Zenuwen voor de eerste echo!

Discussion in 'Zwangerschap' started by vlinder1981, Apr 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Hoi allemaal! Hier nog zo'n angstig iemand :(.. Ik durf de gynacoloog niet eens te bellen :). In januari een echo gehad en dat was nou niet bepaald een leuke ervaring, het was een MA. Maar goed ik weet dat het belangrijk is om je niet te druk te maken, vooral niet voor je beebje. Moeilijk, maar ik ga straks toch maar bellen. Dan heb ik dat gehad... Ik duim voor iedereen voor mooie spartelende beebjes en kloppende hartjesb:D

2. han

han Actief lid

Jan 6, 2011
    128
    0
    0
    He vlinder

hoe is het gegaan, heb aan je gedacht;).

groetjes Han

3. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

Jan 25, 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    We hebben het hartje gehoord!!
    Zo onwerkelijk om zo'n frummeltje te zien van 8,6 mm..in je buik! Ik was helemaal perplex..nu nog eigenlijk.
    Ondanks dat we er voorlopig nog niet zijn ben ik nu opgelucht en supertrots!
    Volgende echo is 27 april..en bij jullie?

Bedankt voor de verhalen en geruststellingen..

Een trotse vlinder1981

4. Jolene

Jolene Actief lid

Dec 10, 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Hoi allen,

Mijn eerste echo vanochtend gehad. Was allemaal goed!
    HOERA! Dank de Heer!

Groetjes van Jolene

5. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

Jan 25, 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Gefeliciteerd!!

6. skattie84

skattie84 Actief lid

Mar 25, 2011
    301
    2
    18
    Z-H
    Jeetje! Wat krijgt iedereen vroeg de echo! Ik krijg pas bij 9 weken mn intake gesprek en dan pas gaan ze een afspraak maken voor de echo bij 11 of 12 weken. Echt jammer! Wil zo graag weten of alles goed is... Maak me zo'n zorgen! Pppfff wachten is echt niet leuk :(

7. Wednesday

Wednesday Lid

Mar 6, 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig ben ik dus niet de enige die zo zenuwachtig is voor de eerste echo. Ik dacht echt dat ik raar was, maar ik lees hier dat er dus meer meiden zijn. Mn man zegt dat ik me te veel zorgen maak (maar goed dat zijn mannen). Ik heb maandag mijn eerste echo. Vind het zo spannend, vooral omdat ik dan eindelijk weet hoe lang ik nu eigenlijk ben, omdat ik een hele lange cyclus heb.

8. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

Jan 25, 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    @ wednesday & Skattie: succes met het geduld hebben, tijd kruipt voor je gevoel voorbij he?

Laat het wel ff weten hoor!

Groetjes,
    Vlinder1981

9. Krissie84

Krissie84 Actief lid

Dec 30, 2010
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn echo was ook goed! Eerst geprobeerd om een gewone echo te maken, maar daar was het niet goed op te zien nog. Dus toen maar een inwendige (zag ik van tevoren als een berg tegenop, maar viel uiteindelijk reuze mee!) en daar zagen we een mooi klein boontje van ruim 1 cm en een kloppend hartje! Wel 4 daagjes teruggezet, maar ze zei ook dat de termijn nog niet goed vast te stellen was, omdat het nog zo klein is. Dus krijg ik over twee weken nog een echo.

10. Jolene

Jolene Actief lid

Dec 10, 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Heey Skattie84,

Bij mn eerste kindje kreeg ik de echo ook 'pas' met 12,3 week. Dus waarom het nu eerder was weet ik niet precies!

Veel succes met wachten!

11. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Ik heb morgen de eerste echo en ik ben 6 weken.... zie er ook tegenop.. spannend hoor.. ik kan niet wachten tot ik het hartje kan horen...

12. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

Jan 25, 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Spannend Birgitte, kan me helemaal voorstellen.
    Bij mij zit het echo-moment nog heel vers en hoog in het geheugen want het is zo bijzonder!

13. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hoi allemaal
    ben al jullie berichtjes met veel interesse aan het lezen! Wat ik me afvraag is dat ik altijd dacht dat je pas echo;s kreeg met 10-12 weken. Maar ik lees hier ook berichtjes waarin staat 6 weken. Is daar bij sommigen een reden voor? Ik ben namelijk zelf 6 weken nu en ik moet morgen naar de huisarts. Die wil altijd graag een gesprek (doen ze standaard bij ons, vind ik overigens wel goed!). Omdat ik overgewicht heb moet ik naar de gyn in het ziekenhuis. Daar wil ik morgen naar bellen, en hoop dat ik dan over twee weekjes terecht kan. Weet iemand hoe lang die wachtlijst daar is??

Share This Page