Wanneer vertellen aan voor jou speciale personen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Puck1, Apr 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    Hoi,

Ik vroeg me af hoe snel jullie het goede nieuws hebben verteld aan je ouders en broers of zussen. Dus echt dichtbij staande familie. Ik heb vandaag positief getest en zou het heel erg graag willen vertellen aan mijn zus. Wij hebben het er al een hele tijd over en ze leeft ook echt met ons mee. Het lijkt me ook wel fijn om het mensen er over te kunnen hebben als toch blijkt dat het niet goed gaat. Als je dan nog niets hebt gezegd komt het helemaal zo rauw op hun dak. Ik ben dus benieuwd wanneer jullie het nieuws hebben verteld aan voor jullie speciale mensen. Liefs Puck.

2. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Vrijwel direct. Als het voor jou goed voelt: gewoon doen! En meestal gaat het goed hoor ;)
    Ik heb zelf een vmk gehad en toen wisten maar een paar mensen het, achteraf was het wel 'lastig' dat ik moest vertellen dat ik zwanger was en toch ook niet meer. Had liever gehad dat sommigen het al wisten.

3. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Toen ik 5 weken zwanger was hebben we het verteld tegen ouders en broers en zussen.
    Daarna gewacht tot de echo (11 weken) met de verdere verspreiding van het nieuws.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Hier hebben we het onze ouders, zusje, een goede vriend en vriendin vertelt op de dag dat we positief teste. Verder zouden we het nieuws pas verspreiden na de 1e echo. Echter was vriendlief zo enthousiast dat hij 2 dagen later iedereen uit zijn telefoonlijst heeft gesmst :)
    Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Ik heb het ook meteen vertelt :)
    Ik kon echt niet tot 12 weken wachten
    Maar je moet inderdaad doen wat jij het fijnste vindt.

6. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    de aanstaande opa's en oma's hebben we het ook vrijwel direct verteld. Ook omdat, als het misgaat, ik van hun ook graar steun zou willen (is gelukkig niet gebeurd). Als jij het graag wil vertellen zou ik het gewoon doen. Er bestaan niet echt "regels" voor

7. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    wij hebben het meteen aan onze ouders verteld en de rest van de mensen na de eerste echo dat was met 8 weken en 4 dagen.
    maar je moet t doen wanneer t voor jou goed voelt!

8. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik schreeuwde het meteen na het aflezen van de positieve van de daken
    iedereen die het wilde horen en die het niet wilde horen :D moest het weten :D
    Maar dat komt ook omdat ik nog nooit een miskraam heb gehad en dus al vanuit
    ging dat het weer goed zat

Share This Page