wie gebruikt er ook metformine en of clomid ?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by roompje, Jan 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roompje

roompje Lid

Jan 28, 2007
    47
    0
    0
    geen
    amsterdam
    hallo graag zou ik willen weten of er meerderen zijn die metformine en of clomid gebruiken zou graag willen weten wat het resultaat is ik ben zelf 27 jr en heb pco met alle symptonen die er bij horen behalve insuline resistent na dat ik 14mnd clomid en pregnyl gebruikte wel eisprongen maar geen zwangerschap nu gebruik ik deze maand geen pregnyl meer ik ben nu begonnen met clomid en metformine wie heeft hier ervaring mee ? alvast bedankt gr romy

2. Nancy

Nancy Bekend lid

Oct 21, 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Ik heb hier zelf geen ervaring mee helaas.
    Wil je toch heel veel succes wensen.
    Groetjes Nancy

3. roompje

roompje Lid

Jan 28, 2007
    47
    0
    0
    geen
    amsterdam
    maakt niet uit nancy bedankt voor je bericht gr romy

4. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    metformine ken ik niet, maar clomid wel.. kijk voor de clomid gebruikers even in de topic eerste ronde clomid

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

6. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    metformine is toch voor diabetes?

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

heej moon..jah klopt, maar er schijnt een bepaalde stof in te zitten in dat medicijn, helpt ook voor pcos... ik ga ff googlen met de exacte info

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Metformine is een middel dat al wordt gebruikt bij de behandeling van suikerziekte (diabetes mellitus
    type II). Recent is duidelijk geworden dat sommige vrouwen met PCOS de suikerstofwisseling alleen
    kunnen regelen door veel insuline aan te maken. De hoge insuline-waarden leiden mogelijk tot een
    verhoogde aanmaak van testosteron en verstoren daardoor de eisprong. Metformine verlaagt de
    hoeveelheid insuline. Metformine lijkt vooral geschikt voor vrouwen met overgewicht of met hoge
    insulinewaarden, maar momenteel bevindt deze behandeling zich nog in een onderzoeksfase. Uw arts
    zal dit met u bespreken.

http://www.nvog.nl/files/pcos_.pdf

9. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Ah okay.. thnx hihi.

10. Bloem1979

Bloem1979 Actief lid

May 13, 2006
    102
    0
    16
    Hallo Roompje,

Ik heb nu ook metformine voorgeschreven gekregen.
    Alleen is mijn verhaal iets anders.
    Wij gaan voor ivf/icsi eind maart.
    Metformine heb ik voorgeschreven gekregen om mijn pco meer onder controle te krijgen zodat ik hopelijk minder eiblaasjes krijg. Heb er nu wel meer dan 40 ;) .
    Ze zijn dan erg bang voor overstimulering door de hormonen.
    Volgens mij is het allemaal nog wel in onderzoeks fase....

Ik ben nu ongeveer een week hiermee bezig. Moet wel zeggen dat het me zwaar valt. Ben vaak misselijk en moe. Overgewicht heb ik niet echt en ook geen hoge bloedsuikers. Maar ja, we hopen maar dat het werkt!

Succes!
    Bloem

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dat ken ik bloem.... ik heb ook geen overgewicht en moest er ook aan van de gyn...nou na een maandje heb ik ze in een hoek gegooid.... gatver wat een bende... ben een keer flauw gevallen. mn pa is suikerpatient, dus had zn kassie (prikding) ff geleend, had ik een superlage waarde, terwijl ik net aan de bonbons zat... misselijk en moe...

wat wel heel belangrijk is, dat je echt met die pillen 3 keer per dag goed eet...

12. Bloem1979

Bloem1979 Actief lid

May 13, 2006
    102
    0
    16
    Ik weet ook nog niet of ik het wel ga volhouden. Ik moest deze week starten met 2 maal daags 1, vanaf zondag moet ik 3 maal daags 1.
    Ben benieuwd hoe ik me dan ga voelen.
    Op mijn werk hebben we ook een bloedsuikerapp. dus ga ook wel even testen.

En jij? Zit je nu alleen aan de clomid?
    Ik hoop dat je gauw succes hebt!

