Hoihoi Eind juli heb ik een test gedaan waaruit bleek dat ik zwanger was. Ik ben nu naar mijn eigen berekening tussen de 9 en 10 weken en heb morgen mn eerste echo. Jullie hebben het vast vaak gehoord haha maar ik ben echt heel nerveus!! Dit is mijn eerste zwangerschap (ben ook pas 19 jaar) en ik weet dus nog niets van hoe dit verloopt. Mijn vriend gaat mee maar ik ben zo bang terwijl t eigenlijk nergens op gebaseerd is. Misschien omdat ik teveel google en de verdrietigste verhalen tegenkom. De kans op een miskraam is 10% begreep ik maar hoe groot is de kans dat er "niks aan de hand is" tot de echo maar t op de echo fout blijkt te zijn? Ofwel is mijn bezorgdheid terecht of niet? En kan iemand me vertellen hoe zo'n echo verloopt? Gaan ze meteen kijken en zien ze al gauw wat en hoe krijg je tr horen of t er goed of slecht uitziet? Misschien als ik weet wat ik kan verwachten dat ik vanavond beter slaap hihi Bedankt alvast
Hallo, Je gevoel is normaal hoor. Ik denk dat de meeste flink wat zenuwen hebben voor een echo en dan zeker de allereerste echo. Probeer te denken aan leuke dingen....makkelijker gezegd dan gedaan...i know. Hier had ik de eerste keer een intake en een echo. Dus eerst een gesprekje en daarna meteen kijken....en Boh wat had ik zenuwen haha. Maar je weet meteen hoe het ervoor staat. Geniet er ook een beetje van...voor je het weet kun je weer weken wachten. Succes morgen en ook heel veel plezier.
Spannend he! Moet je lang wachten morgen, of optijd aan de beurt?Je gevoelens zijn herkenbaar hoor! Maar bedenk maar zo, de meeste zwangerschappen gaan goed !
Wat je kunt verwachten qua echo; met 9 a 10 weken is een kindje echt al compleet en vaak ook erg duidelijk aanwezig. Er zijn gynaecologen die eerst uitwendig, dus via je buik, proberen de echo te maken, maar dat lukt met deze termijn niet altijd even goed. Het kan ook zijn dat ze met deze termijn meteen voor inwendig kiezen, dan is alles vaak beter te zien. Een gynaecoloog zal je nooit langer dan nodig is in spanning houden, zodra zei iets zien, geven ze aan dat ze 'hier' je kindje zien of 'hier' een kloppend hartje Heel veel succes straks, maar ook veel plezier natuurlijk!
Dankjulliewel!! Ik moet pas om 16:00 dus helaas nog een tijd wachten vandaag. Er staat in de brief dat t vanaf 10 weken uitwendig word gedaan ,dat word nog even afwachten. Wel ben ik allergisch voor latex . Weet iemand hoe ze dit oplossen met een inwendige echo?
Ben tot nu toe ook voor elke echo zenuwachtig geweest, hoort erbij denk ik. Nu vrijdag de 20 weken echo en ik knijp m al een week echt.. Je moet er vanuit gaan dat als je je goed voelt, geen buikpijn icm bloedverlies hebt dat alles goed zit. Je leest online veel nare verhalen omdat het natuurlijk fijn is om erover te praten met bv lotgenoten als er iets mis is. Maar het gaat vaker goed dan fout gelukkig! Maar die onzekerheid hoort erbij en ze zeggen dat je bezorgdheid nooit meer over gaat. Nu is het de zwangerschap, straks of je baby wel genoeg eet, goed ontwikkelt, dan de eerste schooldag, eerste uitje, voor het eerst alleen op de fiets, middelbare school, eerste vriendje/vriendinnetje etc etc etc
Wat die latex allergie betreft. Als je in het ziekenhuis een echo hebt lijkt het me geen probleem, die hebben namelijk standaard ook latexvrije handschoenen liggen (ze doen vaak een handschoen over het apparaatje heen voor inwendige echo's). Als je naar de vk gaat of een kleine kliniek kun je misschien het beste even bellen en evt zelf een latexvrije condoom meenemen
De echo is in het ziekenhuis want mijn vk heeft die apparatuur niet. Zal wel goedkomen dus al hoop ik toch op uitwendig hihi. Ik laat nog weten hoe t ging straks !!
Mooi kloppend hartje en hij/zij was lekker aan t bewegen. Echt super om te zien, ben wel 2 daagjes korter dan ik dacht maar ze kon t moeilijk opmeten