Zo nu heb ik even tijd om wat uit te leggen/vertellen, ik zal gewoon ff een verslagje maken van de bevalling. Maandag ochtend 07-10-2013 opgenomen om 7:30, kreeg gelijk een ctg en daarna heeft de klynische verloskundige ontsluiting gecheckt, helaas geen ontsluiting dus kreeg ik gell in gebracht, kreeg gelijk veel harde buiken en beginnende weeën, om 2uur smiddags weer ctg en weer controle op ontsluiting, had nog maar 1,5 cm ontsluiting dus konden ze nog niets, dus weer gell ingebracht gekregen, in de avond heb ik een injectie in me been gekregen met pijn stilling en slaap middel, Dinsdag 8-10-2013 Werd ik om half 7 gewekt om nog even te douchen. Na het douchen gelijk aan de ctg en weer controle op ontsluiting, ik bleek 2 cm ontsluiting te hebben dus hebben ze mijn vliezen gebroken, er kwamen nog maar paar druppels vruchtwater uit dus was echt hoog tijd dat die kleine eruit moest komen, vruchtwater was wel helemaal helder dus dat was wel goed, Mocht gelijk door naar de ok om een ruggenprik te krijgen, De prik vond ik niet echt pijnlijk, wel vervelend maar niet pijnlijk. Op de ok voelde ik dat alleen me rechter kant verdoofd was en links niet, dus moest ff wachten voor ik terug mocht, uiteindelijk moest ik weer naar de verloskamer in afwachting tot de ruggeprik volledig werkte, eenmaal op de verloskamer kreeg ik een blaas catheter ingebracht en dat vond ik heel erg pijnlijk, de verpleging zij dat het geen pijn kon doen ivm ik de ruggenprik had gehad, ondanks ik zij dat ik alles links nog voelde wilde de verpleging mij niet geloven dat de cathether nog zo een pijn deed, ondertussen kreeg ik bij me infuus de weeën opwekkers toe gediend, en toen kwam de heftige pijn, want nog steeds voelde ik links alles, de weeën incombinatie met de pijn van de cathether die ik nog steeds in had en die erg pijn deed werd de pijn erg ondraaglijk, ze hadden ook de pijnstilling om hoog geschroeft maar nog steeds voelde ik links alles en werd ik na heel vaak gesmeekt te hebben weer naar de ok gebracht om de ruggenprik na te laten kijken. Op de ok hebben ze eerst de ruggenprik omhoog geschoven en dan even afgewacht maar dat wou niet helpen, dus ik kreeg een nieuwe ruggenprik gezet, ook wou deze helaas niet goed werken dus wederom weer naar de verloskamer terug terwijl ik verging van de pijn van de weeën en van de fout gezette catheter, nogmaals wou de verpleging niets doen aan de catheter en was ik ondertussen echt op van de pijn, om half 4 werd eindelijk de catheter verwijderd, maar wel met de mededeling dat ik dan om de 2 uur een catheter in zou krijgen om me blaas te legen, Om 4 uur zij ik tegen de verpleging dat ik het gevoel had dat ik moest poepen dus werd er een gyn bij gehaald, om 4 uur was de gyn erbij en die ging me ontsluiting checken. toen hij dit had gedaan zij hij dat, het uhm niet ging worden en hij liep gelijk weg, de verpleging zij dat hij zo terug kwam en ik niet wetend wat er was, ging er van uit dat er niets ergs was, de gyn kwam terug met de mededeling dat hij goed en slecht nieuws had, Het goede nieuws was dat ik binnen een half uur zou gaan bevallen en het slechte nieuws was dat dat met een keizersnee zou gaan onder algehele narcose en dat daardoor mijn man er niet bij mocht zijn. We moesten een camera en kleren aan de verpleging geven en werd gelijk naar beneden naar de ok gebracht voor de keizer snee. op de ok werd ik gelijk voor bereid op de operatie, om 16:37 lag ik er helemaal klaar voor en werd ik onder narcose gebracht en om 16:44 is mijn zoontje geboren,. Toen ik wakker werd op de verkoever kamer kreeg ik gelijk te horen dat me zoontje het goed maakte en al bij zijn vader (dus mijn man) in de armen lag, Na een tijdje mocht ik naar de kraam afdeling en kreeg ik eindelijk me zoontje in me armen. Savonds kreeg ik te horen dat ik nooit op de natuurlijke manier had kunnen bevallen ivm de kleine zijn hoofdje zo geknikt zat dat hij er nooit uit had gekunt op de natuurlijke manier, en dat was wat de.gyn blijkbaar bedoelde met de opmerking dat het uhm niet ging worden. Ik had die avond en de dagen erna nog heel erg veel pijn van de operatie/keizer snee. Vandaag mocht ik eindelijk naar huis, heb erg veel pijnstillers nodig en lig daardoor ook de hele dag plat op bed, soms ff stukje lopen maar dat zijn maar mini stukjes want echt elke stap en beweging doed erg veel pijn. Tot zo ver ff hoe de bevalling etc is gegaan. Nu rustig aan herstellen en heerlijk genieten van me zoon
Jeetje wat een heftig verhaal!! Heel sneu voor jullie dat het zo heeft moeten lopen. Wel apart (zacht uitgedrukt) dat de verpleging er zo mee om gegaan is. Hopelijk ben je snel weer jezelf, zonder pijn. Geniet van deze mooie tijd die komen gaat!
Wa een verhaal zeg en schandalig hoe de verpleging je heeft behandeld. Lekker genieten en daarna stappen ondernemen. Benwel heel benieuwd hoe je zoon heet, maar dat zal je wel niet online willen plaatsen. Hopelijk ben je snel weer op de been en genietse!
Ik zet idd liever niet zijn naam op het forum, maar je kan me altijd ff een pb sturen zodat ik daarop kan reageren om de naam te zeggen. De verpleging was verder echt helemaal top hoor alleen dan dat puntje van die catheter is een nadelig puntje van de verpleging
jeetje wat een verhaal zeg, wel balen van de nare ervaring met de verpleging en catheter.... Hopelijk hebben ze er in het vervolg meer aandacht voor, je geeft toch niet voor niets aan dat je pijn hebt he... maare natuurlijk wel vcan harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! heel veel geluk gewenst en hopelijk ben je zelf ook snel hersteld van de operatie.