Groetjes

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Jep ik zit nu alleen nog maar aan de clomid...vind het wel best zo hihi...

Vraag me af of ik deze maand ook weer een eisprong krijg, aangezien ik deze maand dus geen metformine slik..weet niet of het er iets mee te maken heeft..

14. Gwen33

Gwen33 Lid

Feb 7, 2007
    75
    0
    0
    Accountmanager
    Helmond
    ;) Hallo Roompie,

Ik heb 2 rondes Clomit gehad, heb ook PCO.
    1e ronde ook 50 mg, daarna 1 ronde 100 mg.
    Deze sloegen bij mij niet echt aan, 1 x ei-sprong dag 18 van de cyclus en 2e keer geen ei-sprong. Cyclus afgebroken met Provera.

Afgelopen maand voor het eerst Metformine gehad.
    Was er niet lekker van. Moest 1e week beginnen met 1 pil. Week 2 en daarna 2 pillen per dag. Toen werd ik pas echt misselijk en had ik vooral ook last van diaree en me echt niet fit voelen.
    Nu moet ik zeggen dat mijn lichaam erop ingesteld is en ik er geen last meer van heb (gelukkig)!

Ik had tegen de verwachting in de 13e dag een goede ei-sprong, dus.......... wie weet?

Dit proberen we (er maar van uitgaande dat ik niet zwanger ben, al voel ik me wel wat raar......) volgende maand weer en als de cylcus goed is, houden we het hierbij. Anders komt er 150 g. Clomit bij.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Groetjes Wen

15. roompje

roompje Lid

Jan 28, 2007
    47
    0
    0
    geen
    amsterdam
    hoi gwen hier voor heb 13 mnd op de pregnyl gezeten en omdat ik daar geen resultaat van had ben ik in januari begonnen met metformine 1 tablet per dag voor heen slikte ik ook clomid nu ook nog ik slik 5 dgn 50mg per dag en reageer er goed op de ene keer heb ik 1 ei en soms meerderen ik heb een week terug mijn eisprong gehad dus ben benieuwd wat de metformine voor mij gedaan hebt hihi het blijft spannend maar ook moeilijk aan de anderen kant want je wilt zo graag ik kan over 1 week testen wat me wel opvalt is dat ik echt meer eet buien heb gekregen blijf maar trek hebben terwijl metformine bekend staat ook als afval tabelet en velen zijn en blijven beroerd en eet lust verminderd nog ff vraagje hoeveelste behandeling is dit voor jou en heb jij ok pco ? gr romy

16. Gwen33

Gwen33 Lid

Feb 7, 2007
    75
    0
    0
    Accountmanager
    Helmond
    Hoi Romy,

Ik ben 3 maanden bezig geweest met Clomid, maar zonder resultaat. Dit is voor mij de eerste maand met Metformine. Nu dus 2 x per dag 850 mg. Mijn vader heeft Diabetes II en krijgt maar 2 x 500 mg.... Dus niet zo raar als je je hier in het begin niet zo lekker bij voelt.

Mijn NOD is komende zaterdag en ik heb al sinds de ei-sprong een opgeblazen onderbuik die heel hard aanvoelt. Verder heb ik nu steeds meer last van krampen in mijn buik. Afgelopen maandag heb ik boven de pot gehangen en daarnaast heb ik ook last van diaree (maar dat ka natuurlijk ook een buikgriep zijn). Het voelt op de ene of andere manier toch anders.

Ben erg benieuwd. Ik durf nog geen test te doen. Wacht maar af tot na het weekend.

Mocht er niks aan de hand zijn willen ze kijken wat de Metformine de volgende maand brengt, als er weer een ei-sprong is houden ze het voorlopig alleen bij de Metformine. Gebeurt er weer te weinig, dan gaan ze het daarnaast proberen te stimuleren met Clomid.
    Ik heb op www.freya.nl een heel artikel wetenschappelijk hierover gelezen, en daarin is het positieve resultaat van Metformine niet uit het onderzoek gekomen.
    Wie weet heb je daar nog iets aan.

Hoe voel jij je?

Groetjes Wen

Share This Page