zenuwen!!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lynnbos, Apr 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lynnbos

Lynnbos Lid

Mar 20, 2009
    42
    0
    0
    zelfstandige
    Heb vorige week vrijdag gehoord dat ik zo'n 5 weken zwanger zou zijn :D hééél goed nieuws dus! Maar sindsdien ben ik echt óp van de zenuwen! Constant zit ik er aan te denken, hopen dat alles goed gaat, dat het blijft duren enz. enz. Volgende week moet ik terug naar de gyn voor een echo, zij zou me dan weten te zeggen hoe ver ik echt ben. Op de vorige echo van vorige week zag alles er normaal uit (ze kon niet veel zien, klein stipje), mijn baarmoederslijmvlies was heel goed en de hcg waarde ook perfect! Maar ik kan het precies niet loslaten.... een vriendin van me heeft deze week gehoord dat er niks in haar vruchtje zat, dus zij heeft een curretage laten doen, en je leest zo veel over miskramen... jongens toch, wat moet ik om er gewoon van te genieten!? Ik ben zo blij dat het eindelijk zo ver is, maar nu maak ik me weer zorgen... :rolleyes: En dan maak ik me zorgen dat die stress slecht is voor het vruchtje... het is zo'n vicieuze cirkel! Help! :(
    Herkent iemand dit? En wat doen jullie dan om die zenuwen te verhelpen? Ik hoop dat jullie goede tips hebben, kan wel wat ontspanning-ontstressen gebruiken!!
    Alvast bedankt hè!!
    Liefs,

Lynn

2. Tamale

Tamale Niet meer actief

HOii Lyn,,

Volgens mij heeft iedereen hier vooral de eerste weken wel last van..
    Ik was er ook constant mee bezig, als het maar goed, als ik maar niks verkeerd doe..
    Dat is gewoon de onzekerheid die je er gratis bij krijgt.
    Maar na verloop van de weken verdwijnt dat steeds iets, je zult altijd wel wat onzeker zijn tijdens de zwangerschap.
    Maar iedereen die ik er over hoor zijn de eerste weken ook hartstikke onzeker..
    Dus probeer er zoveel mogelijk van te genieten, je kan je rot gaan piekeren over of het wel goed gaat.. Maar dat helpt niks, en al helemaal niet in het voordeel zoals je zelf al zegt dat stress niet zo goed voor je kindje is.
    Ik hoop dat je straks een beetje kunt gaan genieten!!

Liefs Leoniee,

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Oeps sorry!! NOg van harte gefeliciteeerd natuurlijk!! ;)

4. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Als eerste gefeliciteerd
    Ik kan me wel er iets bij voorstellen ik heb zelf dan nooit een miskraam gehad dus in de eerste weken maak ik me niet druk.
    Ik ga me pas zorgen maken met 28 weken als ik die maar voorbij ben..ga niet schrijven waarom, want je moet er gewoon van gaan genieten en niet teveel bij stil staan.
    Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe :D

5. Lynnbos

Lynnbos Lid

Mar 20, 2009
    42
    0
    0
    zelfstandige
    Bedankt meisjes!
    ja, het helpt natuurlijk niks, dat zorgen maken... ik heb ook nog geen mk gehad hoor, ben voor de 1e keer zwanger. Ik probeer ook te denken dat zwangerschappen normaal heel goed verlopen en dat die mk en andere complicaties eerder uitzonderlijk zijn! Ik ga het echt proberen los te laten en te genieten! ;)
    Liefs

Share This Page