hallo allemaal, weer even een vraagje. vind dit een hele fijn forum om mijn vragen te kunnen stellen. ik heb al een hele lange tijd last van mijn heupen tijdens het slapen. maar nu krijg ik ook last van mijn linker bil aan de onderkant en mijn schaambeen. en ook heb ik met regelmaat zo af en toe last van mijn onderrug. wat zou dit kunnen zijn. dit is mijn eerste zwangerschap en weet niet wat ik kan verwachten. groetjes anne
heb ik ook. Volgens de vk kwam het door het verweken van bekken. Ze raadde aan om met kussen tussen de benen te slapen en ondersteunende buikbanden te gebruiken (ook vanwege werk)
Dit klinkt voor mij als bekkenpijn. Komt doordat alles wat weker wordt (er moet straks een kindje doorheen, dus het moet wel meegeven). Je bent al een heel eind in je zwangerschap, dus je bent een gelukkig mens dat je er nu pas last van krijgt. Om nu nog naar de fysio te gaan is misschien beetje laat, al kan deze met massage wel iets van de ergste pijn wegnemen. Tips: - span je bekkenbodem en je lage buikspieren (onderkant buik tot aan navel intrekken) aan voordat je iets tilt - sowieso niet te veel tillen - niet bukken en tillen tegelijk (wasmachine leeghalen? dan zittend op een krukje) - slapen op je zij met een kussentje tussen je knieën - oefen heel hard druk uit op de zere plek in je bil (of laat je partner dit doen); met een paar vingers zo hard duwen als je kunt. kan ontzettend veel pijn doen, maar het gaf mij daarna zó een enorme verlichting dat ik het er graag voor over had Sterkte ermee! Het duurt niet lang meer... na de bevalling was bij mij de pijn gauw over. Hopelijk bij jou ook.