik hoop echt dat alles goed gaat komen!

Share This Page