Ervaringen CZ en eigen risico regeling

Discussion in 'De lounge' started by cvm1985, Dec 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Via manliefs werk kunnen wij collectief bij CZ onze zorgverzekereing gaan nemen. Nu zit ik bij agis en manlief bij menzis en over beide zijn we eigenlijk heel tevreden. Financieel scheelt het niet heel veel maar het lijkt me wel fijn om met t hele gezin bij 1 verzekeraar te zitten.

Is CZ een fijne zorgverzekering?

Ook hebben ze daar een regeling voor het eigen risico...elke volwassen verzekeringsnemer kan ervoor kiezen gedurende tien maanden 35 euro per maand te betalen om zo te voorkomen dat je ineens grote rekeningen moet betalen. Wat je niet gebruikt in het jaar krijg je in Januari teruggestort...Lijkt me handig maar het is wel even 70 euro per maand extra...

2. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    ik zit bij cz en heb er tot op heden nog gen klachten over..

ik heb niet gekozen voor die regeling trouwens.. omdat ik het nu nog kan opvangen om het eigen risico in zijn geheel te betalen als het nodig is...

3. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    2,012
    191
    63
    Ik zal gewoon zelf die 35 pp sparen en op de spaarrekening zetten.

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Ja alleen t nadeel daarvan is dat als ik bijvoorbeeld in Februari mn hele eigen risico moet betalen ik dat dan niet kan, helaas is de spaarrekening helemaal leeg en ben.ik net mijn baan kwijt en de ww is geen vetpot.

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Je kunt ook nadien je eigen risico in delen betalen...

6. Flipske

Flipske Fanatiek lid

Mar 25, 2011
    1,330
    0
    36
    overijssel
    Ik ben erg tevreden over CZ. Alles online regelen, ook online declaraties inzien.

Mijn eigen risico werd in november in een keer afgeschreven. Dit ging om €350,- daar schrok ik best van, maar ik heb gelukkig op de lopende rekening een buffertje ingebouwd en controleer vaak de rekening dus ik heb het meteen gecontroleerd en er rekening mee gehouden.

Als je in Januari het geld gewoon terug krijgt is het een leuk gespaard extraatje aan het einde van het jaar.

7. marietje85

marietje85 Bekend lid

Aug 2, 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik zit al jaren bij CZ. Is tot nu toe altijd goed bevallen.

Ik zou de regeling voor het eigen risico niet doen als ik jou was. Het is toch 70 euro zoals je zelf zegt. Als je een rekening voor het eigen risico krijgt kun je die ook in delen betalen.
    Nu je geen baan hebt kun je je geld beter niet uitgeven voor iets wat misschien helemaal niet nodig is. Ook al krijg je het wel terug maar dat is dan pas over een jaar.

8. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier ook cz, en geen klachten. Heb die regeling trouwens niet.

9. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Heel tevreden over CZ, zitten er met de hele familie. Heb er een jaar gewerkt en vond het echt een fijne club om te werken. Sindsdien daar gebleven.

10. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Door medicijngebruik zit ik meteen de eerste maanden van het jaar al op het totale bedrag van mijn eigen risico. CZ spreidt deze kosten echter. Ik heb nog nooit in één keer een hele dikke rekening gehad.

Wij zijn ook collectief bij CZ verzekerd. Ik ben de afgelopen drie jaar zeven keer geopereerd (en nummer acht staat voor woensdag gepland :(). We hebben één keer ten onrechte daarvan een rekening gehad. CZ dacht dat het om een cosmetische ingreep ging, terwijl het een medische reconstructie was wat volledig vanuit de basisverzekering vergoed wordt. De arts was vergeten om van tevoren een machtiging aan te vragen. Maar na één telefoontje is dat keurig opgelost met excuses erbij. Later nog vele zelfde soort operaties gehad en toen was alles prima geregeld en geen gedoe gehad. Dus wij zijn tevreden over CZ.

11. Snne

Snne Bekend lid

Feb 10, 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook bij cz en nog nooit problemen mee gehad. Wij hebben dit jaar ook het eigen risico via die regeling gedaan. Omdat ik zwanger was (en inmiddels bevallen van een prachtige zoon :) ) dacht ik dat ik mijn eigen risico dit jaar wel op zou maken. Blijkt achteraf heel erg mee te vallen dus zometeen een mooi potje! Ik meende alleen dat je dat dan pas rond maart retour kreeg maar dat kan ik mis hebben hoor. Verder mag je inderdaad de dikke rekeningen mocht je die wel hebben altijd wel in termijnen betalen. Wij zijn heel tevreden :)

12. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik zit al jaren bij cz en ik heb in de eerste 3 maanden mijn eigen risico er door. Ik betaal nooit gespreid, gewoon in 1 keer.

Vorig jaar hele zware zwangerschap gehad en toen het allemaal rustig leek kreeg ik hellp, dus weer drama. CZ heeft toen echt helemaal nergens moeilijk over gedaan, alles is vergoed en ik heb ook nog een nr wat ik kon bellen toen ik er helemaal door heen zat, gewoon om mijn verhaal even kwijt te kunnen. Echt top!

13. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    Hier ook collectief verzekerd via cz ! Nog nooit problemen gehad met CZ altijd goed geholpen.

Share This Page